Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#908377
Bijna was Bobbie echt gestikt....
Ze aten een orgaanmaaltijd, en opeens zie ik Bobbie vreemd staan. Er voor ik goed en wel besef wat eraan de hand is valt hij op zijn zij en is buiten bewustzijn. Ongelooflijk hoe snel het ging. Gelukkig heb ik al vaak nagedacht wat ik zou moeten doen als een hond bijna zou stikken. Dus heb ik hem gelijk opgepakt (voelde al helemaal slap) en heb en op zijn kop gehouden (gelukkig kan dat makkelijk bij een kleine hond). Het duurde nog even maar gelukkig kwam het stuk hart naar buiten. Het gekke is dat hij toen direct weer bij kennis was en direct naar zijn etenbak liep om verder te eten  ???
Een hele akelige ervaring, ben er wel van geschrokken.
Het maakt me weer bewust dat niet alleen botten gevaarlijk kunnen zijn en dat ik echt in de buurt wil blijven als ze eten.
Ik schrijf het hier neer omdat ik toch nog eens onder de aandacht wil brengen wat je kan doen als een kleine hond dreigt te stikken. Met een hond van 50 kg is dit minder makkelijk uitvoerbaar.
Door Do
#908384
tja dat zet je weer aan het denken....mij althans
dat het grote stukken vlees beter zijn dan kleine

gelukkig is het weer helemaal goed met Bobbie :-* :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#908468
Pff gelukkig was je erbij en wist je wat te doen!
Do schreef: tja dat zet je weer aan het denken....mij althans
dat het grote stukken vlees beter zijn dan kleine

gelukkig is het weer helemaal goed met Bobbie :-* :-*
Is dit nou werkelijk zo? Of ik het vlees nou in stukjes geef, of in zijn geheel, het wordt in één hap weggeslikt. Ik ben dus altijd juist bang dat het fout gaat als ik een groot stuk geef. Waarom is een groot stuk beter?? Kan iemand mij dat uitleggen??
Gebruikersavatar
Door Dian
#908477
pike schreef: Pff gelukkig was je erbij en wist je wat te doen!

Is dit nou werkelijk zo? Of ik het vlees nou in stukjes geef, of in zijn geheel, het wordt in één hap weggeslikt. Ik ben dus altijd juist bang dat het fout gaat als ik een groot stuk geef. Waarom is een groot stuk beter?? Kan iemand mij dat uitleggen??
ik zelf geef Rakker altijd kleine stukken vlees, juist omdat hij het niet scheurt. Hij werkt een groot stuk in z'n bek naar binnen en slikt dat dan in 1x door. Ik vind grote stukken gewoon eng.
Door Ziviaantje
#908483
pike schreef: Pff gelukkig was je erbij en wist je wat te doen!

Is dit nou werkelijk zo? Of ik het vlees nou in stukjes geef, of in zijn geheel, het wordt in één hap weggeslikt. Ik ben dus altijd juist bang dat het fout gaat als ik een groot stuk geef. Waarom is een groot stuk beter?? Kan iemand mij dat uitleggen??
Ik denk dat ze juist bedoelt dat ze er juist overna denk of het wel waar is dat grote stukken beter zijn dan kleintjes....
Gebruikersavatar
Door pike
#908559
aussie schreef: Ik denk dat ze juist bedoelt dat ze er juist overna denk of het wel waar is dat grote stukken beter zijn dan kleintjes....
oh... denk je? hmmm
In ieder geval, als ik hier het vlees aan een stuk geef, lijkt het alsof ze een sliertje spaghetti krijgen, het is één zuig-slurp-weg, bij allebei. Dus ik snij het dan liever in kleinere stukjes.
Door Mevroi Kruim
#908562
pike schreef: Pff gelukkig was je erbij en wist je wat te doen!

Is dit nou werkelijk zo? Of ik het vlees nou in stukjes geef, of in zijn geheel, het wordt in één hap weggeslikt. Ik ben dus altijd juist bang dat het fout gaat als ik een groot stuk geef. Waarom is een groot stuk beter?? Kan iemand mij dat uitleggen??
Nou, ik neem aan dat als je ze een hele pens van 12 kilo geeft ze die niet in 1x naar binnen werken. Dan moeten ze wel kauwen en knagen om er stukken af te krijgen. De truc is dan natuurlijk wel om de resten op tijd weg te halen anders wurgen ze alsnog een groot laatste stuk naar binnen.
Het handige aan hele penzen is ook dat je ze aan een stevige boom of hek kund spijkeren of vastbinden, dan kunnen ze hem ook niet in 1x naar binnen werken.
Door Do
#908773
pike schreef: Pff gelukkig was je erbij en wist je wat te doen!

Is dit nou werkelijk zo? Of ik het vlees nou in stukjes geef, of in zijn geheel, het wordt in één hap weggeslikt. Ik ben dus altijd juist bang dat het fout gaat als ik een groot stuk geef. Waarom is een groot stuk beter?? Kan iemand mij dat uitleggen??
iomdat denk ik dat de stukken die ze eruit happen veliger zijn omdat het kapot gescheurd is?
en omdat ze zelf bepalen hoe groot het stuk is?
maar als je in "brokken"snijd dan is er soms maar 1 mogenlijkheid en dat is naar binnen slurpen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door