Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cora
#906216
Hallo,

Ik kwam ergens het merk Dibo tegen als (Duitse) fabrikant van kvv. Wat voor mij interresant is is dat ze  ook kvv in blik hebben (voor de vakanties).

Heeft iemand hier ervaring met Dibo?
Weet iemand waar het te koop is?

Groetjes,

Cora
#906576
Ken het niet, maar kan met niet voorstellen dat je rauw vlees kunt inblikken. Ingeblikt voer is altijd verhit en dus geen kvv meer. De definitie van kvv is nou juist dat het VERS is en dus rauw.
Door Cora
#906635
Dit staat er op de website:
DIBO Fleischdosen bestehen aus schlachtfrischen Rohprodukten, reinem Fleisch und Innereien im eigenen Saft, beinhalten weder Soja, noch Konservierungsstoffe und enthalten natürliche Mineralien.
Ik zal de nederlandse importeur eens bellen.

Groetjes,

Cora
Door *wendy*
#906652
Bel Anton van Anbo-Petfood even waar een verkooppunt bij jou in de buurt zit.

Zelf vind ik de enkelvoudige versies van Dibo geweldig.
Misschien wat prijzig, maar echt goed vlees.

De complete versie voor de hond vinden mijn honden geweldig. Ik persoonlijk vind het te droog en te kruimelig. Maar wie ben ik om daarover te zeuren als mijn honden het niet erg vinden. Overigens zou ik het daarom niet alleen voeren.  ;)

De blikvoeding voor dat kat heb ik geprobeerd en mijn kat mot het niet. Maar dat is een gek beest dus geen graadmeter.
De versvoeding voor de kat hebben 2 klanten geprobeerd waarvan ik er van 1 weet dat de kat het niet moest.

De blik voor de hond heb ik ook geprobeerd in een kong en ze vonden het heerlijk. Maar hier krijgen de honden verder nooit blik.
Door EdwinK
#906682
Toevallig zag ik dit net ook liggen in de vriezer van onze DSZ, maar eens wat van mij genomen, voor noodvoeding, tevens wat Frosty Fit. Natuurlijk gaat er niets boven BARF, maar dit zag er allemaal toch wel aardig uit.
Door Cora
#906876
Ja, en daar staat dus niet dat het niet verhit is.
Inmiddels heb ik de importeur gesproken en hij zei dat het gepasteuriseerd was. Waarop ik zei dat het dus verhit was. Waarop hij (ongeveer) zei dat het niet zo verhit was als bij andere merken en dat er meer voedingsstoffen bewaard waren gebleven. Tja, er gaat niets boven barf denk ik en daarna komt kvv. Maar ik ga gewoon een blik proberen om te kijken hoe het er uit ziet. (het is alleen voor nood tijdens vakantie).

Groetjes,

Cora
#907261
Pasteuriseren is verhitten tot 80º en koken tot 100º dus da's idd minder verhit. Maar nog steeds heet genoeg om de eiwitten te laten denatureren. En dus niet vers, ja, vers toen het het blik inging, zo kan ik het ook  ::)
Door Cora
#908117
Vlees wat je buiten de koelkast kunt bewaren is per definitie niet rauw. Daarvoor hoef je niemand te bellen hoor!
   :o

Rovanne, misschien moet je eerst de vorigaande berichten even lezen voordat je zo'n reactie plaatst....................


Cora
#908136
[quote="Cora"]
   :o

Rovanne, misschien moet je eerst de vorigaande berichten even lezen voordat je zo'n reactie plaatst....................


Cora

[/quote]


Ja heb ik gedaan en ik reageer gewoon. Het is geen kvv dus.
Door Cora
#908823
Ja heb ik gedaan en ik reageer gewoon
Dan had je kunnen lezen dat ik weet dat het GEEN kvv is en dat ik ging bellen om te vragen waar het te koop is. En had je niet zo'n botte reactie hoeven plaatsen.

Cora
#908894
[quote="Cora"]
Hallo,

Ik kwam ergens het merk Dibo tegen als (Duitse) fabrikant van kvv. Wat voor mij interresant is is dat ze  ook kvv in blik hebben (voor de vakanties).

Kvv zit niet in blik[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door