Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door India
#907630
Ik geef al een aantal keer in de week een visoliecapsule (hij wil geen vis eten) maar vind de vacht van mijn hond erg droog worden (ben gestopt met zonnebloemolie en zalmolie) en wil graag iets geven om het minder droog te krijgen. Hij krijgt wel af en toe wat schapenvet, omdat hij altijd een beetje schraal blijft om te zien ongeacht hoeveel hij eet dat is zijn bouw denk, je hebt ook van die mensen  ;D Hij is ook wat gevoelig in de darmen, dus wil niet al te dratisch veranderen, het gaat nu goed behalve de vacht dan.
Heb een en ander gelezen over welke olien maar lees ook steeds weer tegenberichten, zoals dat zalmolie kankerverwekkend is en dat olijfolie niets toevoegd, tarwekiemolie en lijnzaadolie kunnen ze allergisch voor zijn enz.

Wat kan ik nu het beste gebruiken?
Laatst gewijzigd door India op vr 01 feb 2008, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#907635
Wat voer je precies?
Misschien kun je de dosis visolie iets verhogen, in ieder geval voor een periode. Ik weet niet zwaar je hond is en hoeveel visolie je nu precies geeft...
Door roefus
#907638
misschien een chlorella-kuurtje?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#907692
ik heb een poosje zalmolie gegeven uit zo'n fles. Mijn honden kregen ook een droogje enge vacht, zeg maar dat ze een soort van beache effect hadden in hun haar. Tegenwoordig geef ik zeewier van zoowiera en moet zeggen dat dat voor mijn honden super is, mooie glanzende, volle vachten!
Misschien kan je dat een keertje gaan proberen.
ellen
Door *Natasja*
#907695
Ik denk dat het eerst handig is om te vertellen wat je precies voert aan je hond  ;)
Door Lizzy
#907700
*Natasja* schreef: Ik denk dat het eerst handig is om te vertellen wat je precies voert aan je hond  ;)
Dat denk ik ook. En misschien kun je ons ook vertellen hoe lang je dat dan voert. Volgens mij kunnen wij dan beter helpen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door