Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#906614
het is weer zo ver met de ogen van Zelda
we waren net af van de vorige beschadiging en ja hoor vandaag weer

ik weet echt niet meer wat ik moet doen :-\
Door Elvira
#906642
Weet je wat de beschadiging veroorzaakt ? Rent ze door de struiken ? Ik had vroeger dr. Roelofsen als dierenarts. Toen zij bij m'n eerste golden de ogen na keek, kon ze zien dat er beschadigingen waren van het door de dekking rennen. Ik heb hier echter nooit wat van gemerkt en er dus ook nooit wat aangedaan. Nelson heeft momenteel ook last van z'n ogen. Volgens de oogarts (dr. Verbruggen uit Rotterdam) moet z'n kop nog groeien en gaat het dan vanzelf over. Zolang moeten we vit A zalf in z'n oog doen. Hij gaat wel braaf zitten zodra ik het tubbetje pak, maar hij knijpt z'n ogen stijf dicht. We moeten z'n oog 4 x per dag zalven en dit tot z'n kop uit gegroeid is (kan nog een half jaar duren).
Door Do
#906649
Elvira schreef: Weet je wat de beschadiging veroorzaakt ? Rent ze door de struiken ? Ik had vroeger dr. Roelofsen als dierenarts. Toen zij bij m'n eerste golden de ogen na keek, kon ze zien dat er beschadigingen waren van het door de dekking rennen. Ik heb hier echter nooit wat van gemerkt en er dus ook nooit wat aangedaan. Nelson heeft momenteel ook last van z'n ogen. Volgens de oogarts (dr. Verbruggen uit Rotterdam) moet z'n kop nog groeien en gaat het dan vanzelf over. Zolang moeten we vit A zalf in z'n oog doen. Hij gaat wel braaf zitten zodra ik het tubbetje pak, maar hij knijpt z'n ogen stijf dicht. We moeten z'n oog 4 x per dag zalven en dit tot z'n kop uit gegroeid is (kan nog een half jaar duren).
ik denk dat ze door de struiken te hard gaat, haar ogen zijn ietjes hang  als ze niet beschadigd zijn.

ik weet dat goldens en flatjes dit hebben en dat het hoofd moet groeien.

de beschadigingen van Zelda zijn duidelijk te zien, haar ogen hangen op de grond en haar derde ooglid schuift helemaal over de lenz, en maar knipperen met die ogen

vandaag ging ik naar het bos, ze had normalen ogen ik zit op de terug weg in de auto en kijk in de binnen spigel en ja hoor!!!!

ik vraag me af...Zelda is nu 1 jaar zou het nog verder groeie die hoofd van haar?

want als het niet zo is denk ik toch dat ik voor een oog korrectie moet
Door Elvira
#907039
Nelson is 2 jaar en de dierenarts zei dat z'n hoofd nog een half jaar kon groeien (het is een flinke reu). Mijn eigen dierenarts raadde aan hem bij een loopse teef te zetten. Testeron productie laat z'n hoofd groeien, doen ze bij katers ook. Zei hij. Met een jaar is ze zeker nog niet uit gegroeid.
Door Do
#907043
Elvira schreef: Nelson is 2 jaar en de dierenarts zei dat z'n hoofd nog een half jaar kon groeien (het is een flinke reu). Mijn eigen dierenarts raadde aan hem bij een loopse teef te zetten. Testeron productie laat z'n hoofd groeien, doen ze bij katers ook. Zei hij. Met een jaar is ze zeker nog niet uit gegroeid.
hahahah grappig en waar moet ik zelda zetten?
Door Do
#907316
ik denk dat het een soort van allergische reactie is
ik vind het wel frappant dat het iedere keer allebei de ogen zijn
Gebruikersavatar
Door Hitam
#907468
Als het allebei de ogen zijn is een beschadiging onwaarschijnlijk. Het kan zijn dat ze door het openhangen wat sneller vuil opvangt.
Door Do
#907471
Hitam schreef: Als het allebei de ogen zijn is een beschadiging onwaarschijnlijk. Het kan zijn dat ze door het openhangen wat sneller vuil opvangt.
ja dat vermoed heb ik dus ook
maar iedere keer dat in naar de DA ga is er een beschadiging erin die kan ik ook zien, via dat gorene vloeistof dat ze erin spuiten
maar....
ik denk dat beschadigingen er vaker in zitten maar dat niet het probleem is

het val me op dat ze iedere keer dat ze een bepalde sloot in sprigt het weer zover is
(maar dat weet ik nog niet zeker, gisteren dacht ik dus het te ondekken)

vanmorgen werd ik wakker en de ogen zagen er niet uit
dus heb ik weer een afspraak gemaakt bij de DA

zijn de oogjes zo zwak dat ze door een beetje vuil zo erg opzwellen?
Door Do
#907477
nog een vraag...
Lupa is alleen maar bezig met de ogen van Zelda schoon te likken
moet ik dat verbieden?
Door Do
#907495
Nynke F schreef: ik zou die sloot mijden, misschien wordt er wel iets illegaals op geloosd ??
dat ga ik zeker doen
maar ik weet niet zeker of het daardoor komt
ik kan nu in ieder geval niet naar Zelda kijken :-X
Door Danny
#907512
Ja even kijken of je kunt achterhaen of het echt een reactie is ergens op...erg sneu hoor.

Hoezo kun je nu niet naar haar kijken? ???
Door Do
#907513
Danny schreef: Ja even kijken of je kunt achterhaen of het echt een reactie is ergens op...erg sneu hoor.

Hoezo kun je nu niet naar haar kijken? ???
omdat het eng uit ziet :-X

ik denk echt die sloot
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door