Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#88448
Hier weer een vraagje van mij.
Toen Joost nog een zwabbertje was, zag ik al dat ze 2 uitgedroogde tepeltjes heeft.
Nu ze geplukt is, zie je het heel goed.
Het lijkt net alsof ze afgestorven zijn ofzo, heel droog en korstig en donker van kleur, bruin/zwartig.
De trimster zei dat ik daar uierzalf op moest doen, klopt dat, of zal ik even met haar naar de DA gaan?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#88474
Ik denk dat zolang de tepels niet ontstoken zijn je niet meteen naar de DA hoeft. Ik vond bij het onderwerp: erg droge neus het volgende:
Paul_Barte schreef: Zorgen dat de hond een goede voeding krijgt, wat borageolie supplementeren en capsules met vitamine E kopen. Deze openknippen en de olie op de neus smeren.

Misschien dat Sylvia nog tips heeft.
En deze:
sylvia schreef: Ik heb borage olie gegeven ,vit e capsules gesmeerd en de rest van de dag nog twee keer aloe vera gel gesmeerd.Bij die van mij viel de neus erbijna af zo erg was het.(er vielen echt brokjes neus vanaf) Nu is het een stuk beter ,het is niet over maar er vallen geen stukken meer af.
Ik denk dat deze tips ook goed te gebruiken zijn voor Joost :). Smeer het spul alleen niet op haar neus ;) ;D
Als je de hele topic wilt lezen heb ik hier de link voor je: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 9#msg85659
Gebruikersavatar
Door sylvia
#88475
nee hoor hoef je niet mee naar de DA,als je ze insmeert met olie (sla olie,olijfolie,babyolie) en je massert ze dan ,dan komt het zwarte erzo van af (zijn zeker de bovenste tepels)
Door Lind@
#88493
Ja! dat klopt!
Ervaring mee? ;)
Dat is weer een geruststelling.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#88499
Sunna schreef: Ja! dat klopt!
Ervaring mee? ;)
Dat is weer een geruststelling.
ja,normaal doe ik er niet veel aan behalve als ik een teef heb die moet gaan bevallen dat de tepels schoon zijn of als het echt erg is,bij teven die of schijnzwanger worden of al een nest hebben gehad zijn de tepels ook wat makkelijker met vuil (soort meeeters) en dat is dat zwarte en dat gaat ook op die ingelegde tepels zitten.
Door Lind@
#88500
Ik heb eens even in de badkamerkast gesnuffeld en ik heb van Natusan babyolie gevonden met Aloe vera en Vitamine- e en heb dat er meteen maar opgedaan. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#88501
ja maar nu moet je het met een flinke dot olie even losweken/masseren neem er een handoek bij want het is een beetje vies ;D
Door Lind@
#88509
Oooo!
Ik heb het er wel een beetje ingewreven, maar niet echt losgemaakt.
Door jeanne
#88614
Hey, Freule had dat ook bij een paar tepels, zwarte droge smurrie, ik deed er ook niet veel aan.
Als ze in bad stond, dan weekte ik het los en waren ze weer een tijdje schoon.
Door Lind@
#89562
De volgende dag was de zwarte korst al weg, en heb ik het nog een keer met veel olie en een handdoek schoongemaakt. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#89604
Sunna schreef: De volgende dag was de zwarte korst al weg, en heb ik het nog een keer met veel olie en een handdoek schoongemaakt. ;)
scheelt weer een da bezoek ;D
Door Lind@
#90699
De tepeltjes zijn nog niet helemaal schoon, dus maak ik ze steeds weer met wat olie en een doekje schoon.
Omdat het vuil/zwarte spul in dat randje zit, kneep ik een beetje in het tepeltje, zodat 'ie wat omhoog kwam, zodat ik het in het randje wat beter schoon kon maken.
En nou kwam er doorzichtig geel spul uit.
Ik natuurlijk gelijk even bij alle tepeltjes gekeken, en bij allemaal spuit het er zo uit!
Is dat normaal???????????????
Gebruikersavatar
Door sylvia
#90726
Dat kan dan is ze schijnzwanger geweest (of nog steeds) en zit dat er nog in.sommige teven blijven dat altijd een beetje houden,bij Eden van mij komt er ook altijd wel iets vloeistof uit haar tepels.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 03 mei 2004, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door