Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door martineD
#906867
Ik voer mijn hond kvv, ik wissel de merken af. Carnibest, Duck, Rodi enz.
Maar ik las dat het voor de tanden beter is om af en toe penslappen te voeren, om lekker op te kauwen.
Hoe vaak kan ik dat het beste geven? En hoeveel moet ik dan in 1 keer geven?
Ik heb een JR van ongeveer 8 kilo.

Groetjes, Martine
Door Eef+Stippels
#906870
Je zou 1 (dag)maaltijd in de week kunnen vervangen door een lap pens. Maar omdat in kvv al best veel orgaanvlees zit, zou het ook goed zijn om dit te compenseren met vleesbot. Dit is ook goed voor het schoonmaken van de tanden. Je moet dan wel met beginnersbotten beginnen. Lees hiervoor eerst het bottendocument.
Door martineD
#906884
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga wel even lezen.
Mijn hondje is al 11 jaar en heeft nog nooit echte botten gehad, kan dit geen kwaad als ik hem nu wel geef?
Door Eef+Stippels
#906885
[quote="martineD"]
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga wel even lezen.
Mijn hondje is al 11 jaar en heeft nog nooit echte botten gehad, kan dit geen kwaad als ik hem nu wel geef?
[/quote]

Als je maar met beginnersbotten begint (kippennekken, evt zelfs platslaan) en goed in de gaten houdt of hij het goed verteert. Als dat goed gaat kun je het langzaam uitbreiden met stevigere botten.
Door Nynke
#907254
Hoi Martine, naast Carnibest, wat ik in principe elke ochtend geef, krijgen mijn honden 's avonds vaak Barf-ingredienten zoals een lamsrib, een eendenpoot, eendennek, kippennekken e.d. zeker 4-5 avonden per week krijgen ze dus iets waar bot in zit. Maar je moet inderdaad wel beginnen met beginnersbotten zoals kippennekken. (Die koop je bij een islamitische slagerij)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#908101
[quote="martineD"]
Ik voer mijn hond kvv, ik wissel de merken af. Carnibest, Duck, Rodi enz.
Maar ik las dat het voor de tanden beter is om af en toe penslappen te voeren, om lekker op te kauwen.
Hoe vaak kan ik dat het beste geven? En hoeveel moet ik dan in 1 keer geven?
Ik heb een JR van ongeveer 8 kilo.

Groetjes, Martine
[/quote]

Nou ook deze regel geldt niet voor iedere hond. Ik heb hier een vreetmonster wat nauwelijk kauwt op pens. Maar goed, dat was niet je vraag ;D Ik zou de pens geven naast een Carnibest-maaltijd. Omdat daar in verhouding de minste pens in zit. Persoonlijk vind ik eigenlijk dat je helemaal geen pens bij moet voeren omdat er genoeg pens in kvv zit (in Duck en Rodi nog veel meer dan in Carnibest). Deze de Duck pens-variant is nagenoeg alleen maar pens! Wil je iets geven wat goed is voor de tanden, geef dan rauw bot. Heb je ook meteen een natuurlijke calciumbron te pakken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door