Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Linneke
#906753
Hoi Allemaal,

Vandaag heeft Sen haar voetkussentje kapot gestoten. Er zit een schaafwond op. Het probleem is nu dat we morgen een weekend naar Callantsoog gaan, dus aan zee met de hond. Nu lijkt al dat zand me niet echt lekker voor haar in haar pootje.

Wat kan ik nu het beste doen?? Gewoon insmeren met vaseline, of wondzalf? Zowiezo ga ik het zo even ontsmetten. Iemand tips over hoe ik het het beste schoon kan houden het weekend? Zijn hondenschoentjes een idee???


Alvast bedankt!
Door tiny
#906889
Wij hebben dat ook bij de hand gehad. Toen hebben wij een zooltje gemaakt van eenhalve wc rol, dat onder het voetje geplaatst en afgeplakt met dat kleurige plakkerige verband wat je bij de DA kan halen. Eerst zacht gaas dan een boterhamzakje om het voetje dan het wc rolletje erom vormen en dan afplakken met tape. Tja, voor in het zeewater zal het niet werken. In ieder geval zal het zeewater het wondje wel goed uitbijten. Pijnlijke situatie dus. Ik denk dat ook een hondenschoentje niet waterdicht is bovendien zijn ze nogal prijzig.  :(
Door Eef+Stippels
#906911
tiny schreef: Ik denk dat ook een hondenschoentje niet waterdicht is bovendien zijn ze nogal prijzig.  :(
Er mee zwemmen lijkt me geen optie, maar voor in het zand (waar Linneke naar vraagt) kan zo'n schoentje prima. Ik vind 9,- voor twee schoentjes eerlijk gezegd niet prijzig. Wij gebruiken ze hier bij pootwondjes en ik vind het ideaal.
Door Linneke
#907438
Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ben gisterenavond al op jacht geweest naar de schoentjes, en heb er al 2 gevonden. Misschien ga ik nog op zoek naar een reservepaar...mochten deze dan toch nat worden.

We zijn nu voorzien van calendula wondzalf en 2 voetjes...dan moeten we toch wel lekker in de duinen kunnen wandelen.  Zwemmen moet ze dan helaas maar even laten..zal toch wel wat te koud voor zijn dit weekend denk ik.
Door Eef+Stippels
#907472
Linneke schreef: Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ben gisterenavond al op jacht geweest naar de schoentjes, en heb er al 2 gevonden. Misschien ga ik nog op zoek naar een reservepaar...mochten deze dan toch nat worden.

We zijn nu voorzien van calendula wondzalf en 2 voetjes...dan moeten we toch wel lekker in de duinen kunnen wandelen.  Zwemmen moet ze dan helaas maar even laten..zal toch wel wat te koud voor zijn dit weekend denk ik.
Met schoentjes en wondzalf moet het gaan lukken lijkt me. Heel veel plezier!
Door Linneke
#909023
Zoo we zijn weer terug. En het is dankzij de schoentjes voor de hond ergg goed gegaan :).

Ze heeft toch lekker hele afstanden kunnen wandelen zonder er last van te hebben, een echte aanrader dus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door