Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#906530
en schijndracht.

Ziggy had gisteren echt een "off-day". Vandaag zag ik waarom; ze is loops geworden.
Nu is ze tijdens de loopsheid al niet echt zichzelf, heeft nergens zin in en doet wat triestig aan, maar die periode komt ze wel aardig door.
Alleen zie ik nu al een beetje op tegen de schijndracht die er wel weer zal komen.
Ziggy is nu voor de derde keer loops sinds ze bij ons woont. Na de eerste keer was ze zo schijnzwanger dat ik het pas door had toen het eigenlijk al weer over was..
De tweede keer was niet te missen. Ze is echt een triest hoopje hond, slaapt nog meer als anders, lijkt geen plezier te hebben in het wandelen maar vooral...ze wou niet maar dan ook niets eten :-X

Nu heb ik het een en ander gelezen over druppels die haar zouden kunnen helpen maar ook dat die druppels wel goed bij haar moeten passen...
Probleem want welke druppels passen bij haar ::)

Ik vond het volgende berichtje van Lizzy
Pulsatilla is een echt type en gedragmiddel en werkt alleen als het "past". Een Pulsatilla-type is extreem onderdanig: overdreven vriendelijk tegen iedereen (een allemansvriend); kwispelend, likkend, kruipt ze naar je toe, draait zich op de rug en laat onwillekeurig urine lopen. De teef is niet zelden donkerharig. Tijdens de schijnzwangerschap is de hond uiterst sloom en depressief, ze slaapt de hele dag, eet niets en drinkt nauwelijks. Ze lijkt doodziek. Ze is erg gevoelig voor aanhalen en troost (dit in tegenstelling tot de ignatia-teef). De cyclus is verlaat en de loopsheid is weinig intens.

En als de teef niet aan deze omschrijving voldoet, gaat Pulsatilla dus niet helpen.

Asa foetida: is aangewezen als de schijndrachtige hond enorm onrustig is, hijgt en piept, overdreven nestelt en allerlei dingetjes adopteert als puppiues. De hond loopt de hele dag achter de eigenaar aan, lijkt hysterisch en de baas wordt er gek van. De loopsheid is veel te vroeg, een korte cyclus dus.

Avena sativa: werkt algeheel kalmerend. Veelal hebben de honden gebrek aan eetlust.

Er is ook nog:

Ignatia: Prikkelbaar en agressief, terwijl de hond normaal uitzonderlijk lief is. Ongehoorzaam terwijl de hond normaal uitstekend luistert. Kan zomaar fel uitvallen terwijl ze dat anders nooit doet. Wil niet aangehaald worden, is het liefst alleen. Soms epilepsie, vooral na straf. Likgranuloom en huidklachten. Schijndracht met heel geringe of geen zwelling van de melkklieren en geen of maar een klein beetje waterige afscheiding uit de tepels (geen melk!). Niet geschikt als min (pulsatilla hond wel).

Phytolacca: kan gegeven worden bij beginnende verharding van het melkklierweefsel.

Salvia officinalis: is in staat om een overmatige melkproductie te remmen. Verder doet het niets aan de gedragsafwijking.

Bron: Atjo Westerhuis, Hond & Homeopathie
Het enige wat ik hierin van Ziggy herken is bij het eerste pulsatillatype; Tijdens de schijnzwangerschap is de hond uiterst sloom en depressief, ze slaapt de hele dag, eet niets en drinkt nauwelijks. Ze lijkt doodziek.
Verder past ze niet in die omschrijving maar ook de andere types "passen" haar niet....

Wat zou ik haar nu kunnen geven?!
#906679
Ik geef ook Ablavetsem, gelijk beginnen na de loopsheid.
Soms kan het dat je hond er niet gelijk op reageert, maar pas na een paar keer loops geweest te zijn. Denk dus niet na de eerste keer het helpt niet want dat kan dus nog komen.

Bij mijn hond hielp het ook niet 100% de eerste keer, maar het was wel al een stuk minder erg.

Succes ermee.
Groetjes Trudie
Door zurca
#906688
Oke!! Bedankt voor jullie antwoorden..
Is dat van VSM? Want dan ga ik proberen of ze het bij de apotheek kunnen bestellen...
Ik lees al gelijk na de loopsheid beginnen dus?! Enne hoe geven jullie dat? Gewoon gelijk in de bek of mag het over het voer? Er zal wel alcohol in zitten en dan gelijk in de bek...ik weet nu al dat drama word :-\
#906697
Dat is van VSM, ik heb het bij puurnatuur besteld ooit.

Hopelijk gaat het gauw beter met haar. Ze vertoont precies hetzelfde gedrag als Ziggy toen ze loops was, Ziggy was ook heel erg zielig en had nergens zin in, ik vond het altijd heel sneu.

Ik weet jammer genoeg niet meer hoe ik het toediende... Maar daar zal iemand anders je wel antwoord op kunnen geven.

Succes!
Door zurca
#906756
Ik heb namelijk eens geprobeerd om haar een tijdje rescuedruppels te geven maar  daar kreeg ze meer stress van dan de reden waarom ik haar die druppel ben gaan geven ::) Dus als ik het op een stukje brood oid of gewoon op haar voer kan doen, dan zou dat wel fijn zijn ;)
#906837
Hier een Pulsatilla tiepje
sloom in huis, pieperig, soms slechte eetlust af en toe nesteldrang en dikke hangtieten:-)
dus hier gaan korreltjes in, De abla vetsum werkte echt niet, ook het probleem om het erin te krijgen, op een korstje brood lukt nog, maar dan heb ik het idee dat het niet lang genoeg in contact komt met het mond slijmvlies voor een opname. De korreltjes doe ik in wa tpindakaas en dan smeer ik een lik in haar wang, dan is ze nog even ana het nalikken en lebberen en ondertussen hoop ik dat het korreltje opgenomen wordt.
Verder gaan we extra veel wandelen op nieuwe plekjes en wordt er in tijden van slechte eetlust dan ook minder gevoerd.
Door zurca
#906850
Ik probeer haar verder ook zoveel mogelijk af te leiden...
Maar het wandelt niet leuk met zo'n zielig hoopje hond naast je.
Vorige schijndracht at ze helemaal niets....behalve de muizen die Tous ving. Ging ik dus een extra rondje lopen zodat Tous weer muizen voor dr kon vangen, at ze iig nog iets :-X

Ik ga het gewoon proberen, werkt het niet dan zoeken we iets anders...

Ik zag ook Puur schijnzwanger, misschien dat dat iets is?! Iemand daar al ervaring mee?
#906872
zurca schreef:
Ik zag ook Puur schijnzwanger, misschien dat dat iets is?! Iemand daar al ervaring mee?
Hier zitten dezelfde ingredienten in als in ablavetsem, het is dus naar mijn idee vergelijkbaar.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#906975
zurca schreef: Oke!! Bedankt voor jullie antwoorden..
Is dat van VSM? Want dan ga ik proberen of ze het bij de apotheek kunnen bestellen...
Helaas kunnen we in de apotheek geen veterinaire middelen bestellen, ook niet die van VSM!
Op de site van Puurnatuur kun je volgens mij  de verkooppunten vinden.
Door K&D
#907038
Ik heb voor Dubhe altijd de Ablavetsem gebruikt, maar voor mijn gevoel deed het niet zo heel veel. Nu gebruik ik Puurschijnzwanger, en dit keer heeft ze niet zoveel last gehad. Ze is wel wat feller dan normaal en botjes haal ik weg voordat ze geadopteerd worden. Verder valt het reuze mee dit keer.
Ik begin er al vlot na de loopsheid mee, en houdt vol totdat de periode voorbij zou moeten zijn. Gek genoeg zit er deels hetzelfde in beide produkten, maar ze reageert er wel anders op.
Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat.
Ik geeft het op een stukje brood. Eerst probeerde ik het via een spuitje, maar dat vond ze zo vreselijk vies....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door