Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#906410
Jonas begon vanmorgen te piepen in zijn bench om 6 uur. Dat doet hij anders niet, dus ik ben meteen naar hem toe gegaan om hem eruit te halen.
Hij had (en heeft nu) dezelfde verschijnselen als na de (te lange) wandeling op het Roozendaalse Veld vorig jaar.
Hij krijgt nl een soort schok, het lijkt bij zijn achterpoten, en dan gaat hij een stukje lopen.
Soms wil hij even gaan liggen, maar dan schokt hij weer en dan gaat hij toch maar weer lopen.
Ik heb ze eerst even mee uit genomen, dat ging toch eigenlijk wel goed.
De vorige keer ging het na een paar uur vanzelf weer over, of nee, ik heb hem een pijnstiller gegeven weet ik nog.
Het is heel zielig om te zien...
De eerste keer heb ik de conclusie getrokken dat de wandeling toch echt gewoon te veel voor hem was en dit een reactie daarop.
Maar de laatste tijd gaat het zoveel beter met Jonas. Hij loopt goed mee, doet aan het eind van de wandeling nog even gek. Hij heeft niks nodig tegen zijn artrose in ons gewone dagelijkse leven. Hij eet gewoon, is wel wat afgevallen.
Gisteren was een normale werkdag, dus we liepen 's ochtends een rondje, 's middags gingen ze met ons pap naar het bos zoals altijd en we hebben 's avonds nog een rondje gelopen.

Ik ben net op internet aan het zoeken geweest, wat dit kan zijn, maar kan niks vinden. Iemand die een idee heeft of dit herkent?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#906441
Ik heb geen idee wat dat zou kunnen zijn. :-\
Klinkt inderdaad naar om te zien, geef Jonas een lekkere knuffel van mij! :-*
Door Lizzy
#906481
Het klinkt mij als een vernauwing van de ruggemerg tussen lendewervel en heiligbeen. Door een te lange wandeling gaat de boel daar zwellen en komen er zenuwen klem te zitten.
Door Cathelijn
#906583
Okee, lange vermoeiende wandelingen doen we toch al niet meer. Ik dacht ook al dat dat de vorige keer de boosdoener was. Het was gelukkig om half 8 weer over en hij is toen in slaap gevallen.
Gisteren hebben ze helemaal niet zo ver gelopen hoorde ik van mijn vader, dus ik hoop maar dat dit een incident was  :-\
Ik ga nog even zoeken op die vernauwing...
Laatst gewijzigd door Cathelijn op do 31 jan 2008, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#906734
Kan het niet een vorm van 'kramp' zijn?
Volgens mij is dat ook heel goed mogelijk na lange inspanning.
Door Cathelijn
#907037
roefus schreef: Kan het niet een vorm van 'kramp' zijn?
Volgens mij is dat ook heel goed mogelijk na lange inspanning.
Of net verkeerd gelegen en daarvan kramp?
Hij heeft met halve bomen lopen sjouwen, dus hij voelt zich prima. Hopelijk laat hij  me niet weer zo schrikken...
Door K@rin
#907367
had hij het nooit toen hij nog de middelen tegen artrose kreeg ?
misschien toch eens proberen die te geven en kijken of hij het dan ook nog heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door