Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Annemieke
#90609
Mijn bearded collie van 15 maanden krabt de laatste tijd heel veel. Hij krijgt al van pup af en aan vers vlees, altijd Bibi, heb een paar maanden Rodi gegeven maar nu sinds een maand of 2 weer volledig op de Bibi.
Hij zit op dit moment vollop in zijn vachtwissel en door de weersverschillen verliest hij waarschijnlijk ook wel het een en ander aan vacht. Maar iedere keer als ik de kamer uit ben geweest en ik kom terug hangen er grote losse plukken aan zijn vacht. Hij heeft geen vlooien en ook zijn huid is kalm, geen irritaties, geen schilfers niks. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn????
Door Timmy
#90614
De losse haren ::)
Misschien een idee om eens een trimsalon te bezoeken, knappen ze vaak een stuk van op!

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op ma 03 mei 2004, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemieke
#90615
[quote="Timmy"]
De losse haren ::)
Misschien een idee om eens een trimsalon te bezoeken, knappen ze vaak een stuk van op!

Gr.
Linda
[/quote]

Aan een beardie mag niet geknipt of geplukt of wat dan ook worden. Borstelen doe ik 1x in de week.
Door Lizzy
#90617
Zou het toch niet met het rui proces te maken kunnen hebben? Heb je het gevoel dat het op het ene merk voer erger was dan op het andere merk voer? Of maakt dat geen verschil?
Door Timmy
#90619
[quote="Annemieke"]
Aan een beardie mag niet geknipt of geplukt of wat dan ook worden. Borstelen doe ik 1x in de week.
[/quote]

Dat weet ik... ik heb m'n trimdiploma ;D
Maar een trimster heeft wat meer materialen in huis om die losse haren beter te verwijderen. en geloof me, met alleen borstelen haal je er echt niet alles uit.

Gr.
Linda
Door Annemieke
#90622
Oh sorry dat wist ik niet. Misschien dat het losse haren zijn dat zou kunnen, ik hoop het maar.

Wat heb jij voor middleen in huis, want ik heb toch wel goeie spullen, borstels en kammen enz.
Laatst gewijzigd door Annemieke op ma 03 mei 2004, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemieke
#90625
[quote="Lizzy"]
Zou het toch niet met het rui proces te maken kunnen hebben? Heb je het gevoel dat het op het ene merk voer erger was dan op het andere merk voer? Of maakt dat geen verschil?

[/quote]

Het si echt iets van de laatste tijd, maar het weer is nu natuurlijk ook anders, dus ik hoop maar dat dat het is.
Door Timmy
#90628
Er zijn diverse materialen die goed zijn. Tegenwoordig kun je voor uitwollen de Coat King gebruiken, maar daar moet je goed mee oppassen. Bij verkeerd gebruik is je hond ineens kaal ;D
Je zou eens langs kunnen gaan bij een trimsalon in je buurt en vragen of de trimster je wil laten zien welke materialen geschikt zijn en waarschijnlijk wil ze je ook wel laten zien hoe je ze het beste kunt gebruiken.

Gr.
Linda
Door RottSenner
#90629
[quote="Annemieke"]
Het is echt iets van de laatste tijd, maar het weer is nu natuurlijk ook anders, dus ik hoop maar dat dat het is.
[/quote]

Het weer is (was?) de laatste tijd natuurlijk ook niet "helemaal normaal": 't was wel heel opeens heel erg warm geworden. Dat vinden wij dan misschien wel lekker, maar ik kan me voorstellen dat jouw hond niet weet hoe snel 'ie die dikke vacht moet kwijtraken.
Door Lupa
#90645
als naar de trimmer gaat word je hond gewassen en met speciale apparaaten gedroogt, daardoor gaan er veel meer losse haren weg.
daar kun je eigenlijk met een borstel niet tegenop.
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 03 mei 2004, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemieke
#90690
Ik denk dat ik zelf met borstelen ook wel een heel end kom. Ik heb wel goeie materialen in huis. vanavond maar ff goed onder handen nemen en dan kijken of het beter gaat.
Door Lizzy
#90708
Je kunt ook altijd nog proberen wat extra visolie (capsules) te geven voor de omega 3 vetzuren. Soms helpt dit erg goed tegen de jeuk en het wil ook nog wel eens helpen in de rui periode.
Door Paul_Barte
#90728
Desnoods je hond wassen met een goede shampoo en warm water. De shampoo 10 minuten in laten trekken en vervolgens heel goed uitspoelen eveneens met warm water...................je wilt niet weten hoeveel losse haren er in je putje zitten ;)
Door Mayka
#90750
Mayka (Duitse Herder) had de afgelopen 2 weken ook erg veel jeuk en was in de rui. Heb toen elke dag 2 visoliecapsules gegeven (i.p.v. één) en drie keer daags een theelepel zilverwater. Ze verhaart nu nog wel maar heeft geen jeuk meer.
Ik weet dat een bearder collie een hele andere vacht heeft maar misschien helpt het?
Succes ermee!
Door Nelly
#90751
Heeft ze dan een nieuw probleem.... Verstopt putje ::) :P ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door