Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Juul
#906297
Hoi,

Ik zet hier Falco's menu neer, zodat jullie er misschien iets nog iets op aan kunnen merken, c.q. aanvullen?

50% vleesbot  ;  kippennekken, karkas
                          parelhoenkarkas
                          eendennekken, karkas, ruggen

20% vlees ;        runderkopvlees, runder spiervlees-snippers

15% orgaan ;    kippen-hartjes, maagjes
                          runder-nier, pens, hart
                          lams-hart
                          eenden-hartjes
                          (incl 3% lever, ga ik verdelen, 2x in de week)

15% groenten ;  mix van o.a. andijvie, sla, bleekselderij,
                          spinazie, witlof, wortel, bietjes, rozemarijn, tijm,
                          knoflook, snijboontjes, broccoli etc

2x in de week een eitje,
3x in week een paar lepels yoghurt,
2x in de week noten-zadenmix 30 gr (bestaat uit 2 delen pompoenpitten, 3 delen sesamzaadjes, 1 deel walnoten)

Verder zijn sommige dagen gebaseerd op de vleesmix 2 van Herby (rund-schaap-geit), dit dan aangevuld met vleesbot en groenten.

2x per week een halve runderstrot, kan ik dit bij vlees of orgaan zetten, of kan ik het gewoon extra geven? (er zit nl. niet veel vlees aan)

Ik ben nog aan het opbouwen, ga binnenkort ook wat vis proberen en als de karkassen goed gaan, ook wat konijn toevoegen.

Mis ik nog essentiele dingen volgens jullie?

Oh ja, hoe wegen jullie? Bevroren? D.w.z. tellen jullie het vlees-sap dat bij ontdooien vrijkomt ook mee of gooien jullie dat weg? Dat scheel toch al gauw 100 gram ofzo op 1.5 kg.

Thanx alvast,

gr Juul
Gebruikersavatar
Door pike
#906330
Ziet er goed uit naar mijn idee, zeker als je ook nog vis bij gaat geven.

Runderstrot reken ik tot spiervlees, als er niet veel vlees aan zit kun je ze misschien het beste als extra geven, want bot zit er ook niet echt aan.

En de vleessappen die weeg ik gewoon mee, die moet je echt niet weggooien want daar zitten juist heel veel goede stoffen in.
Door het binnenkrijgen van al die vleessappen gaan ze ook minder water drinken.
;)
Door Lizzy
#908793
jalukrifa schreef: Hoi,

Ik zet hier Falco's menu neer, zodat jullie er misschien iets nog iets op aan kunnen merken, c.q. aanvullen?

50% vleesbot  ;  kippennekken, karkas
                           parelhoenkarkas
                           eendennekken, karkas, ruggen

20% vlees ;        runderkopvlees, runder spiervlees-snippers

15% orgaan ;     kippen-hartjes, maagjes
                           runder-nier, pens, hart
                           lams-hart
                           eenden-hartjes
                           (incl 3% lever, ga ik verdelen, 2x in de week)

15% groenten ;  mix van o.a. andijvie, sla, bleekselderij,
                           spinazie, witlof, wortel, bietjes, rozemarijn, tijm,
                           knoflook, snijboontjes, broccoli etc

2x in de week een eitje,
3x in week een paar lepels yoghurt,
2x in de week noten-zadenmix 30 gr (bestaat uit 2 delen pompoenpitten, 3 delen sesamzaadjes, 1 deel walnoten)
Ziet er goed en afwisselend uit!
Verder zijn sommige dagen gebaseerd op de vleesmix 2 van Herby (rund-schaap-geit), dit dan aangevuld met vleesbot en groenten.

2x per week een halve runderstrot, kan ik dit bij vlees of orgaan zetten, of kan ik het gewoon extra geven? (er zit nl. niet veel vlees aan)
Ik zou het tot spiervlees rekenen maar gewoon niet meetellen kan ook prima. Een lekker tussendoortje!
Mis ik nog essentiele dingen volgens jullie?
Nee.
Oh ja, hoe wegen jullie? Bevroren? D.w.z. tellen jullie het vlees-sap dat bij ontdooien vrijkomt ook mee of gooien jullie dat weg? Dat scheel toch al gauw 100 gram ofzo op 1.5 kg.

Thanx alvast,

gr Juul
Vleessap zeker niet weggooien! Dit is zeer gezond. Het bevat veel vitamines en mineralen, allemaal heel goed opneembaar.
Door hellenbanjerbo
#909032
ben het helemaal eens met pike en lizzy. ziet er prima uit. als je aan runderstrot kunt komen, kun je waarschijnlijk ook wel aan luchtpijp komen. is heel goedkoop, want slachtafval. je zou het bij bot kunnen rekenen maar ik doe het bij de extra'tjes. ze vinden het heerlijk en zijn er een poosje lekker op aan het knagen. het bestaat vooral uit kraakbeen, dus chondroïtine. ook nog goed voor de bot- en kraakbeenopbouw.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door