Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jillaroo**
#902319
Sinds gisteren is Quinlan aardig aan de diarree, eigenlijk al eergisteren, maar toen was het alleen maar dun. sinds vanmorgen spoot het er echt uit. en waterig dun. Virus opgelopen of toch de kivo die mss voor hem te lang heeft gelegen. Hij at het gisteren met lange tanden op, maar had zijn kong gevuld met kivo en leverkoekjes laten liggen. Gisteren heeft die nog een stuk eendenek met smaak opgegeten maar daarna hoeft die niks meer. vanmorgen hoefde die zijn kivo dus ook niet.

ik had nog finidiar liggen en die er maar ingepropt, kreeg net een telefoontje van mijn moeder dat het wederom spuitwater is. Dus maar de dierenarts gebeld.

Ik wil hem vers blijven geven, evt ene kipfiletje of mss een stuk kabeljauwfilet?

En probiotica is dat verstandig om dit te geven? zo ja hoeveelheid voor kinder of volwassen aanhouden, welk merk is goed.

Jill heeft nergens last van, heeft ook de wellicht bedorven kivo met smaak naar binnen gewerkt.
Door judith1967
#902393
Dorian van mij is ook al sinds dinsdag aan de spuitpoep en kotsen.
Ben woensdagavondnaar de d.a geweest en Dorian heeft een injectie tegen de misselijkheid/braken gehad,nu eet ie wel weer.Gekookte kip,gekookte rijs en wit brood(advies van de d.a)
Vanmorgen was hij aan de diarree,maar hij is gelukkig wel tierig enzo.Vanmiddag heb ik hem Okugest gegeven.

Probiotica heb ik hem (nog) niet gegeven/Mss  dat ik dat wel kan doen,wacht even de reakties af!!
Door Lizzy
#902547
Ik vind het geven van gekookt vlees en gekookte rijst helemaal geen plan. Dat verteerd alleen maar ontzettend slecht. Gewoon zijn eten geven of geen eten geven en dus laten vasten. Verder probiotica en Okugest geven. Eventueel wat groene leem geven en als het te gek wordt toch naar de DA.
Door Eef+Stippels
#902549
Ik zou het gewone voer blijven geven, niets koken en ook geen wit brood geven. Wel Okugest en probiotica.
Door **Jillaroo**
#902871
nou ben weer 50 euro armer..... en een discussie rijker........

Quin een prik tegen de pijn in zijn buik en stomogyl tabletten mee en ik kreeg ook de tip van gekookte kip en rijst.

maar heb hem een duur stukje verse kabeljauw ( 100gr) gegeven en beetje verse kivo. Hij at het met smaak op!

Ach positief gezien, hij lust dus ook kabeljauw  ;D
Door nikèdog2000
#902886
hier zijn er ook 3 aan de diaree geweest sinds maandag
de jongste had bloed diaree
maar is nu over
ik heb ze elke dag 1 kapsule probiotica gegeven
op gelost in wat kippenbouillon
nu is er nog 1 ziek
van morgen heeft die alles onder gekotst
en vannacht de hele kamer met stront versiert
Door judith1967
#903146
**Jillaroo** schreef: nou ben weer 50 euro armer..... en een discussie rijker........

Quin een prik tegen de pijn in zijn buik en stomogyl tabletten mee en ik kreeg ook de tip van gekookte kip en rijst.

maar heb hem een duur stukje verse kabeljauw ( 100gr) gegeven en beetje verse kivo. Hij at het met smaak op!

Ach positief gezien, hij lust dus ook kabeljauw  ;D
Ach,kostte mij ook 50 euries en dat alleen voor een prik! :-[

Ik sta nou in tweestrijd hoor wat ik zal doen,de rijst en gek. kip weggooien en dan maar gewoon vers vllees.
Heb nog rodi schijven,die bevatten merendeel uit water,dus dat moet dan ook goed zijn of niet?

Probiotica heb ik iig nog staan,dus dat doe ik er vanavond wel overheen dan.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#903150
judith, waarom geef je niet gewoon kipfilet, rauw wel te verstaan.
Of kippenekken, dat geef ik ze ook als ze aan de diarree zijn.
Geef ze nooit geen gekookte kip met rijst, ze doen daar niets mee, maar als ik ze kippenekken of gewoon kipfilet geef is het zo over.
ellen
Door judith1967
#904053
Vanmorgen dus Rodi gegeven vanavond krijgt ie Smul kompleet met een probiotica

Ik heb hem vanmiddag een Noritje gegeven,want zijn ontlasting was nog vrij los,zeg maar.
Vanmiddag heeft ie ook nog gekotst.
Mss wel te verklaren,hij zit al vanaf dinsdag  op rust,nou hij explodeert zowat van de overvolle energie,en omdat het er vandaag goed uitzag met hem,ben ik vanmiddag evne gaan trainen en spelen met de bal.Mss was dat toch weer wat teveel van het goede voor hem.

Maar beter als ik hem nou gewoon op zijn rauwe menu zet?
Morgenochtend dan ipv geitesnippers maar Smul vlees compleet en savonds een halve kip(braadhaantje bas)?
Kippenekken heb ik niet,Ellen,alleen Smul kip en een braadhaantje
Door **Jillaroo**
#904062
Quin is er weer overheen, ben blij dat ik lekker eigenwijs ben geweest en hem gewoon rauw heb gevoerd. vanavond heeft die 2 kippenekjes met wat geitesnippers gekregen ( alleen spiervlees, vet weg gesneden). vanaf morgen draait die weer zijn normale menu af.

trouwens de discussie ging natuurlijk over het feit dat ik geen brokken voerde. Ze vond met name zijn vacht er erg slecht uit zien en die is juist veel beter, wel zachter ( helaas ) maar veel meer glans en donkerder van kleur.

Een fokker in Australie geeft haar kelpies ook vers, zal eens vragen of haar honden qua vacht ook zachter zijn geworden....
Door hellenbanjerbo
#904206
ik geloof dat er een diarree-veroorzakend virusje of bacterie door nederland waart. zo veel honden aan de diarree. niet dat ze er echt heel ziek van zijn maar fris is anders.
Door K@rin
#904236
hellenbanjerbo schreef: ik geloof dat er een diarree-veroorzakend virusje of bacterie door nederland waart. zo veel honden aan de diarree. niet dat ze er echt heel ziek van zijn maar fris is anders.
Ja en daarom gewoon ff 1 of 2 dagen aankijken hoe het gaat.
Meestal verbetert het dan vanzelf weer.
Gewoon zelf laten bepalen of ze willen eten of niet.
Als het langer duurt kun je altijd nog ingrijpen.
Bij jonge pups en oude honden moet je natuurlijk nog iets allerter zijn.
Door judith1967
#904815
Nou vanmiddag heeft Dorian dus weer gekotst,wel gelijk weer opgegeten.
diarree heeft ie niet,het is nog wel vrij los van vorm zeg maar!
Vanavond gewoon zijn halve braadhaantje gegeven en dat heeft ie gewoon met smaak opgegeten.
Geef hem morgenochtend oo kamar Smulvlees en dan savonds even kijken,morgen avond is eigelijk ook weer les.
Denken jullie gewoon gaan of niet?
Dorian kennende zet ie weer lekker de boel op stelten,weet niet of dat druk doen dan wel zo goed is voor hem.
:-\
Door nikèdog2000
#905932
ik ook gelukkig
ik had er 3 die aan de race waren
gewoon rauw vlees gegeven
en elke dag probiotica in wat kippen water
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door