Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#905359
Hoe moet ongeveer de verhouding water/soda zijn als je een hondenvoetkussentje wilt ontsmetten? Zeg een halve liter water: hoeveel lepels soda moeten daar dan bij? Alvast bedankt maar weer!  :)
Door Nynke
#905384
ik zou 2-3 eetlepels doen op een lier water. Om het goed te laten oplossen kun je de soda eerst overgieten met kokend water, voordat je er koud water bij doet. Succes !!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#905394
[quote="Nynke F"]
ik zou 2-3 eetlepels doen op een lier water. Om het goed te laten oplossen kun je de soda eerst overgieten met kokend water, voordat je er koud water bij doet. Succes !!
[/quote]

Nieks an toe te voegen :)
Door Femke
#905442
[quote="Judith van Sam"]
Thanx!!  :) Dan schat ik zo in dat ik deze en de komende vijf honden wel met dit zakje ga doen...  ;D ;D ;D
[/quote]

oh maar soda kun je voor nog veeeel meer dingen doen dan alleen hondenpoten weken  ;D ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#905447
Femke schreef: oh maar soda kun je voor nog veeeel meer dingen doen dan alleen hondenpoten weken  ;D ;D ;D ;D
Koelkast poetsen bv *hinthint*  ::)
Door Nynke
#905449
Femke schreef: oh maar soda kun je voor nog veeeel meer dingen doen dan alleen hondenpoten weken  ;D ;D ;D ;D
En aangebrande pannen in weken  ::) ::) ::) ::) ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#905632
Ipv soda kan je ook biotex (groen) nemen. Dat schijnt nog beter te werken.  ;)
Door Ine
#905696
Nynke F schreef: En aangebrande pannen in weken   ::) ::) ::) ::) ::)
Heel eenvoudig vet verwijderen! Frituurvet en ander vet, ideaal spul! 8)
Door Mevroi Kruim
#905907
pike schreef: Ipv soda kan je ook biotex (groen) nemen. Dat schijnt nog beter te werken.  ;)
Iig bijt het minder. Ik gebruik ook altijd Biotex.
Door tiny
#905963
Soda, ontvet erg zodat de kussentjes te droog worden en kunnen gaan kloven. Daarom is het beter om Biotex-groen te gebruiken, dat ontsmet goed en de kussentjes kunnen beter helen. ;)
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#906156
tiny schreef: Soda, ontvet erg zodat de kussentjes te droog worden en kunnen gaan kloven. Daarom is het beter om Biotex-groen te gebruiken, dat ontsmet goed en de kussentjes kunnen beter helen. ;)
Ik heb voor soda gekozen omdat ik eerst een aantal oude topics had opgezocht waarin de vergelijking soda - groene biotex werd gemaakt. En daarin werd juist de voorkeur uitgesproken voor soda, omdat groene biotex vaak niks deed. Overigens hebben we het in het geval van Bruin niet over een kussentje waar hij op loopt, maar over het vijfde kussentje aan de achterkant van de pols; dus als het iets verweekt dan is dat niet zo erg.

Wat wel weer lastig is, is dat de plek zo relatief hoog zit. Dus het volstaat niet om hem in een bodempje water te laten staan. Maar daar hebben we het volgende op gevonden: een plastic limonadekan. Voor een meneertje dat het al vreselijk vindt als je naar zijn voeten kijkt  ::)is het dus best een hele spannende onderneming. Hij staat er dan ook bij alsof hij in elkaar geslagen wordt. Maar hij staat, en als hij klaar is issie megablij.  :D

Nog even een andere vraag: omdat hij het zo eng vindt, houd ik de poot maar een paar minuten (3)ondergedompeld. Moet ik hem langer plagen, of kan het wel?
Door Mevroi Kruim
#906589
Ik doe altijd een kwartier ofzo, beginnend met heet water waar je net je vinger in kunt houden totdat het is afgekoeld. Ik heb het idee dat het zo het beste werkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door