Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eowyn
#90541
Uhm, ik vroeg me af of er ook mensen zijn hier die fretten hebben? ??? ;D
Ik weet van een paar maanden terug dat Herr fretten heeft, weet niet of die hier nog is.

Mijn fretten krijgen ook vers (en brokken) nl carnibest en gisteren heb ik eens zitten kijken en Cera (V,7mnd) heeft zo verschrikkelijk veel van dat spul gegeten, in verhouding had ik een varken opgegegeten!!! :o

Is dat normaal, krijgen ze meer honger van vers voer? Moet haar lijfje eraan wennen en komt het daardoor?
Ik vraag me af of het gezond is, en bovendien, ze laat niets over voor de andere 2. ::) Aan de andere kant ga ik er vanuit dat ze zelf wel weten wat ze nodig hebben....

Groetjes, Eowyn
Door Lizzy
#90549
Ik heb geen idee of fretten net zo lang eten totdat ze uit elkaar ploffen. Ik weet wel dat versvlees nauwelijks koolhydraat bevat en ieder wezen moet wennen wanneer hij een koolhydraatarm dieet voorgezet krijgt.
Door Eowyn
#90553
Fretten hebben een heel kort maag-darmstelsel, en moeten vaak kleine beetjes eten, tenminste, als ze brokken krijgen wel, ik weet dus niet hoe het zit als ze vlees krijgen.
Maar het is mij een raadsel dat ze idd niet geploft is ;D ;)

eowyn
Door Timmy
#90562
Fretten hebben juist weinig koolhydraten nodig :) Het zijn echte carnivoren en hebben een hoge concentratie aan eiwit en vet nodig. Als de koolhydraten in hun voeding te hoog is, kunnen ze een tekort aan eiwitten en vet ontwikkelen. Dus als carnibest weinig koolhydraten bevat, is dat wel goed. Als er cal. op de verpakking staan, kun je voor een volwassen fret 200-300kcal/kg LG aanhouden. Voor opgroeiende fretten is dat stukken hoger: tot 5000 kcal/kg. Dus misschien is de hoeveelheid die Cera heeft opgepeuzeld wel helemaal niet gek... maar dan is het wel genoeg voor de hele dag ;D

Gr.
Linda
Door Eowyn
#90564
Hoi Linda,
wat ik ervan begrepen had is dat carnibest en bibi de enige geschilte frettenvoeders zijn (nou ja, voor de hond die de fret ook mag ::))
Gelukkig gaat carnibest echte frettenvoeding op de markt brengen, dus dat scheelt weer zorgen! :D
en idd, cera is nog volop in de groei, misschien is het idd zo gek nog niet, maar het viel me alleen reuze op, ik stond er met verbazing naar te kijken. :o

Groetjes, Eowyn
Door K@rin
#91540
Jij bent toch niet diegene, die bij mij van de week Carnibest heeft gehaald voor haar fretten ?

Diegene heeft KATTEN natuur bij mij gehaald en gaat daarna waarschijnlijk de versie voor diabetes aan haar katten voeren, netzo lang tot er inderdaad Carnibest voor fretten gemaakt wordt.
Het leek haar beter i.v.m. de rijst, die er in de normale Carnibest toch nog inzit.

Geef jij de katten of honden-Carnibest ?
Door Eowyn
#91548
Hoi,
wow, heb ik iets gedaan?? ???

Ik heb idd van de week kattencarnibest gehaald, idd de natuurvoeding, maar ik heb volgens mij niets gezegd over de diabetesversie, en ja, rijst is niet zo goed voor ze, dus ik wil wel overstappen, maar denk toch dat je de verkeerde voor je hebt. :-\

Welke winkel was dat dan??

Eowyn
Door K@rin
#91773
[quote="Eowyn"]
Hoi,
wow, heb ik iets gedaan?? ???

[/quote]

NIET SCHRIKKEN !!! ;D ;D ;D ;D
Zo bedoel ik het niet ;)
Ik was alleen benieuwd of jij dat was, maar ...... dus niet....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door