Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eowyn
#90540
Hoi, :D
Nou ben ik een van die gelukkige mensen die mijn dieren (gedeeltelijk :-\) vers kan voeren van een goed merk (voor diegenenn die willen weten waarom niet helemaal, omdat ik daar helaas geen geld voor heb , ik had veel van de de dieren eerder dan dat ik wist van verse voeding, :-\ maar ik kom momenteel een heel eind ;D)

Mijn vriendin daarentegen heeft hoge schulden en geen cent te makken, maar toch wil ze graag het beste voor haar dieren, kan ik haar dan aanraden om af en toe smuldier te voeren naast de brokken? ???Is dat dan nog beter dan brokken, of is smuldier zo slecht dat zelfs brokken beter zijn? ???
En hoeveel dagen moet je vers voeren voordat het effect heeft bij de hond, of kat?

Kun je vlees bijvoeren, als tractatie (er is regelmatig wat in de aanbieding in de supermarkt, dus grotere hoeveelheden scheelt weer in de portomonnaie ::)), maar trek je de verhoudingen dan niet uitelkaar?

is het dus niet beter om dan als je vers voert, de hele dag vers te voeren, dan dat je bv zegt, ik voer elke ochtend vers, of elke avond?
Snappen jullie wat ik bedoel? want de verhoudingen in brokken zijn toch heel anders dan in vers vlees, en mijn beessies en die van haar moeten natuurlijk niet met tekortn komen te zitten.
e
Groetjes, Eowyn :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#90550
[quote="Eowyn"]
Hoi, :D
Nou ben ik een van die gelukkige mensen die mijn dieren (gedeeltelijk :-\) vers kan voeren van een goed merk (voor diegenenn die willen weten waarom niet helemaal, omdat ik daar helaas geen geld voor heb , ik had veel van de de dieren eerder dan dat ik wist van verse voeding, :-\ maar ik kom momenteel een heel eind ;D)


Mijn vriendin daarentegen heeft hoge schulden en geen cent te makken, maar toch wil ze graag het beste voor haar dieren, kan ik haar dan aanraden om af en toe smuldier te voeren naast de brokken? ???Is dat dan nog beter dan brokken, of is smuldier zo slecht dat zelfs brokken beter zijn? ???
En hoeveel dagen moet je vers voeren voordat het effect heeft bij de hond, of kat?

Kun je vlees bijvoeren, als tractatie (er is regelmatig wat in de aanbieding in de supermarkt, dus grotere hoeveelheden scheelt weer in de portomonnaie ::)), maar trek je de verhoudingen dan niet uitelkaar?

is het dus niet beter om dan als je vers voert, de hele dag vers te voeren, dan dat je bv zegt, ik voer elke ochtend vers, of elke avond?
Snappen jullie wat ik bedoel? want de verhoudingen in brokken zijn toch heel anders dan in vers vlees, en mijn beessies en die van haar moeten natuurlijk niet met tekortn komen te zitten.
e
Groetjes, Eowyn :)
[/quote]

Een verse hap is altijd goed voor de hond, ongeacht of het u smuldier is of wat dan ook, het verbeterd de weerstand/darmflora enz.
Ze kan gerust 1 of 2 dagen per week smuldier oid geven. De meeste honden doen het dan (ivm omschakeling) het beste op aaneengesloten dagen, dus x-dagen vers en dan x dagen brok.
Wanneer je alleen vlees voert, dus een enkelvoudig produkt dan zul je daar iets aan toe moeten voegen om zowieso de calcium/fosfor verhouding op te leuken.Voor de lekker een paar stukkies dor de brokken is ook geen ramp.
Is er bij je vriendin geen slachthuis of zelfslachtende slager in de buurt? Dan zou ze namelijk haar hond heel voordelig vers kunnen voer en misschien nog wel goedkoper uit zijn als met brokken. Wel even iets meer werk, maar je moet er wat voor over hebben :D
Door Eowyn
#90554
zelfslachtende slager...hmmm, ik denk dat ik er eentje weet, zal er eens langsrijden :D
verder zitten we erover te denken samen gootverpakkingen te kopen, scheelt toch weer iets ;)


Ben al wezen informeren naar een islamitische slager, maar die it een behoorlijk eindje verderop, misschien dat ik nog ideeen voor een slachthuis op kan doen.....ff neuzen 8)
dank voor de tip!

eowyn
Door ~anna~
#90566
Wat je kan doen als jezelf geen grote vriezer hebt proberen iemand in jouw buurt te vinden mischien je vriendin of nog iemand anders erbij.
En dan groot inkopen dat kan met verschillende merken en dan worden de goedkopere merken nog goedkoper en de duurdere wat betaalbaarder.Zelf heb ik een grote vriezer en als ik iemand kan helpen doe ik het ook graag.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 03 mei 2004, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eowyn
#90570
Hoi balupa,
Ik ben idd al op vriezer jacht, as donderdag moet ik met mijn fretten naar de dierenarts en dan ga ik meteen bij een meisje kijken die een goede, redelijk nieuwe heeft staan.

Ik heb al overlegd met de dierenwinkel dat ik voor de katten dan aan 10 kilo carnibest kan komen voor 41 Euro, is dat veel of weinig?

Nu betaal ik in de ene winkel voor 250 gram 1.60(!!!) en in de andere 1.25 alleen dan moet ik minimaal 10 kilo afnemen en dat kan ik nu nog niet bergen.
Gaat wel over de kat, maar goed, hondenvoeding ga ik dan dus ook groot inslaan.
Groetjes, Eowyn
Door ~anna~
#90571
[quote="Eowyn"]
Hoi balupa,
Ik ben idd al op vriezer jacht, as donderdag moet ik met mijn fretten naar de dierenarts en dan ga ik meteen bij een meisje kijken die een goede, redelijk nieuwe heeft staan.

Ik heb al overlegd met de dierenwinkel dat ik voor de katten dan aan 10 kilo carnibest kan komen voor 41 Euro, is dat veel of weinig?

Nu betaal ik in de ene winkel voor 250 gram 1.60(!!!) en in de andere 1.25 alleen dan moet ik minimaal 10 kilo afnemen en dat kan ik nu nog niet bergen.
Gaat wel over de kat, maar goed, hondenvoeding ga ik dan dus ook groot inslaan.
Groetjes, Eowyn
[/quote]Ben de prijslijsten aan het zoeken stuur anders even een berichtje naar mij waar je ongeveer woont dan kan ik kijken of er een leverancier in je buurt is.
Bibi en Carnibest kan je het beste bij de eigen verkooppunten kopen daar is het voordeligste.
Soms is het even zoeken wat in jouw situatie het handigste/goedkoopste is qua afstand en hoeveelheid of met iemand samen kopen.
Zou zelf eerst een tijdje compleet vers geven en pas zelf als je goed ingelezen bent zelf samenstellen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 03 mei 2004, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#90616
€4.10 voor 1 kilo CB is normaal!
Alleen waar woon je, dat je dat bij meerdere winkels kunt kopen? :-\
Door Eowyn
#90636
Hai,
Ik woon in Almelo Overijssel.
Ik kan het in Borne gewoon los kopen en in almelo per 10 kilo bestellen.

Groetjes, Eowyn :D
Door ine
#90638
Ah, Borne staat idd als verkooppunt op de lijst! ;)
Ik zie ook, dat in Overijssel de meeste verkooppunten DSZ zijn!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#90660
Ik zou als ik jou was ook even bij Dijkers diervoeders kijken in Weerselo (vlakbij Borne). Ik weet niet hoe je met het vervoer zit? Die zaak is meestal véél goedkoper dan de standaard DSZ. http://www.thuismarkt.nl/dijkers/ Ik zie dat Carnibest niet op de lijst staat maar ik weet bijna zeker dat ie dat ook verkoopt, bel hem anders even. Toen ik nog brokken voerde haalde ik altijd hier mijn voer, het scheelde vaak 5 Euro per zak van 15 kg. Carnibest haal ik nu zelf in Ermelo.
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 03 mei 2004, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#90681
Ja ze hebben bij Dijkers ook Carnibest en alle honden spullen manden,riemen noem maar op zijn bij hun goedkoper :P ;D
Door Eowyn
#90714
wat een fijne winkel, dat scheelt echt enorm veel!!!
Ik heb eens wat zitten rekenen en vergelijken, maar ik weet wel waar ik voortaan mijn spul haal!

Groetjes, Eowyn
Door Eef+Stippels
#105968
Wij voeren Duck, hier ben ik zeer tevreden over en is stukken goedkoper dan Carnibest, dus als je vriendin goedkoop uit wil zijn, laat haar dit dan proberen!

Ik zal je de prijzen even noemen:
Duck pens compleet per 16 kg 33,50
Duck uitmuntend per 16 kg 35,-
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door