Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Juul
#903856
Hoi,

Heeft er iemand goede (of juist niet) ervaringen met homeopathie om het gedrag van je hond te helpen verbeteren. Onze instuctrice van de hondenschool kwam van het weekend met deze suggestie, en ik had daar nog nooit van gehoord.

Groetjes Juul
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#903979
ik zelf heb daar geen ervaring mee, maar wel van verschillende gehoord dat je met behulp van homeopathie ver kan komen met gedragsproblemen.
ellen
Door hellenbanjerbo
#904209
ik heb de ervaring dat homeopatie alleen niet voldoende werkt, evenals bachremedies. maar ze kunnen de hond wel ontvankelijker maken voor je opvoeding/training. vooral in situaties waarbij je al van alles geprobeerd hebt om het gedrag van je hond in betere banen te leiden. dan kan homeopatie net het zetje in de goede richting zijn.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#904240
Didge heb ik 10 keer op een show uitgebracht. Hij is verschillende malen zeer "brutaal" benaderd en betast. Hij is nu wel nederlands kampioen, maar ook erg terughoudend naar vreemden. Ok, het is dan wel een raskenmerk van de cattledog (gereserveerd, en terughoudend), maar door de negatieve ervaringen op shows, is het bij hem wel versterkt. En is hij gaan grommen naar vreemden. Ik heb het gelukkig vroeg genoeg erkend en er mee aan het werk gegaan. Ben direkt met showen gestopt, contact gezocht met Nicky Gootjes (Gedragstherapeute). Zij werkt met gedragsproblemen samen met Liesbeth Ellinger, waar ik ook geweest ben met Didge. Hij heeft verschillende homeopatische middelen gehad, om te kijken wat het beste aanslaat. En het heeft, in combinatie met gedragstherapie en heeeeeeel veel positieve training, bij hem wel geholpen!
Het zal altijd een hond blijven waar je allert bij moet blijven, maar de scherpe kantjes zijn er wel af :)
Ik denk dat het zeker werkt, bij honden waar het ongewenst gedrag zich nog niet zo sterk ontwikkeld heeft, en je er op tijd bij bent. Denk dat het zeker ook goed is om te kijken (samen met een gedragstherapeut) of het ongewenst gedrag genetisch bepaald is, of dat de hond een traumatische ervaring heeft opgelopen. Maar dus wel altijd in combinatie met een goede gedragstherapeut en positieve training.
Maar dit is natuurlijk mijn ervaring :)
Door Juul
#904463
Thanx voor de positieve verhalen.
Het is dus niet alleen maar de zoveelste manier om extra aan ons te verdienen.  ;)
Dat dacht ik ook niet, hoor. Mijn ervaring met homeopathie is alleen beperkt tot calendulazalf en echinaforce-tabletjes, hihi.

Ik vind eigenlijk niet dat ie een echt 'gedragsprobleem' heeft. Hij is alleen erg druk en ontzettend snel afgeleid en ongeconcentreerd, vooral op de cursus. En daardoor ook heel moeilijk te bereiken en correcties (dominantiehandelingen) maken niet echt indruk. Thuis gaat het echt een heel stuk beter. En als ie los loopt, in het bos of zo, heeft ie juist wel heel veel aandacht, en houdt ie ons goed in de gaten en luisterd 9 van de tien keer perfect.
Hij is nu natuurlijk ook ontzettend aan het puberen met 6 maanden.

Mijn instructrice is ook gedragstherapeute, ik denk wel een goede, en voorziet problemen in de toekomst. Dus heeft ze me nu een gentle-leader meegegeven en begon dus over homeopathie. Vooral omdat we er al een tijd heel hard aan, aan het werken zijn en ze niet echt vooruitgang ziet. Of te weinig naar haar idee.

Het zal ook wel genetisch zijn, dobermann x ridgeback geeft, bij deze i.i.g., een heel druk èn heel eigenwijs karakter. Maar ik schrok een beetje van de instructrice, ik dacht dat het zo slecht nog niet ging. Maar echte problemen wil ik natuurlijk graag voorkomen.

Heb nu het boekje hond en homeopathie besteld bij de bieb, en wil er wel graag wat meer over lezen, voor ik er vanalles in laat stoppen.

Bye the way, hij heeft dit weekend zijn eerste echte barf-weekend, gehad, (dus geen koolhydraten) en was opvallend rustig in huis!!! :D Dus wie weet is het niet eens nodig!!!

Groetjes van Juul en Falco
Gebruikersavatar
Door *Monique
#904473
\
Bye the way, hij heeft dit weekend zijn eerste echte barf-weekend, gehad, (dus geen koolhydraten) en was opvallend rustig in huis!!! :D Dus wie weet is het niet eens nodig!!!

Groetjes van Juul en Falco
[quote][/quote]

denk dat dit al een eerste stap in de goede richting is. Waarom stel je je vraag niet eens aan Tannetje (hitam)
Succes ;)
Door Eef+Stippels
#904481
jalukrifa schreef: Mijn instructrice is ook gedragstherapeute, ik denk wel een goede, en voorziet problemen in de toekomst. Dus heeft ze me nu een gentle-leader meegegeven en begon dus over homeopathie. Vooral omdat we er al een tijd heel hard aan, aan het werken zijn en ze niet echt vooruitgang ziet. Of te weinig naar haar idee.
Wij hebben jaren geleden van een gedragstherapeut ook de gentle leader meegekregen voor Wandor. Helaas heeft ze ons niet gezegd dat het verstandig is om deze met een dubbele lijn te gebruiken, dus ook een halsband of een tuig er bij om en dan met een politielijn, zodat bij uitvallen of plotseling vaart maken niet de nek extreem wordt belast. Misschien heb je deze tip al gekregen, maar liever te vaak dan niet, toch?!

Ik denk dat homeopathie goed (ondersteunend) kan werken.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 31 jan 2008, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
#904489
Nee, deze tip had ik nog niet gehoord! Ik was daar ook al een beetje bang voor. Wat als ie dan nog heel enthousiast op iets afstormt??? Dat is dan wel heel slecht voor de nek!!!
Thanx!!

Ik gebruik hem nog niet, overigens. Eerst deze week alleen omdoen bij het eten, en dan legt ze zaterdag uit hoe precies te gebruiken.

Groetjes!!
Door Eef+Stippels
#904495
jalukrifa schreef: Nee, deze tip had ik nog niet gehoord! Ik was daar ook al een beetje bang voor. Wat als ie dan nog heel enthousiast op iets afstormt??? Dat is dan wel heel slecht voor de nek!!!
Thanx!!

Ik gebruik hem nog niet, overigens. Eerst deze week alleen omdoen bij het eten, en dan legt ze zaterdag uit hoe precies te gebruiken.

Groetjes!!
Als je ziet dat ie ergens enthousiast op af stormt houd je de kant van de riem vast die aan de halsband of het tuig zit (en laat je de andere kant iets vieren), zodat de kracht niet op de gentle leader komt. Dat is inderdaad erg slecht voor de nek.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#905029
jalukrifa schreef: Nee, deze tip had ik nog niet gehoord! Ik was daar ook al een beetje bang voor. Wat als ie dan nog heel enthousiast op iets afstormt??? Dat is dan wel heel slecht voor de nek!!!
Thanx!!

Ik gebruik hem nog niet, overigens. Eerst deze week alleen omdoen bij het eten, en dan legt ze zaterdag uit hoe precies te gebruiken.

Groetjes!!
afleiden van datgene waar hij enthiousast op af wil gaan??????
Misschien ook handig als je je vraag ook eens stelt op het HGF?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#905121
Ik heb ook geregeld succes gehad met homeopathie en/of Bach bloesems in combinatie met koolhydraatvrije voeding en gedragstherapie.
Ook wel eens met alleen homeopathie, trouwens maar dat werkt lang niet altijd afdoende. Mensen moeten er ook zelf wat aan doen.
Door Juul
#905283
Nou ja, d'r wordt zo goed mogelijk aan gewerkt. Al vanaf het begin wel, op een positieve en consequente manier (volgens mijn man zelfs veels te consequent!!).
Ben heel benieuwd hoe het zaterdag gaat, van een weekje barf kan ik natuurlijk ook nog niet meteen wonderen verwachten.

Groetjes Juul
Door Laura2004
#905676
jalukrifa schreef:
Ik vind eigenlijk niet dat ie een echt 'gedragsprobleem' heeft. Hij is alleen erg druk en ontzettend snel afgeleid en ongeconcentreerd, vooral op de cursus. En daardoor ook heel moeilijk te bereiken en correcties (dominantiehandelingen) maken niet echt indruk. Thuis gaat het echt een heel stuk beter. En als ie los loopt, in het bos of zo, heeft ie juist wel heel veel aandacht, en houdt ie ons goed in de gaten en luisterd 9 van de tien keer perfect.
Hij is nu natuurlijk ook ontzettend aan het puberen met 6 maanden.
Waarom vinden ze op de cursus dan dat dominantiehandelingen en correcties nodig zijn bij een hond van zes maanden? Ik hoop niet dat dit tips zijn van die gedragstherapeut....
Door Juul
#906309
Waarom vinden ze op de cursus dan dat dominantiehandelingen en correcties nodig zijn bij een hond van zes maanden? Ik hoop niet dat dit tips zijn van die gedragstherapeut....
Ze geeft als 'tip' om 'm een time out te geven of te snuitbijten als ie me straal negeert en alleen maar oog heeft voor de rest van de wereld. Niks echt heftigs dus.
We zijn ook helemaal niet bezig met een gedragstherapeut (wat onze instructrice toevallig ook is), als je dat had begrepen, dat is echt helemaal niet aan de orde.
We hebben deze cursus juist uitgezocht omdat er hier op basis van beloning gewerkt wordt, in tegenstelling tot de slipketting-cursus in onze eigen woonplaats.
Door hellenbanjerbo
#906387
eerlijk gezegd vind ik een snuitbijt geven of een time out niet bepaald werken op basis van beloning. daar hoort geen snuitbijt bij ( ik neem even aan dat het betekent dat je de hond over zijn neus vastpakt). je straft de hond voor jouw negeren. als je werkt op basis van beloning dan ga je het aandacht hebben voor jouw belonen, zodat het voor de hond waardevol wordt zijn aandacht op jou te richten. daar zijn allemaal leuke oefeningen voor.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door