Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#904778
Ik ben nu groentemix aan het maken en ik vroeg mij af of ik die moet schillen of kan ik ze ook gewoon goed schoonmaken en met schil in de groentmix doen?
Door Antonia
#904817
Ik maak ze schoon met een borsteltje onder de kraan en dan gaan ze zo de groentenmix in.

Overigens heb ik laatst een keer wat gekookte bietjes aan Brian gegeven. Hij vindt het heerlijk, maar je schrikt je de volgende ochtend rot van zijn plasstraal (ik was de bietjes van de avond daarvoor vergeten) die had een aardig rood kleurtje.
Laatst gewijzigd door Antonia op ma 28 jan 2008, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#904828
Antonia schreef: Ik maak zo schoon met een borsteltje onder de kraan en dan gaan ze zo de groentenmix in.

Overigens heb ik laatst een keer wat gekookte bietjes aan Brian gegeven. Hij vindt het heerlijk, maar je schrikt je de volgende ochtend rot van zijn plasstraal (ik was de bietjes van de avond daarvoor vergeten) die had een aardig rood kleurtje.
Yep, de plasjes kleuren wat rood.
Dat zag ik vooral toen Lara nog in huis plaste...en ze bietjes gegeten had.
Ik schrok even, voordat ik bedacht waar het van kwam.
Ik kook dus altijd de groente even, en dat gold dus ook voor de bietjes  :D
Door Laura2004
#904830
Ja, nou heb ik ze al geschild ::), de groentemix is zelfs al in porties verdeeld, dus we kunnen weer vooruit een maandje ;) De volgende keer ga ik ze dus niet meer schillen.

Nog een extra vraagje, ik had bosbietjes oid en daar zaten ook rode stelen aan met bladeren, kan ik die ook door de groentemix doen?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#904831
Laura2004 schreef: Ja, nou heb ik ze al geschild ::), de groentemix is zelfs al in porties verdeeld, dus we kunnen weer vooruit een maandje ;) De volgende keer ga ik ze dus niet meer schillen.

Nog een extra vraagje, ik had bosbietjes oid en daar zaten ook rode stelen aan met bladeren, kan ik die ook door de groentemix doen?
Ja hoor, als het mooi fris blad is dan doe ik dat er gewoon doorheen.
Door Mevroi Kruim
#905212
Wel uitkijken met bietenblad, dat bevat veel oxaalzuur en daar kunnen honden soms op reageren. Het bindft ook calcium maar dat is voor barfhonden geen probleem.
Door Laura2004
#905232
Kruimel schreef: Wel uitkijken met bietenblad, dat bevat veel oxaalzuur en daar kunnen honden soms op reageren. Het bindft ook calcium maar dat is voor barfhonden geen probleem.
Wat is oxaalzuur en op wat voor manier kunnen honden daar op reageren?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#905263
Maar ik ga ervan uit dat drie a vier blaadjes op een kilo of acht groentemix geen kwaad kan? :-\  :)
Door Mevroi Kruim
#905446
Judith van Sam schreef: Maar ik ga ervan uit dat drie a vier blaadjes op een kilo of acht groentemix geen kwaad kan? :-\  :)
Neuh, dat moet wel kunnen  ;D
Ken net dus  8)
Door Lizzy
#905450
Overigens zijn Dalmaten uraatvormers, geen oxalaatvormers.
Door Lizzy
#905605
Kruimel schreef:
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Hihihi, maakt toch niks uit :-*. Maar volgens mij bevatten bietjes en bietenblad ook vrij veel nitriet, is het niet?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door