Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#904383
Hoi allemaal,
Onze oudste reu Pluto van 15 jaar is de laatste tijd nog wel eens afwezig. Hij staat dan in de huiskamer een beetje om zich heen te kijken en gaat na verloop van tijd weer liggen slapen. Nu kwam ik op de site van DursyDog Cholodin tegen( http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=35305 ) en wilde eens vragen of er meerdere mensen mee bekend zijn.
Andere tips zijn uiteraard ook welkom ;)
Groetjes Monique
Door Lizzy
#904389
Tannetje Koning, holistisch DA, heeft er volgens mij goede ervaring mee. Nou weet ik niet of dat specifiek voor de hond is of voor de kat of beide. Tannetje heet hier Hitam. Met een beetje mazzel reageert ze nog wel op dit topic!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#905028
Vienna word in april 11 jaar, en krijgt ook zo haar probleempjes. Sinds een maand of 3 geef ik haar cholodin, en ze voelt zich er zeker beter door. Het si vrij kostbaar, maar ik vind het wel de moeite waard :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#905122
Ja zeker, Cholodin bij voorkeur in combinatie met omega-3 vetzuren, werkt vaak erg goed.
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#905126
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb de Cholodin besteld, Omega olie heb ik al in huis dus we zullen dit gaan proberen. Ik laat jullie de resultaten weten  ;)

Wat me trouwens opvalt aan Pluto is dat hij vooral 's ochtends afwezig is en een beetje om zich heen staat te staren, terwijl in de loop van de dag het beter lijkt gaan. Gisterenavond kwam hij zelfs weer met een speeltje aanzetten. Komt dat bij meerdere mensen bekend voor?

Groetjes Monique
Door Nynke
#905537
Ik heb niet zozeer het gevoel dat Gunnar afweziger is, maar wel vooal slomer en trager en stijver. 's middags wil hij best nog rennen, terwijl het 's ochtend echt stapje voor stapje gaat ::)
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#912958
Ik heb de Cholodin nu ruim een week gebruikt bij Pluto en het werkt!
Ik had mijn vriend er niets over verteld om zo eens te kijken of hij iets zou merken. Gisterenavond zei hij dat hij vindt dat Pluto veel actiever is, hij staat niet meer in de huiskamer om zich heen te staren, slaapt minder en ook buiten is hij actiever. Toen heb ik hem verteld van de tabletten Cholodin. Nou zei hij, normaal houd ik niet zo van dat geëxperimenteer, maar het helpt toch wel erg goed ;D :)
Door Nynke
#913170
Dat klinkt positief !!

Ik ga het ook bestellen, kijken of we de oude dwaas nog fitter kunnen krijgen :D ;)
Door Boxer
#913224
Hi, wat ook goed helpt is Ginkgo Biloba. Is overal te verkrijgen, natuurlijk en vrij goedkoop.
Ik geeft mijn oude Boxertje deze al een tijdje met goed resultaat.
Ginkgo stimuleert de bloedsomloop en zuurstoftransport in het bloed.
Het verbeterd ook de overbrenging van zenuwsignalen met name naar de hersenen door de bloed toevoer te stimuleren. Door de bloedtoevoer te stimuleren werkt dit uitstekend bij duizeligheid, hooftpijn, vermindering van waakzaamheid, vermindering van het geheugen enz...
Het word ook aangeraden aan oudere mensen of studenten die in de examen periode zitten of mensen die snel last hebben van koude voeten en handen.
So, hopelijk help ik wat mensen of beter honden mee. :-*


http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 174.0.html
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#913267
Boxer schreef: Hi, wat ook goed helpt is Ginkgo Biloba. Is overal te verkrijgen, natuurlijk en vrij goedkoop.
Ik geeft mijn oude Boxertje deze al een tijdje met goed resultaat.
Ginkgo stimuleert de bloedsomloop en zuurstoftransport in het bloed.
Het verbeterd ook de overbrenging van zenuwsignalen met name naar de hersenen door de bloed toevoer te stimuleren. Door de bloedtoevoer te stimuleren werkt dit uitstekend bij duizeligheid, hooftpijn, vermindering van waakzaamheid, vermindering van het geheugen enz...
Het word ook aangeraden aan oudere mensen of studenten die in de examen periode zitten of mensen die snel last hebben van koude voeten en handen.

So, hopelijk help ik wat mensen of beter honden mee. :-*


http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 174.0.html
Denk dat ik dat zelf maar eens ga proberen ;)
Door Boxer
#921750
Hi Pajtas,

Proficiat met pluto zijn 15 jarig bestaan!
Hoe gaat en staat het met de Ginkgo Biloba voor Pluto?
Het werkt het beste na een maand, kijk ook even naar de dosis die je geeft.
Ik geef Utah (27kg) 1 capsule van 750mg pure gemalen Ginkgo bladeren per dag, dus geen extrakten of andere dingen. Zo natuurlijk mogelijk net zoals we doen met het voedsel voor onze doggies. ;)

gr Boxer 
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door