Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#899793
De laatste tijd verval ik weer in 'luie barfer' zijn :-[.
Voornamelijk wat groente betreft; Ginger krijgt eigenlijk te weinig groente binnen (net als haar baasjes...). Maar ze krijgt wel weer veel fruit; is dat wel goed? Of is het niet uitwisselbaar? Als ze groente krijgt is het meestal een potje baby-groente (:-[).
Door 202Spots
#899809
TEveel fruit is niet goed, fruit bevat meestal veel suikers..
Jammer dat je geen groentemix maakt :-\.
Dals zijn meestal gek op rauwe groentes.
Ik zou de potjes baby groentes ook niet geven.
Dan liever overgebleven tafelrestje groente wanneer je 't hebt, of gewoon 'n rauwe wortel of zo.
Door Lizzy
#899822
Ik sluit me bij Dory aan. Fruit is prima, maar niet te veel en niet te vaak. En qua groente: beter een beetje wat extra groente kopen als je toch voor jezelf kookt (is gezond joh!) of bij de AH een zakje schoongemaakte groente kopen en kort koken dan onnatuurlijke handel uit een potje!
Door Tanna
#900298
Jammer dat het je niet lukt met de verse groente. Ik heb hier een hondje dat elke dag dansend met me meeloopt als ik het bakje groente ga neerzetten. Alleen daarom al doe ik mijn best elke paar weken porties groente te maken en in te vriezen.
Door tigger
#901713
Hmm okay, dan zit er niets anders op om toch echte groente te gaan geven. Vond die potjes zoooo handig :). Overigens haalt Ginger wel haar neus op voor groente; dat vind ze gewoon echt niet lekker, zo baasje zo hond ;D.
Door Staftime
#904108
En als je een half teentje knoflook en wat rauwe noten door de groentemix doet?
Mijn honden doen er spreekwoordelijk gezien een moord voor.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#904124
In een andere topic gaf Lizzy als tip de groentemix te mengen met spiervlees of orgaan of vis en het een halfuurtje te laten staan. Ik heb het geprobeerd en Joris de Muts die absoluut geen groente lust (JAKKIEBAHVIESGOORSMERIG) at het met smaak op! :o ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#904161
Geen van de twee hier at in het begin groentemix. Er moest vanalles doorheen, de ene keer zalm uit blik, dan een eitje, dan wat joghurt, dan vleessappen, fijngesneden pens, sardien uit blik. Ik moest niet twee keer achter elkaar hetzelfde erdoor roeren want dan lieten ze het staan  :-X
maar uiteindelijk gingen ze de groente gewoon eten, tegenwoordig hoef ik er niets meer doorheen te roeren  8) maar houdt ze geen STUKJE boon of wortel voor want dat hoeven ze echt niet  ::)
Door Mevroi Kruim
#904460
Tara vreet alles dus ook groentemix puur, en trouwens ook groente zo, vooral van de paarden gepikte wortels  ;D. Voor Kátur is een eitje erdoor nog niet genoeg, er moet een stukkie vlees doorheen en dan knaagt hij het wel weg. Onder protest, dat wel. Het gaat ook het vlotste na een vastendag  ;D

Volgens mij is Kátur een stiekeme teckel  ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door