Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#903437
hoe vaak vasten jullie honden? of laten jullie de honden helemaal niet vasten? hier komt wel eens 2 keer in de week voor of is dat te veel :-[
Door Anthraciet
#903445
Ik laat mijn honden niet vasten, denk dat ze het me nooit zouden vergeven :D

Zelf vind ik 2x in de week wel veel, maar het hangt er ook vanaf hoe de rest van de week eruit ziet denk ik.
Heb je er zelf een bepaalde reden bij dat je het 2x in de week doet?
Door lightning
#903451
meestal is het 1 keer maar komt wel eens 2 keer voor.... meestal is het zo dat ze de dag ervoor en de dag erna dus best veel krijgen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#903516
Ik heb ze 2 x laten vasten ,de derde keer bleven ze maar "zeuren " om eten .

Ik heb het maar opgegeven :)
Door Laura2004
#903886
Hier wordt weleens gevast en dan voornamelijk als ze de dag er voor heel veel hebben gegeten en hier geen klachten :D En soms ook wel 2 keer in de week.  Ik vind 2 keer per week niet veel.

Ik merk dat het Ziggy (mijn hond met een hele gevoelige maag) heel goed doet zo'n vastendag.
Door Eef+Stippels
#903894
Hier wordt ook niet gevast. Als ik de buikjes hoor knorren kan ik het niet over mijn hart verkrijgen ze geen voer te geven  ;) (en ik zie het nut er ook niet zo van).
Door lightning
#904073
beetje het zelfde als hier. ervoor dus lekker veel eten en erna dus ook.

ik vraag me iets af he. ik heb horen zeggen dat een hond afvalt als hij af en toe vast klopt dat?
Door Hanna
#904270
Hier wordt 1 x in de week gevast.

Waarom zou een hond afvallen als hij vast? Datgene wat hij niet op de vastendag krijgt krijgt hij ervoor of erna. Mist niks aan voeding.
Door lightning
#904323
geen idee was maar vraag omdat iemand dat tegen mij zei. dus ik kan mijn honden met een gerust hart laten vasten zonder dat ze mager worden :D
Door Laura2004
#904330
lightning schreef: geen idee was maar vraag omdat iemand dat tegen mij zei. dus ik kan mijn honden met een gerust hart laten vasten zonder dat ze mager worden :D
Als jij ze genoeg te eten geeft wel.
Door Chubby
#904338
Onze hond krijgt al ruim 9 jaar 2x per dag te eten. Ook nu met vers. Ik wil(de) haar niet laten vasten, bang voor het overgeven van gal én voor het gezeur om eten..

Gisteren heb ik de parelhoen weggegooid, hij rook echt niet goed meer. Toen moest er dus ander vlees nog ontdooit worden.. Ze heeft 's middags om half 3 pas haar eerste maaltje op en heeft gewoon lekker liggen slapen tot die tijd!

Per dag mag ze zo'n 300 a 400 gram eten hebben, ik vind het wel een uitkomst om dat bij BARF in 1x te kunnen geven bij de avondmaaltijd in plaats van 2 kleine maaltijden.. Ik heb het idee dat 1 maaltijd per dag wel voldoende vasten is voor onze hond overigens  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door