Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#904018
Hoi, balen, mijn 13.5 jarige teckel heeft een onsteking in de bovenkaak. In 2005 is daar de grote kies getrokken, daarna heeft ze nog een onsteking gehad, maar is met ab bestreden. Nu, dus op diezelfde plek een verdikking, ook onder het oog. Ze staat nu op de ab. Omdat ze toevallig net wat aan de dunne was heb ik haar op probioforte staan. Maar zoals de da al aangaf dat de ab, stomorgyl, is dat overgegaan.  Als de ontsteking niet weg zou gaan, is het eigenlijk einde oefening. Alternatief is nog om de kaak open te leggen. Maar dat zie ik niet zo zitten gezien haar leeftijd. Ik ben maar gestopt met de probioforte. Kan de ontsteking een gevolg zijn van te fanatiek kauwen? Op een bot of op lappen pens. De pens hebben ze vorige week zaterdag voor t eerst gekregen. Echt shit, vandaag zijn we lekker in Drunen wezen wandelen, als je ziet hoe ze geniet en meeloopt. Haar tanden en tandvlees zien er goed uit, poets regelmatig, maar ze heeft van haarzelf een goed gebit. En dat terwijl ik hier op mijn trimtafel de meest verschrikkelijke gebitjes voorbij zie komen. Die hebben nergens last van, nou ja gelukkig maar.
Door Lizzy
#905420
Wat een ellende... Maar ik denk niet dat het een gevolg is van fanatiek kauwen. Waarom zou het op een AB niet overgaan? Is het zeker dat het een ontsteking is?
Door vagebond
#905473
Balen, ze heeft nu vanaf maandag synulox erbij, bultje blijft ong. even groot, wordt in ieder geval niet groter. Da heeft in de bek gekeken, het was behoorlijk dik daar op die plek. Het voelt ook hetzelfde als toen zeg maar. Destijds had ze daar een bult van de ontsteking, ook vlak onder haar oog.
Door Lizzy
#905784
Kunnen ze er geen biopt van nemen? Want ik begin zo mijn twijfels te hebben over of dit wel een ontsteking is... Bovendien, als het een ontsteking is, dan zou het handig zijn om te weten welke bacterie er in zit zodat je gericht met AB aan de gang kunt. Kun je dat je DA vragen, om een biopt?
Door vagebond
#906815
Het bultje is nu minder geworden, morgenochtend bel ik de da. Voor een biopt zou ze onder narcose moeten denk ik. Het is vlak onder haar oog. Groetjes Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door