Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
#903854
Omdat ik ben overgegaan op 1 x per dag voeren, Savanne's nieuwe menu.

Savanne:
Maandag Pens (biologische), lever, hart  400 gram
dinsdag Geitensnippers + 200 gram groente + ei
woensdag Parelhoen/kwartelkarkas 400 gram
donderdag Paardenvlees 200 gram
vrijdag Geitenribben 400 gram
zaterdag Kopvlees 200 gram + 200 gram groente + ei
zondag Kipkarkas (biologische) 400 gram

Savanne krijgt 1,3% van haar lichaamsgewicht.

Deze percentages heb ik gebruikt
Rauwe vleesbotten 50%
Spiervlees 20%
Orgaanvlees 15%
Groentemix 15%

Ze krijgt geen vis (allergie) en af en toe krijgen ze ook wat yoghurt en notenmix.

Als afwisseling kan ik eendennekken/vleugels, kalkoennekken, haaskarkas en kalfsnippers geven.

Lam moet ik nog verder uitzoeken hoe ze daar op regeert.
Door Barrak
#903945
Je geeft in een eerder onderwerp aan dat Savanne spuitpoep krijgt van lever. Misschien een idee om dat te geven op een andere dag dan de rest van het orgaan. Hier werkt orgaan namelijk altijd iets laxerend. Doe je de lever bij de woensdag of bijvoorbeeld zondag lijkt mij dat meer in balans.
Door Sylvi@
#903984
[quote="Lizzy"]
Ja, ziet er gewoon helemaal goed uit! Hoe doet ze het?
[/quote]

Als ik heel goed oplet met wat ze krijgt (dus geen bakjes uitlikken van de katten of 'snoepjes' van andere mensen op de training) gaat het best goed met haar, maar ze blijft wel gevoelig :-\ Ik zie dan dat haar witte borstvlek ineens heel erg roze is, maar echt open plekken op haar pootjes heeft ze gelukkig al maanden niet meer gehad.
Ik wil haar nu ook zo veel mogelijk overzetten op biologisch, dat voelt voor mij nog beter.

@Barrak, misschien is het idd wel beter om de lever op een vleesbot dag te geven :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door