Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senna-husky
#903760
??? las op poolhondenforum iets over af wateren :-[ dat is iets waar ik nog nooit van gehoord heb dus , wie kan me ff wat meer vertellen
Door Barrak
#903776
Zo noem ik het als Barrak moet plassen (hij is aan het afwateren) maar of het correct Nederlands is betwijfel ik.
Door senna-husky
#903818
Laura2004 schreef: Misschien kan je op het poolhondenforum vragen wat het betekent ;)
ja maar ik ben nog niet helemaal gewqend aan dat forum dit werkt allemaal wat makkelijker :)
Gebruikersavatar
Door pike
#903881
Afwateren is wel een Nederlands woord maar wordt normaal gesproken niet als alternatief voor "plassen" gebruikt. Maar wel bijvoorbeeld:
Het land van de boer watert af op de sloot
dus het betekent: wegvloeien van overtollig water  ;)
Door senna-husky
#903888
nee het ging over brokken voeren  of barf ,kvv .en als je brokken voerd en de hoeveelheid water of zoiets dergelijks  ??? nou ik heb ondervonden dat senna sinds ze kvv eet eigelijk helemaal geen water mer drinkt ja hier en daar uit een plas of zo . maar op het poolhondenforum jebben ze het dus over afwateren
Door Barrak
#903940
pike schreef: Afwateren is wel een Nederlands woord maar wordt normaal gesproken niet als alternatief voor "plassen" gebruikt. Maar wel bijvoorbeeld:
Het land van de boer watert af op de sloot
dus het betekent: wegvloeien van overtollig water  ;)
ach... wegvloeien van overtollig water.... toch een redelijk passend woord dus. ;D
Door Anthraciet
#904064
Afwateren van poolhonden is het geven van voldoende water voordat en nadat ze moeten werken. Meestal wordt er voor het werken een soort van 'soep' gegeven met vlees erin zodat ze voldoende kracht hebben om de trail te volbrengen en ook niet uitdrogen onderweg.
Gebruikersavatar
Door pike
#904162
Heeft meer weg van inwateren dan ....
of van aftanken .....
Door senna-husky
#904179
Anthraciet schreef: Afwateren van poolhonden is het geven van voldoende water voordat en nadat ze moeten werken. Meestal wordt er voor het werken een soort van 'soep' gegeven met vlees erin zodat ze voldoende kracht hebben om de trail te volbrengen en ook niet uitdrogen onderweg.
kijk dat is dus een duidelijk antwoord wat ik zocht dus  :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door