Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#90351
Breezer liep al een hele poos aan z´n pootjes te likken, maar ik dacht dat het kwam door de brokken en dat het met vlees wel over zou gaan. Niet dus, wij naar de da want hij kreeg nu ook bulten tussen z´n tenen die hij als ik het ff niet in de gaten hield gewoon kapot likte. Wij naar de da, want ik begon me eigen gewoon te ergeren aan dat likken. Blijkt dus dat meneer een pollenallergie heeft. Lekker dan! Tabletten mee gekregen, Dexoral genaamd. Voor de ergste jeuk had hij een injectie gekregen, en dan 10 dagen elke dag een tablet en daarna om de dag. Dit ging prima, het likken met 60% afgenomen en geen bulten meer te bekennen. Toen de tabletten op waren vorige week heb ik weer met de da contact gehad wat te doen. Ze zei toen dat het best wel heftig spul was en dat ik het moest vergelijken met prednison voor mensen. En dat als ik vondt dat het goed ging ik het ook zonder kon proberen. Nou dat wilde ik wel, hoe minder rotzooi hoe beter. Dus vanaf woensdag geen tabletjes meer gegeven, en ja hoor zaterdagmorgen weer een giga bult tussen z´n tenen en tussen de kussentjes vuurrood. Nu kan ik morgen wel weer naar de da vliegen voor tabletjes, waar hij veel van gaat drinken dus z´n zindelijkheid is ook niet meer te vertrouwen. Of het verhaal hier op het forum zetten en kijken of iemand hier ervaring mee heeft en er een oplossing voor weet die minder heftig is. Dus ik hoop eigenlijk dat iemand hier een idee´tje voor me heeft.
O,ja niet geheel onbelangrijk om te vertellen.... weken in sodawater en insprayen met homopatische wondspray hielp niet. Plus dat Breezer bang voor water is en het dus een hels gevecht is om z´n pootje in het water te krijgen.
Door Anna Penta
#90357
Poncho heeft ook pollenallergie. Ze heeft ook ooit een keer een prednisonspuit gehad maar dat was toen ze de hele dag liep te krabben. Dat wil ik niet meer, het neemt niet de oorzaak weg en ze krijgt er zoveel bijwerkingen van. Door het jaar heen valt het eigenlijk wel mee, alleen in het voorjaar is het erg, later is het draaglijk. Nu krabt ze veel, heeft rode plekken in oksels en op de buik. Ze likt ook veel aan de pootjes.

Ik heb ook alles geprobeerd. Van mijn homeopatisch dierenarts kreeg ik het advies bepaalde visoliecapsules te geven (zie elders op dit forum onder 'visolie'). Die ik geef zijn erg duur (eerst efavet en nu iets soortgelijks maar met meer visolie dan teunisbloemolie) maar je schijnt dus ook een goedkopere soort te kunnen geven (zie ook dat andere topic).

Ik moet zeggen dat de jeuk inderdaad minder is. Ze krabt nog wel (ze krijgt die capsules nu 1,5 week) maar beduidend minder. Verder is het enige dat uitwendig bij haar helpt pure aloe-veragel (ik heb dat for ever living-spul, dat is heel zuivere aloe vera, ik weet niet of en hoe goed minder zuivere werkt).
Door Breezer
#90363
Anna Penta schreef: Poncho heeft ook pollenallergie. Ze heeft ook ooit een keer een prednisonspuit gehad maar dat was toen ze de hele dag liep te krabben. Dat wil ik niet meer, het neemt niet de oorzaak weg en ze krijgt er zoveel bijwerkingen van. Door het jaar heen valt het eigenlijk wel mee, alleen in het voorjaar is het erg, later is het draaglijk. Nu krabt ze veel, heeft rode plekken in oksels en op de buik. Ze likt ook veel aan de pootjes.

Ik heb ook alles geprobeerd. Van mijn homeopatisch dierenarts kreeg ik het advies bepaalde visoliecapsules te geven (zie elders op dit forum onder 'visolie'). Die ik geef zijn erg duur (eerst efavet en nu iets soortgelijks maar met meer visolie dan teunisbloemolie) maar je schijnt dus ook een goedkopere soort te kunnen geven (zie ook dat andere topic).

Ik moet zeggen dat de jeuk inderdaad minder is. Ze krabt nog wel (ze krijgt die capsules nu 1,5 week) maar beduidend minder. Verder is het enige dat uitwendig bij haar helpt pure aloe-veragel (ik heb dat for ever living-spul, dat is heel zuivere aloe vera, ik weet niet of en hoe goed minder zuivere werkt).
Breezer krapt niet en heeft verder ook nergens last van, hij likt alleen zoveel aan z´n poten dat niet alleen z´n poten ervan geïriteerd raken maar ik ook. Hij heeft er al last van sinds November/december ongeveer.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#90368
Wat naar voor Breezer :'(, misschien heb je wat aan dit middel van PuurNatuur? http://www.puurnatuur.nl/arti/polln.php3
Een andere oplossing is misschien om hem schoentjes aan te trekken als je naar buiten gaat? Helpt natuurlijk alleen maar als het een contact-allergie is. Verder weet ik eigenlijk geen jeukremmende middelen buiten die Anna genoemd heeft. Bij onze hond heb ik een tijdje in huis schoentjes aangedaan om het likken onmogelijk te maken maar hij had geen allergie, hij was aan het ontgiften. Daar gaat de jeuk natuurlijk niet van over, maar je voorkomt wel dat ie z'n poten nog verder kapot bijt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#90369
Breezer schreef: Breezer krapt niet en heeft verder ook nergens last van, hij likt alleen zoveel aan z´n poten dat niet alleen z´n poten ervan geïriteerd raken maar ik ook. Hij heeft er al last van sinds November/december ongeveer.
Weet je zeker dat het een pollenallergie is? Want in die tijd bloeit er toch haast niets? Of zeg ik nu iets heel erg stoms ???
Door Breezer
#90370
Nitus schreef: Wat naar voor Breezer :'(, misschien heb je wat aan dit middel van PuurNatuur? http://www.puurnatuur.nl/arti/polln.php3
Een andere oplossing is misschien om hem schoentjes aan te trekken als je naar buiten gaat? Helpt natuurlijk alleen maar als het een contact-allergie is. Verder weet ik eigenlijk geen jeukremmende middelen buiten die Anna genoemd heeft. Bij onze hond heb ik een tijdje in huis schoentjes aangedaan om het likken onmogelijk te maken maar hij had geen allergie, hij was aan het ontgiften. Daar gaat de jeuk natuurlijk niet van over, maar je voorkomt wel dat ie z'n poten nog verder kapot bijt.
Schoentjes heb ik ook al geprobeerd, omdat ik een gaasverbandje met die wondspray op een opebgelikte plek had gedaan. Maar meneer heeft ze binnen 2 seconden uit.
Door Breezer
#90371
Ik heb trouwens van het weekend een olie gekocht van Natufood Vitaal. De Balans Xtra olie. Omdat ik toch nog wat schilfers in z´n vacht vondt, maar nu zie ik op het flesje dat het ook ondersteunend werkt bij allergieën. Dus wie weet. Maar ik denk dat ik morgen toch nog maar ff een kuurtje ga halen bij de da, want dit is ook niks. En dan ga ik op m´n gemak het internet eens af surfen naar alternatieven. Wie weet heeft Dr. Vogel nog iets in de aanbieding voor me?????
Door Breezer
#90372
Nitus schreef:

Weet je zeker dat het een pollenallergie is? Want in die tijd bloeit er toch haast niets? Of zeg ik nu iets heel erg stoms ???
Nou heel zeker weet ik het niet, maar ik was er al eens eerder voor bij de da geweest en toen dacht ze aan een tussenteen onsteking. Dus antibiotica gehad, en weken in soda en insprayen met de wondspray. Maar dit hielp niet. Dus moest het waarschijnlijk wel een allergie zijn. Volgens haar was de meest voorkomende allergie op die plaats een pollenallergie en heeft ze daarvoor dus medicijnen mee gegeven. En deze werkte goed dus ging ik er eigenlijk vanuit dat het dus idd een pollenallergie is. Maar vanwaar de vraag??? Vermoed je iets anders???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#90373
Is Breezer misschien allergisch voor granen? Ik las ergens dat je Duck voert en daar zit redelijk veel graan in. Misschien is het een idee om een ander voer uit te proberen?
Door Breezer
#90374
Hmm ja maar volgens mij zit er overal wel wat graan in of niet?? Ja behalve barfen, maar aangezien ik nog niet zolang vers voer durf ik dat nog niet aan. Ik flans 1x in de week als ik een dag vrij heb een vismaaltje in elkaar. Dan hoef ik niet zo op te letten of hij wel voldoende van alles binnen krijgt. Waarom vis zal wel de volgende vraag zijn.. omdat alles wat ik in elkaar flans met vlees meneer nog niet eens komt ruiken in z´n bak. Ja de eerste keer heeft hij er 3 likjes van genomen en stond me toen echt aan te kijken van dit hoef ik toch echt niet op te eten he! Dus vandaar de vis want dat lust ie wel. Ik ben taxi chauffeur en werk op onregelmatige tijden, daarom is kant en klaar vlees zo makkelijk. Want m´n vriend loopt er al van te walgen als hij alleen al de keukenmachine hoort, dus laat staan dat hij zo´n prakkie klaar moet maken voor Breezer. Of erger nog het uit het zakje moet halen en het in z´n bak doen. Nee wat dat betreft is die vent van mij echt een mietje.
Door ine
#90378
Duck heeft vrij veel graan in de voeding, bibi en carnibest nauwelijks.
Pollenallergie, die in november/december begint, vind ik wat vreemd.
Misschien toch eerst eens een ander voer proberen!
De werking van Dexoral lijkt, wat ik zo van je lees, erg veel op die van prednison!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#90379
In Duck zitten 13% granen: Tarwe, zemelen en mais. In Carnibest alleen maar rijst. En anders bestaat er volgens mij de mogelijkheid om het zonder rijst voor je te maken. Maar wat ik uit je antwoord opmaak is dat het dus niet zeker is dat Breezer een pollenallergie heeft?
Laatst gewijzigd door Nitus op zo 02 mei 2004, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door macho
#90390
is er een bloedtest of een huidtest gedaan.

kijk een dierenarts kan wel zeggen het is pollenallergie maar als er niet is getest kan het net zo goed een graan allergie zijn.

macho heeft wel een gras pollenallergie en heeft er momenteel ook wel last van maar wordt nu behandelt door hom.da.

de da hiervoor vertelde dat het misschien wel een voedselallergie was.

maar als je niet test is het nooit zeker wat hij/zij heb en kan je nooit een juiste behandeling inzetten.

en de hond blijft maar jeuk houden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#90404
Breezer schreef: Nou heel zeker weet ik het niet, maar ik was er al eens eerder voor bij de da geweest en toen dacht ze aan een tussenteen onsteking. Dus antibiotica gehad, en weken in soda en insprayen met de wondspray. Maar dit hielp niet. Dus moest het waarschijnlijk wel een allergie zijn. Volgens haar was de meest voorkomende allergie op die plaats een pollenallergie en heeft ze daarvoor dus medicijnen mee gegeven. En deze werkte goed dus ging ik er eigenlijk vanuit dat het dus idd een pollenallergie is. Maar vanwaar de vraag??? Vermoed je iets anders???
Sorry, dit antwoord van je heb ik over het hoofd gezien omdat we bijna gelijktijdig aan het typen waren :-[.
Ik vermoed dus dat Breezer een allergie heeft maar niet speciaal voor pollen omdat je schrijft dat het in nov./dec. is begonnen. Ik denk dus dat je beter een allergie test kan laten doen ipv dat je je hond nu weer vol gaat stoppen met medicijnen. Want die medicijen die jij van je DA krijgt die genezen niet, die onderdrukken de jeuk alleen maar. En dan ook nog maar voor 60% schrijf je. Verder hebben deze medicijnen bijwerkingen. Je kan ook ipv naar de DA gaan een ander voer uit gaan proberen zonder granen. Carnibest gebruikt alleen rijst, van Bibi weet ik het niet maar dat kun je navragen natuurlijk.
Door Anna Penta
#90533
Nou het enige dat ik nog heb toe te voegen is dat dat pootjeslikken bijvoorbeeld ook een typische Fransebullenkwaal is. Kitje hier doet het ook heel erg, ze trekt en bijt aan die pootjes. Mijn homeopatisch dierenarts hamert erop dat het om een tekort aan een bepaald enzym gaat en dat die visoliecapsules helpen. Okay, Kitje dus sinds een week ook aan de visoliecapsules (Efamarine) en verrek, ze bijt nauwelijks nog aan de pootjes.

Maar verder kan ik niet beoordelen wat Breezer precies heeft en of dit voor hem opgaat. Misschien krijgt hij ook al visolie, anders kun je het altijd gaan geven want het is in het algemeen heel goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door