Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#903360
Hoe lang duurt normaal gesproken een schijnzwangerschap bij een teefje? En vanaf wanneer wordt er gerekend, ca vanaf dekrijp zijn of vanaf laatste dag van de loopsheid?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#903439
Schijnzwangerschap duurt negen weken vanaf hoogtepunt loopsheid...dan gaat de melkgift beginnen. Pulstatilla D30  geven zodra je al denkt dat ze schijnzwanger is (opgezette tepels of ander gedrag)

Pulstatilla is het meest voorkomende juiste middel , maar eigelijk zou je even in het boek van Westerhuis moeten kijken ( hond en homeopathie)  welk type ze is.
Door tigger
#903560
Hmm ik heb het topic verkeerd geplaatst zie ik...

Ginger zit nu in de 6e week na haar hoogtepunt van de loopsheid; ze heeft grotere tepels en bovenal is ze niet te genieten :-X. Ik herken mijn eigen hondje niet terug.
Heeft nu nog zin om pulsatilla te geven of zit er niks anders op om de 'rit' uit te zitten :-\?
Door Lizzy
#903565
Ja, zeker heeft dat zin. Ik zou zelf Ablavetsem (van VSM) geven. Daar zitten alle meest voorkomende homeopathische middelen in bij schijnzwangerschap.

Het is de een of de andere keer hoor, met die schijnzwangerschap. Tenminste, dat idee heb ik.

De eerste schijnzwangerschap bij Ling: niks aan de hand.

De tweede keer was echt een drama! Ze lag maar zielig in de bench te liggen en sleepte zelfs WC papier de bench in om daar propjes van te maken en deze weer aan haar dikke tepels te leggen (alsof het pups waren). Als ze de kans kreeg lag ze die de hele tijd te voeren. En chagerijnig :o. Met geen pen te beschrijven! Alleen tijdens het wandelen deed ze normaal (tenminste, normaal...). Maar dan was ze gewoon actief. De rest van de dag lag ze te liggen. Lag ze te bibberen. Wilde ze niet eten.

De derde keer (nu): niks aan de hand. Ja, ze is wel ietsjes chagerijiniger naar andere honden en wat pieperiger, maar minimaal. Ze heeft wel iets opgezette tepels en er komt ook wel wat melk uit, maar minimaal. Ze is verder hartstikke speels, actief en eigenlijk heel normaal.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#903575
Lizzy schreef: Ja, zeker heeft dat zin. Ik zou zelf Ablavetsem (van VSM) geven. Daar zitten alle meest voorkomende homeopathische middelen in bij schijnzwangerschap.

Het is altijd beter om een gericht middel te gebruiken in plaats van een algemeen middel maar dan is het wel nodig dat je weet welk type je hond is
Door K&D
#903589
Dubhe is type  'moedertje' en is altijd schijnzwanger. Ik gaf altijd Ablavetsem, en heb dit keer Puurschijnzwanger gegeven. Ik heb het idee dat Puur toch beter aanslaat bij haar. Dit keer was er amper melkgift en haar humeur was ook beter.
Ik ben er redelijk vlot mee begonnen (na een week of 6 na de loopsheid al).
Als het de volgende keer weer zo mild verloopt dan weet ik dat ze hier beter op reageert.
Door tigger
#903601
Okay als het nu nog steeds kan helpen ga ik morgen Ablavetsem (van VSM) halen. Is dit gewoon te koop bij bv De Tuinen?

De eerste schijnzwangerschap van Ginger was ook peanuts; ze was alleen wat sloom.

In de aanloop van de 2e loopsheid was ze al ca 4 weken ontzettend prikkelbaar; soms niet te genieten. Tijdens de loopsheid was alles prima.
Een paar weken erna begon ze weer te chagerijnen :-X en eten pffff als een dijker. Afgelopen week was het helemaal erg en dan met name buitenshuis; ze is ontzettend allert en grauwt & snauwt bij het minste of geringste. Laat staan als ze van iets of iemand schrikt :-X.
Het gaat een beetje dubbelop, want ik zorg wel voor veel afleiding zodat ze lekker moe wordt (trainen, fietsen, wandelen). Als ze normaal erg moe wordt (zonder schijnzwangerschap) wordt ze ook een tikje chagerijnig, dan wil ze alleen eten & rust. Dus nu is ze hormonaal-chagerijnig + moe- chagerijnig....geen goede combi.
Ze ligt het liefst ver achter in d'r bench, we moeten haar soms echt overtuigen dat ze mee moet naar buiten oid.
Beau wordt meer dan anders verzorgt (oren uitsoppen ed). 'Pupjes' aanleggen doet ze nog niet echt, maar van de week lag er een envelop op de grond en die werd liefdevol in haar bek genomen en meegesleept naar d'r mand om daar veilig tussen haar voorpootjes te mogen liggen ::).

Gelukkig is het een fase, maar ik herken haar soms echt niet terug zo'n chagerijnige b*tch is ze dan. Ben blij als het over is.
Door Lizzy
#903633
Vivian schreef: Okay als het nu nog steeds kan helpen ga ik morgen Ablavetsem (van VSM) halen. Is dit gewoon te koop bij bv De Tuinen?
Nee, dit is alleen te koop via Internet webwinkels of VSM verkooppunten.
De eerste schijnzwangerschap van Ginger was ook peanuts; ze was alleen wat sloom.

In de aanloop van de 2e loopsheid was ze al ca 4 weken ontzettend prikkelbaar; soms niet te genieten. Tijdens de loopsheid was alles prima.
Een paar weken erna begon ze weer te chagerijnen :-X en eten pffff als een dijker. Afgelopen week was het helemaal erg en dan met name buitenshuis; ze is ontzettend allert en grauwt & snauwt bij het minste of geringste. Laat staan als ze van iets of iemand schrikt :-X.
Het gaat een beetje dubbelop, want ik zorg wel voor veel afleiding zodat ze lekker moe wordt (trainen, fietsen, wandelen). Als ze normaal erg moe wordt (zonder schijnzwangerschap) wordt ze ook een tikje chagerijnig, dan wil ze alleen eten & rust. Dus nu is ze hormonaal-chagerijnig + moe- chagerijnig....geen goede combi.
Ze ligt het liefst ver achter in d'r bench, we moeten haar soms echt overtuigen dat ze mee moet naar buiten oid.
Beau wordt meer dan anders verzorgt (oren uitsoppen ed). 'Pupjes' aanleggen doet ze nog niet echt, maar van de week lag er een envelop op de grond en die werd liefdevol in haar bek genomen en meegesleept naar d'r mand om daar veilig tussen haar voorpootjes te mogen liggen ::).

Gelukkig is het een fase, maar ik herken haar soms echt niet terug zo'n chagerijnige b*tch is ze dan. Ben blij als het over is.
Als het te erg uit de hand loopt, zou je altijd nog kunnen besluiten om haar te laten castreren.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#903636
Ik zou als ik jou was even bij iemand in het boek van westerhuis kijken om vast te stellen welk type ze is en een gericht middel halen.
Door Lizzy
#903637
sylvia schreef: Het is altijd beter om een gericht middel te gebruiken in plaats van een algemeen middel maar dan is het wel nodig dat je weet welk type je hond is
Nou, dat ben ik dus in dit geval niet met je eens. Ja, in de meeste gevallen gaat dat wel op ja. Maar in dit middel zit gewoon Pulsatilla D30. Dezelfde potentie als wat jij voorschrijft (in veel algemene middelen zit er een lagere potentie in en dan heb je zeker 100% gelijk). Het voordeel van dit middel is dat er naast Pulsatilla D30 ook nog Asa foetida D4 en Avena sativa Ø in zit.
Door Lizzy
#903649
sylvia schreef: Ik zou als ik jou was even bij iemand in het boek van westerhuis kijken om vast te stellen welk type ze is en een gericht middel halen.
In dat opzicht heb je inderdaad wel gelijk. Ignatia zou bijv. wel eens beter bij Ginger kunnen passen als Pulsatilla.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#903651
Lizzy schreef: Nou, dat ben ik dus in dit geval niet met je eens. Ja, in de meeste gevallen gaat dat wel op ja. Maar in dit middel zit gewoon Pulsatilla D30. Dezelfde potentie als wat jij voorschrijft (in veel algemene middelen zit er een lagere potentie in en dan heb je zeker 100% gelijk). Het voordeel van dit middel is dat er naast Pulsatilla D30 ook nog Asa foetida D4 en Avena sativa Ø in zit.
En wat als jouw hond een ignatia type is ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door