Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sofia
#903325
Ik heb het idee dat als sofia botten heeft gegeten zij erg veel moet poepen, wel 3 à 4 keer per dag. Ze is dan ook veel slomer bij het uitlaten. Normaal galoppeert ze voortdurend, maar dan sukkelt ze een beetje voort. De poep is redelijk van consistentie en het kost haar ook niet veel moeite het kwijt te raken maar haar hele gedrag is sloom. Als ik alleen spiervlees met orgaan en groente geef galoppeert ze er weer op los. Kennen jullie dit ook?

Olga
Gebruikersavatar
Door pike
#903328
Nee hier zijn ze altijd knettergek, sukkelen komt niet in hun woordenboek voor  ::), maar ik geef nooit enkel botten (maar ik denk niet dat dat wat uit zou maken).
Tijdens de ochtendwandeling poepen ze allebei 2x Pike soms ook 3 keer
en 's avonds wordt ook nog gepoept in elk geval door Armagnac, Pike slaat 's avonds nog wel eens over. Dus ze poepen per dag 3 tot 4 keer dat is standaard.
Door pallas
#903517
Als ze hier veel bot hebben gegeten poepen ze ook meer.
Nox poept 2 keer per dag, Didot (reu) poep zoals hij piest...overal een klein beetje. waar dat dor komt weet ik niet, ik denk dat hij zich er gewoon geen tijd voor gunt ::) kan wel oplopen tot 6 of meer keer per dag.

Sloom zijn ze nooit..altijd aan het sjeezen :)
Door sofia
#903541
Het is maar een klein hondje en geeft in verhouding dus b.v. een derde kipkarkas en een vierde parelhoen nek. Zonder bot poept ze maar een keer per dag, met bot wel 3/4 per dag. Ze gedraagt zich dan alsof ze zwaar getafeld heeft.
Door Lizzy
#903545
sofia schreef: Het is maar een klein hondje en geeft in verhouding dus b.v. een derde kipkarkas en een vierde parelhoen nek. Zonder bot poept ze maar een keer per dag, met bot wel 3/4 per dag. Ze gedraagt zich dan alsof ze zwaar getafeld heeft.
Dat veel poepen is dus normaal. Maar hoeveel % vleesbot geef je? Want misschien moet je wat minder gaan geven.
Door sofia
#904658
Ik ga in iedergeval eens uitproberen als ik minder botten geeft en meer spiervlees wat er dan gebeurt. In iedergeval is mij duidelijk geworden dat dat sloom worden niet door jullie herkent wordt.
Gebruikersavatar
Door pike
#907149
Red_Hunter schreef: Slome honden, wat zijn dat ::) 8)
Ik zou best eens een dagje slome honden willen hebben   ::)

Groetjes Trudie
Lijkt mij ook wel wat  :D alleen ben ik bang dat ik dan bang ben dat ze dan wat mankeren wat ook ongetwijfeld zo zal zijn  !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door