Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Wilhelmien
#902116
Dag allemaal.
Ik volg dit forum al enige tijd en ben in december begonnen om mijn twee katten over te zetten op vers vlees. Ik heb enkele vragen en hoop dat jullie de antwoorden hebben.....
Omdat ik bang was voor tekorten ben ik naast het verse vlees carnibest gaan geven. De eerste 2 weken aten ze dit best goed zonder dat ik het hoefde te mixen met wat anders. Nu ik dit elke ochtend geef, hoeft de een het niet meer en de ander kotst het weer uit. Weet iemand hoe dit komt en wat kan ik er aan doen?

Naast de carnibest krjgen ze: kippennek, kippenrug, kippenvleugel, runderriblap, kipfilet, kalkoenfilet, runderhart, kuikenlever, zalm, sardines, garnalen en kabeljouw.

Wat vinden jullie van de variatie?

Heeft iemand een goed idee voor ander spiervlees, wat katten erg lekker vinden?

En hoe geven jullie de bijproducten zodat ze het wel lekker vinden?

Alvast bedankt voor de reacties!!
Door Chubby
#902124
Als ze hier gaan mutsen met hun eten, dan krijgen ze gewoon de volgende maaltijd minder. Ik vind het vlees te duur om weg te gooien als ze hun neus ervoor optrekken, en dat laatste doen ze nauwelijks als ze gewoon echt trek hebben..

Ik kan me voorstellen dat jouw katten het pure vlees lekkerder vinden en daarom de carnibest laten staan. Ik hoef er bij mijn Belle ook niet mee aan te komen..
Door Mieuw
#902132
Hier zijn mijn katten helemaal wild van lamshart, dus dat zou je ook eens kunnen proberen. En verder gaan eendagskuikens en kwartels er ook altijd met smaak in.
Door Naakies
#902836
hoi
Is de cb mischien nog te koud als je het net uit de koelkast hebt gehaald ?

bij ons gebeurd het ook wel eens (het er uit gooien )maar dan komt het meestal rechtstreeks uit de koelkast

lamshart vinden ze hier ook geweldig kan je gerust eens proberen

lonneke en martijn
Door Mevroi Kruim
#902857
Ik heb hier een kat die gaat kotsen als hij haren binnenkrijgt. Dus in de rui-periode of als hij een vlo heeft (hij is allergisch en gaat zich dan kaal zitten plukken).
Door Wilhelmien
#903398
Hoihoi,

Ja soms komt de CB inderdaad uit de koelkast. Ga het wel op kamertemperatuur proberen.

Binnenkort krijg ik een kwartel en kuiken om te proberen en lamshart zal ik inderdaad ook bestellen...is misschien lekkerder dan runderhart.

bedankt voor de tips,
groetjes
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door