Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#901119
nu was ik helemaal enthousiast over de fytomix, weirdo vind het heerlijk en halver zijn gewone portie en dan de andere helft met fytomix, maar nu komt het; weirdo is allergisch voor alle in en outdoor stoffen--dus ook grassoorten ed. Lees ik net op de site van bibi over de fytomix en begin nu dus heftig te twijfelen omdat in de fytomix natuurlijk ook verteerde gras zit.
Dus.....................
kan ik dit nu schadeloos aan hem geven of zou hij er op termijn last van gaan krijgen? (jeuk enz)
ellen
Door Laura2004
#901183
Fytomix, dat is niet uitgepoeptje poep? Ik zou dat persoonlijk niet geven en zeker niet als zo'n groot deel van de maaltijd, het lijkt mij dat dit geen enkele toegevoegde waarde heeft. Ik zou als je hond moet afvallen of gewoon minder geven of wat extra groentes geven dagelijks.

Of hij een allergische reactie er van kan krijgen weet ik niet, ik neem aan dat hij allergie krijgt als hij er in ligt oid, niet als hij het opeet...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#901614
[quote="Laura2004"]
Fytomix, dat is niet uitgepoeptje poep? Ik zou dat persoonlijk niet geven en zeker niet als zo'n groot deel van de maaltijd, het lijkt mij dat dit geen enkele toegevoegde waarde heeft. Ik zou als je hond moet afvallen of gewoon minder geven of wat extra groentes geven dagelijks.

Of hij een allergische reactie er van kan krijgen weet ik niet, ik neem aan dat hij allergie krijgt als hij er in ligt oid, niet als hij het opeet...
[/quote]
ik geef hem dat ook niet weken achter elkaar hoor.
Maar hij vindt het erg lekker en zo'n dag of 3 wil ik hem geven, Heb van verschillende gehoord dat het goede resultaten geef wat betreft het minderen van gewicht.
En nog minder te eten geven is geen optie..........................vindt het nu al vreselijk weinig wat hij krijgt---350 gr per dag.
groente vinden ze hier niet te (vr)eten, dus dat is ook geen optie, meer beweging ook niet want dan kan ik m'n bed wel in het park gaan zetten.
Geef ook al 'magere' diersoorten...............
denk dat het in zijn gene zit, zijn vader en oma waren ook stevige honden.
Of kan dat niet bij honden---dat het in de gene zit?
ellen
Door Laura2004
#902430
Ik geloof zeker dat sommige honden meer aanleg hebben om dik te worden, dus ik vind dat je geen rare conclusie trekt. De hond van mijn moeder krijgt ook nauwelijks wat te eten (BARF) en toch blijft ze altijd een beetje te dik.

Ik zou gewoon zo doorgaan, ik denk niet dat hij er allergisch op zal reageren ;)
Door Cora
#903082
Misschien doe je het al, maar ik zou voer zonder snelle koolhydraten (rijst, granen enz.) geven. Misschien vinden ze groenten met een geprakt ei er door of een beetje olijfolie of schapen vet wel lekker.

Groet,

Cora
Gebruikersavatar
Door Hitam
#903092
Ik heb begrepen dat er in de fytomix ook vet zit? Beenmerg of zoiets. Weet het niet zeker hoor, moet je even checken, maar als dat zo is dan wordt hij er zeker niet slanker van.

Verder is er niets mis mee om het te geven. Allergiën vor grassen zijn vaak allergiën voor het stuifmeel, dus dan zou je van het gras zelf geen last hoeven te hebben.
Het bevat veel vezels, bacteriën en vluchtige vetzuren, dat is niet verkeerd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#903148
er zit beenmerg in......
maar ik heb gehoord dat het goede resultaten geef als je een deel van de voeding vervangt voor fytomix.
Staat ook ergens beschreven(hun site) dat het goed is om af te valen.
Ps. is beenmerg vet?
ellen
Door maddoc
#903213
de calorische waarde vd fytomix staat vlgns mij ook ergens op hun site, ik heb het ook gebruikt, maar ik heb wel
(veel) minder vd fytomix gegeven dan de hoeveelheid die ze normaal kreeg en dan (aardig wat) water erover en doorroeren, dan krijg je een flinke brij/soep, dus niet minder volume gegeven.
Door maddoc
#903214
ik weet niet of je het al gehad hebt, het meurt ontzettend, de geur trekt ook overal in, maar de hond vondt het heel erg lekker.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#903267
[quote="maddoc"]
de calorische waarde vd fytomix staat vlgns mij ook ergens op hun site, ik heb het ook gebruikt, maar ik heb wel
(veel) minder vd fytomix gegeven dan de hoeveelheid die ze normaal kreeg en dan (aardig wat) water erover en doorroeren, dan krijg je een flinke brij/soep, dus niet minder volume gegeven.
[/quote]
ik wil niet alleen fytomix geven maar sam sam doen met zijn gewone voer, dus 250gr vlees ed en dan met de fytomix aanvullen tot 350gr. hij heeft als eens fytomix gehad en vondt het heerlijk. Zelf vondt ik het stinken wel meevallen, doe het in speciale koelkast dozen en ruik dan niets. Schapenpens vind ik tig keer erger stinken
ellen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#904092
weet niet, kan op z'n vroegst een zaterdag langs of ik bel even.
Hoezo, wil je het ook?
ellen
Door Jolly
#904392
[quote="vanaalst"]
weet niet, kan op z'n vroegst een zaterdag langs of ik bel even.
Hoezo, wil je het ook?
ellen
[/quote]

ik zou eerst ff bellen anders ga je voor janl*l
Door judith1967
#904814
[quote="vanaalst"]
weet niet, kan op z'n vroegst een zaterdag langs of ik bel even.
Hoezo, wil je het ook?
ellen
[/quote]

Ja,mss wel voor Cairo,maar je hoeft het niet mee te nemen hoor voor mij.
Rij zelf wel even langs Bibi,heb nu toch even geen ruimte in mijn vriezers
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door