Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#902211
Het ging weer een tijdje goed met Beau, maar sinds afgelopen weekend braakt hij dagelijks weer gal (van fluoriserend geel tot groen) op. Soms meerdere keren per dag, ook is hij dan heel bedrukt.
Gelukkig blijft hij over het algemeen levendig/vrolijk; woensdag heeft hij 3 uur in het bos gerend en geraust, wat hij uiteindelijk dan weer moet bekopen met een braakpartij.
Sinds vandaag krijgt hij Cerenia tabletten (12 tabletten=6dagen=50 euro...), dit zou de braakreflex moeten doen stil leggen. Hopelijk helpt het, want ik weet niet meer zo goed wat we anders zouden kunnen doen.....
Als iemand tips heeft mbt het remmen van het galbraken dan hoor ik dat graag!
Laatst gewijzigd door tigger op za 26 jan 2008, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#902219
Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat je voert en wanneer? Als je grote stukken vlees of bot geeft, blijft dat lang in zijn maag en kun je galbraken soms voorkomen.
Door tigger
#902225
Hitam schreef: Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat je voert en wanneer? Als je grote stukken vlees of bot geeft, blijft dat lang in zijn maag en kun je galbraken soms voorkomen.
Beau krijgt alleen carnibest; 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan.
Barfen gaat niet goed bij hem; slechte vertering, veel boeren, veel buikgeluiden en uiteindelijk gaat hij dan ook braken.
Door Femke
#902239
Vivian schreef: Beau krijgt alleen carnibest; 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan.
Barfen gaat niet goed bij hem; slechte vertering, veel boeren, veel buikgeluiden en uiteindelijk gaat hij dan ook braken.
Geldt dat ook als je alleen stukken spier-en orgaanvlees voert met een calcium supplement? Misschien worden deze problemen met name veroorzaakt door de botten die je voert met barfen?
Door tigger
#902256
Probiotica krijgt hij standaard (capsules), omdat hij in het verleden vaak en de laatste maanden antibiotica heeft gehad.
In zijn jonge jaren heeft hij ook veel AB-kuren gehad + veel prednison; volgens mij is dat ook een reden waarom hij niet goed verteert.

Qua barf heb ik ook al van alles geprobeerd; idd alleen stukken vlees en orgaan en dan kip en eendenekken als bot (meestal ook nog platgeslagen). In combinatie met een calciumsupplement heb ik nog nooit geprobeerd, dat zou mss nog een optie zijn.

Zelf zit ik te denken om hem toch maar 3 maaltijden per dag te gaan geven, misschien dat het dan beter gaat :-\.
Door Sietie
#902409
kun je het vleesbot anders niet malen i.p.v dat calciumpreparaat? Persoonlijk zou ik geen preparaten geven...je kunt makkelijk vleesbotten van allerlei soorten gevogelte malen zoals kip, parelhoen en duifkarkassen... haas wil ook wel malen evenals konijn...
Door Lizzy
#902545
Gatverdamme, balen... :(. Je zou ook eens Schindele's mineralen kunnen proberen. Gewoon een klein lepeltje (of half theelepeltje) door zijn eten gooien.
Door tigger
#903280
Beau krijgt nu 2 dagen cerenia en heeft sindsdien niet meer gebraakt. Op zich positief, hij wordt er echter best suf van das wel weer jammer.
Waar dienen de Schindele's mineralen precies voor? Ik dacht dat het net zoiets als groene leem is; een reinigende werking.
Door pallas
#903534
Vivian schreef: Beau krijgt nu 2 dagen cerenia en heeft sindsdien niet meer gebraakt. Op zich positief, hij wordt er echter best suf van das wel weer jammer.
Waar dienen de Schindele's mineralen precies voor? Ik dacht dat het net zoiets als groene leem is; een reinigende werking.
Schindele's mineralen werk net al groene leem , maar dan milder.
Wat het tegen galbraken doet weet ik niet precies :-\
Fijn dat hij nu niet meer zo vaak spuugt , maar wel jammer dat ie zo sloom is.
Laatst gewijzigd door pallas op zo 27 jan 2008, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#904237
Lizzy schreef: Hier meer over de mineralen: http://www.aysana.org/index2.php?langua ... =mineralen
Lizzy, weet jij de samenstelling van dat product ?
Zelf geef ik mijn honden nu sinds ruim een jaar, dagelijks een theelepel van een Mineralen/Sporenelement product.
Ook de puppen bij ons geboren krijgen vanaf 4 weken 1x daags een ½ theelepeltje door de maaltijd heen.
Het zier er uit als een soort "grijs gruis" .......

Dat bevat:
Inhalt an besonders seltenen Spurenelementen je Kg:
Barium 150 mg,
Beryllium 1,3 mg,
Bismuth 0,2 mg,
Bor 30 mg,
Brom 0,07 mg,
Chrom 26,6 mg,
Lithium 6 mg,
Molybdän 6,6 mg,
Nickel 8 mg,
Scandium 0,6 mg,
Titan 66,6 mg,
Wolfram 0,66 mg,
Yttrium 8 mg,
Zinn 3,3 mg

Die 14 Lanthanoide:
Cerium 21,3 mg,
Dysprosium 3,3 mg,
Erbium 1,3 mg,
Europium 0,66 mg,
Gadolinium 3,3 mg ,
Holmium 0,66 mg,
Lanthan 10 mg,
Lutetium 0,2 mg,
Neodym 10 mg,
Praseodym 3,3 mg,
Samarium 3,3 mg,
Terbium 0,66 mg,
Thulium 0,2 mg,
Ytterbium 1,3 mg 
Laatst gewijzigd door K@rin op ma 28 jan 2008, 05:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tigger
#912313
Sinds vorige week donderdag zijn we gestopt met de Cerenia; sinds het weekend braakt Beau weer gal. Omdat hij nogal sloom werd van de Cerenia (wat niet zou moeten), gaan we hier in eerste instantie niet mee verder. We hebben van de DA ipaktine meegekregen; geen medicatie maar aanvullend op het eten voor honden met nierinsufficientie (om fosfor te binden..). Gewoon om te kijken of het werkt.
Werkt het niet, dan gaan we de schindelmineralen gebruiken. Nog een optie is om hem 4 keer per dag eten te geven; nadeel daarvan vind ik dat hij dan 125gr per keer krijgt. Ik geloof niet dat hij dat gaat waarderen ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door