Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Chubby
#901774
Ik begin me meer en meer af te vragen of ik wel genoeg veren en vachtjes voer.. De katten krijgen hier maar sporadisch kuikens en muizen, maar eten wel karkassen en ander bot..

Ik heb begrepen dat veren en vachtjes gebruikt worden om de ontlasting in te pakken..

Hoe doen de anderen dat?
Door hermine
#901778
Eh, ik zorg ervoor dat de botten niet te kaal zijn en anders voer ik er wat spiervlees of orgaan bij. Naast de piepkuikens en een enkele keer een muis eet die van mij verder ook geen vacht of veer. Ontlasting is prima, dus ik ga er maar vanuit dat het goed is zo. En bovendien: als die van mij een vogel vangt, laat hij de veren liggen.
Door Mevroi Kruim
#901807
Veren eten ze hier echt alleen van eendagskuikens, de rest halen ze eraf. En vachten word ik geacht te verwijderen (het eten wel goed uitpakken ja!)
Nooit problemen met de ontlasting of met botten ofzo. Ze krijgen goed bevleesde botten met spiervlees en/of orgaan erbij.
Door Linneke
#901898
Ik heb nog nooit veren of vachtjes gevoerd. En ook nog geen problemen met de ontlasting gehad gelukkig. ik voer altijd goed bevleesde botten en anders nog wat extra vlees erbij.
Gebruikersavatar
Door koekje
#901957
als ze hier teveel veren of vachten binnenkrijgen (veel kuikens en beveerde kwartels), vind ik binnen een week een haardrol.
en een misselijke ot, aangezien zij het meeste aan vachten/veren eet.

ik denk niet dat drollen door veren enzo mooi ingepakt worden, volgens mij is het alleen maar ballast. ot staat ook zelf altijd een gedeelte van haar bevederde kwartel te pluimen.
Door flin
#902080
Chubby schreef: Ik begin me meer en meer af te vragen of ik wel genoeg veren en vachtjes voer.. De katten krijgen hier maar sporadisch kuikens en muizen, maar eten wel karkassen en ander bot..

Ik heb begrepen dat veren en vachtjes gebruikt worden om de ontlasting in te pakken.
'k kan me voorstellen, dat de korte vachtjes samen met bot van kleine prooien, zoals muis oid, een soort grovere ontlasting geven, en eigenlijk kan 'k me niet voorstellen dat ze grote veren echt opeten,
een kleine sukkel van een merel eten ze weer wèl helemaal,
maar da's meer dons dan veer...

er lag hier op 'n stoel een eeuwenoud echt konijnevelletje,
daar zijn de katten heel lang mee bezig geweesd om al die haren eruit te trekken en bwwlèègh, een bek vol haren, maar 't moest wèl kaal..
en dan zat er geneens meer een konijn in... ;D ;D
Door Chubby
#902118
Hier geen problemen verder hoor, maar ik vroeg het me gewoon af  ;)  Maar eigenlijk nergens moeilijkheden dus door een gebrek aan veren en vachtjes..

Ik heb een schapenvachtje op de bank liggen, lekker warm voor de Sphynx en een leuke herinnering aan onze vakantie in Hongarije.. Gelukkig eten ze die niet op  :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door