Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#901431
Roxy de kruising york/jack heeft 2 jaar geleden een onstoken teentje gehad. op het moment dat ze antibiotica kreeg ging het goed. maar zodra ik stopte met de antibiotica werd de teen weer dik.
Op de rontgen foto was te zien dat er een kleine woekering zat of een vreemd voorwerpje en het advies was amputatie. Dat is gebeurd en het ging goed tot vorig jaar zomer. Weer een dikke teen. ditmaal de teen naast de geamputeerde. weer foto's gemaakt. weer een verdikking aan het bot te zien. Maar nu was het advies om de hond op de prednison te zetten omdat we niet alle tenen kunnen amputeren. Dus ze staat al maanden op de prednison. een kwart tabletje om de dag, maar ik wil graag van de prednison af. maar zodra ik ga minderen begint ze weer aan haar pootjes te likken. dus er zit duidelijk iets niet goed aan haar teentjes.
wie weet raad??? Ze eet al maanden kvv afgewisseld met barf.
Door Femke
#901449
claudiaB schreef: Roxy de kruising york/jack heeft 2 jaar geleden een onstoken teentje gehad. op het moment dat ze antibiotica kreeg ging het goed. maar zodra ik stopte met de antibiotica werd de teen weer dik.
Op de rontgen foto was te zien dat er een kleine woekering zat of een vreemd voorwerpje en het advies was amputatie. Dat is gebeurd en het ging goed tot vorig jaar zomer. Weer een dikke teen. ditmaal de teen naast de geamputeerde. weer foto's gemaakt. weer een verdikking aan het bot te zien. Maar nu was het advies om de hond op de prednison te zetten omdat we niet alle tenen kunnen amputeren. Dus ze staat al maanden op de prednison. een kwart tabletje om de dag, maar ik wil graag van de prednison af. maar zodra ik ga minderen begint ze weer aan haar pootjes te likken. dus er zit duidelijk iets niet goed aan haar teentjes.
wie weet raad??? Ze eet al maanden kvv afgewisseld met barf.
het eerste wat mij te binnen schiet is een autoimmuun ziekte.... Je zal dan toch de prednison moeten blijven geven. Overleg eens met je arts of hij hier op kan testen.
Door Lizzy
#901476
Ik zou zelf een afspraak maken met een homeopathisch werkend dierenarts. Dit lijkt me geen kwaal geschikt voor thuismedicatie.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#901490
Is die geamputeerde teen opgestuurd?  Het is wel belangrijk om te weten wat het is. Sommige tumoren kunnen zich ook zo uiten.
Door claudiaB
#901646
Nee de teen zelf is niet opgestuurd voor onderzoek. Wel de foto's voor de amputatie. Die zijn in Utrecht beoordeeld door een rontgenoloog. En zijn advies was amputeren omdat het teentje te klein is om een voorwerpje ofzo te vinden. Maar het hondje is pas 5 en om haar de rest van haar leven op de prednison te houden??
Wat ik vergeet te melden er is een foto gemaakt van het hele pootje. En daar was op te zien dat het bot van de andere teentjes ook niet helemaal ok was. toen kwam ook het advies op de prednison houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door