Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
#901375
mijn katten, ik ben er best trots op...
de kippennekken en kippenkarkassen gaan er altijd met smaak in, ze kegen dus vaak s'avonds een kippenkarkas...
6 voor 12 katten...
nu eten ze de laatste maanden ook smuldier compleet,
elke dag bied ik ze bij de brokken gewoon wat aan, dingen die ik over heb, bv stukjes kip, beetje eendenvlees enz
maar nu eten ze dus sinds deze week eigenlijk bijna alles wat ik ze geef,
parelhoen, eend en vandaag geitenvlees...
en gelukkig eten ze nu bijna allemaal ook carnibest sinds 3 dagen...

de overschakeling naar helemaal barf zal vast niet lang meer duren...

op 2 katten na gok ik...
1 weigert alles qua vlees...
de ander tja die eet wel vlees, maar gaat dan spugen, maakt niet uit hoe klein beetje het was of wat het is, zodra het vlees is gaat ze spugen :(
Door maddoc
#901435
ik snap dat je  trots bent, grappig dat ze eerder karkas en kippennek aten dan gewoon vlees en kvv.

ik heb hier ook katten die absoluut geen vlees (carnibest) verdroegen (en het ook niet lustten), ook gelijk er weer uitgooien (belandde zo weer in het etensbakje), dat hoeft niet onoverkomelijk te zijn als je gemotiveerd genoeg bent en genoeg geduld hebt.  ik heb het zo gedaan (en ben er nog mee bezig); eerst iets (blik) gezocht dat ze allemaal echt lekker vonden en dat goed mengt en dat goed verdragen werd. Dan door een portie daarvan 1 gram (en misschien nog wel minder) gemengd, als dat een tijd goed gegeten werd en binnen bleef (1-2 weken), geprobeerd of 2 gr ook goed ging, zo ja zelfde verhaal, zo nee weer tijdje terug naar 1 gr en dan weer proberen, op gegeven moment op 5 gram stilstand aantal maanden (bij meer ging het steeds fout, of het werd niet gegeten of het werd eruit gegooid), toen opeens zomaar naar 10gr kunnen gaan en dat in ong 2 mnd naar 30gr op kunnen schroeven.  en natuurlijk tegelijkertijd bij het omhoog gaan vd hoeveelheid carnibest voorzichtig, langzaam de hoeveelheid blik (geprobeerd) te minderen, tot nu nog maar een klein schepje.    en het kan dus echt op de grammen zitten ook als de hoeveelheid al wat groter is, bij 25 gr geprobeerd 3-4gr omhoog te gaan, dat komt er dus weer uit en 27gr ging dan weer wel goed.  als het vlees te koud is komt het er ook veel eerder weer uit.

Misschien heb je zoiets ook al geprobeerd, anders is het missch nog een optie als je ze toch graag over wilt hebben.
Door danielle1980
#901685
ik kan dat proberen met blik, ik weet niet of ze blik eet, want dat heb ik eigenlijk nooit in huis...
en ze is herplaatser, maar ze spuugt zo en zo snel en vaker dan de andere katten...
maar ze lust wel vlees dus misschien ook blik...

die niet eter hihi die moet ik maar even bekijken of die wel blik lust...
misschien is ze wel weer te arrogant ervoor ::) ;D
Door flin
#902064
danielle1980 schreef: en ze is herplaatser, maar ze spuugt zo en zo snel en vaker dan de andere katten...
maar ze lust wel vlees dus misschien ook blik...

die niet eter hihi die moet ik maar even bekijken of die wel blik lust...
hartstikke goed joh! maar 2 van de 12 katten die moeite hebben!
hier staat 't 1 tegen 3... ;D ;D

miss kun je nog een beetje blikvis door/over 't vlees geven? mochten ze dat wèl lekker vinden?

sjah, dat spugen?
daar weet Maddoc alles van... ;)

ennuh..arrogant? ;D ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door