Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door alies2
#89820
Bommel is een volwassen hond van 10 kilo en Shamook een oudduitse herderpup van 3 maand, nu 13 kilo.
Als basis krijgen zij energique, bij Bommel merkte ik al snel dat hij niet genoeg had aan de twee plakken die hij mocht hebben. Hij krijgt een maal daags drie plakken energique plus vers. Het verse voer heb ik in dagklare stukken, aangepast aan Bommel, dus 20 gram orgaanvlees, 100 gram bot met vlees en 50 gram spiervlees, in de vriezer liggen. Er liggen lamsnekken, -hart, -lever, -snijsels, -ribben, kippenekjes en -vleugels, rundersnijsels- hart en lever en kalfsribben. Elke dag pak ik een combinatie van orgaanvlees, spiervlees en bot. Shamook wat meer dan Bommel, ook als aanvulling op de energique. Een keer per week krijgen ze verse pens, elk 500 gram. Bommel krijgt die dag niets anders, voor Shamook is het haar avondmaaltijd. Ook krijgen ze af en toe verse vis.
Alies
Door Lizzy
#90134
Nou, dit klinkt allemaal erg goed en afwisselend in de oren zeg! Heb je alleen enig idee hoeveel orgaanvlees je in totaal geeft (percentage gewijs)?
Door alies2
#90216
Dat zou best een beetje teveel kunnen zijn. Het zijn dus stukjes van 20 gram en meestal krijgt Bommel twee (verschillende) en Shamook op dit moment drie. Het grappige is dat ik het voor Bommel klein moet snijden omdat hij het anders niet eet en voor Shamook omdat ze anders niets anders eet.
Alies
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door