Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanna
#900948
Ik heb even een vraagje.

Anuki is nu 13 maanden oud en ruikt al maanden heel interessant voor reuen. En nu zag ik laatst (een week geleden of zo) wat bruine strepen. Ik dacht in erste instantie dat dat opgedroogt bloed van het eten was.

Nu heeft ze opgezwollen tepels (ik dacht in eerste instantie dat het een dikke teek was  ::)) ... maar geen druppeltje mooi rood bloed. Wel een bruine afscheiding (opgedroogd bloed kleur). Ze heeft daarvan ook kleine klontjes rondom de vulva hang (in de haren) Het stinkt verder niet. Ze is ook heel vervelend, maar dat kan ook komen omdat Wolfje weg is.

Is ze loops? of, dat las ik ook hier ergens, heeft ze een baarmoederonsteking?
Door Jolly
#900959
is dit haar eerste loopsheid?
Dan denk ik dat het best eens zou kunnen zijn dat ze loops is.
Door Shifra en Sharel
#901037
In het begin en aan het eind van de loopsheid, is de kleur inderdaad wat bruinig.(oud bloed)
Als je t nu een week heb ontdekt, zou ik nog aankijken, misschien dat t helder word.
Als het wegblijft, en ze blijft opgezette tepels houden, is de kans dat ze schijnzwanger is, maar ik zou t wel ff in de gaten houden, en dat er geen rotzooi uit die pruim komt.
Op dit moment heb ik er 2 tegelijk loops.
Door Hanna
#901042
tis haar eerste loopsheid, ja.

En zij is mijn eerste teef...  ??? en dus ook mij eerste loopsheid.
Door K&D
#901188
Loops en schijnzwanger tegelijk is wat veel.... ;) meestal treedt schijnzwangerschap op een maand of 2 na de loopsheid. ( op het moment dat de pups geboren zouden moeten worden)
Het beste kun je de loopsheid zien aan de 'muts', en aan afscheiding. Sommige teefjes zijn erg schoon, en likken erg veel. De muts is duidelijk groter dan normaal. Tot aan de schijnzwangerperiode (waar overgens lang niet alle teefjes 'last' van hebben) blijft de muts wat groter. Daarna wordt ie weer gewoon.
Ik heb er hier dus eentje die erg sz is en botjes, ballen enzo adopteerd,  en eentje die wat met dekentjes sleept, maar eigenlijk niet weet waarom ???.
Door Shifra en Sharel
#901278
:D Ja ik heb het waarschijnlijk niet goed opgeschreven ;)

Maar omdat je het over die dikke tepels had, die van mij hebben dit ook tijdens hun loopsheid, maar bij Shifra worden ze na de loopsheid nog dikker en groter, omdat ze dan weer schijnzwanger was.
(na de loopsheid ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door