Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door De Geijsjes
#897083
Wellicht stomme vraag, maar hoe snel kun je weer over op vers vlees c.q. barf nadat je hond ziek is geweest?

Mijn hond is aan de dunne  :-[ geweest en nog steeds een beetje en daarom heb ik hem even niets en daarna rijstwater en gekookte kipfilet gegeven gedurende 2 dagen. Hij is nu nog een klein beetje aan de dunne maar staat wel alweer volledig op KVV. Ik vroeg me af hoe snel kun je daarna over op barf?
Ik heb lekker wat barfspul besteld en kan het dit weekend ophalen om te gaan starten, maar ... moet ik daar nu eerst voor de zuurgraad in de maag even mee wachten of kan ik gewoon beginnen?
#897226
als mijn honden diaree hebben en zich daardoor niet lekker voelen en het advies van de da krijg voor gekookte kipfilet en rijst, geef ik ze dat toch niet.
Nu weet ik niet of dat het enige is wat je hond had, maar ik geef dan rauwe kipfilet, kippenekken en kipkarkassen meestal zijn ze dan de dag erna al weer opgeknapt, maar nogmaals ik weet niet wat de reden was dat je hond aan de diarre was.
Maar hier enkel spuitpoep; rauwe kipdelen!
ellen
#899293
[quote="vanaalst"]
als mijn honden diaree hebben en zich daardoor niet lekker voelen en het advies van de da krijg voor gekookte kipfilet en rijst, geef ik ze dat toch niet.
Nu weet ik niet of dat het enige is wat je hond had, maar ik geef dan rauwe kipfilet, kippenekken en kipkarkassen meestal zijn ze dan de dag erna al weer opgeknapt, maar nogmaals ik weet niet wat de reden was dat je hond aan de diarre was.
Maar hier enkel spuitpoep; rauwe kipdelen!
ellen
[/quote]
Ellen, ik lees je bericht nu pas. Tsja ik ben natuurlijk pas 2 tot 2,5 maand geleden overgegaan op KVV en ik heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht en op automatische piloot gewoon gekookte kipfilet en rijstnat gegeven  :-[ Daarbij had hij het zooo erg dat ik er eigenlijk helemaal niet goed bij stilgestaan heb dat rauwe kipdelen en vooral nekken en karkassen natuurlijk goed kunnen helpen om het te stoppen zeg maar  :-[
Ik heb de honden en mezelf ermee, want nu moet ik wachten met barf-spul totdat we een week verder zijn :( Iig bedankt voor je reactie  ;)
Door Laura2004
#899316
Ik denk dat je geen week hoeft te wachten hoor, je kan toch gewoon weer gaan barfen, mijn honden kregen eerst brokken (lang geleden :-X) en die zijn cold-turkey overgeschakeld op barf. Het lijkt me wel verstandig om te beginnen met zachte botten (kippennekken of vleugels, of eendennekken). En diarree is hier ook geen reden om gekookte rijst met kip te geven, ze krijgen hun gewone maaltijd en als ze dat niet willen eten ze niet, verder is het natuurlijk wel belangrijk om te zorgen dat je hond genoeg vocht binnen krijgt als hij diarree heeft.
Op het forum heb ik laatst ook gelezen dat gekookte pompoen stopt, dus misschien dat je dat de volgende keer kan proberen.
#899589
Hi Laura,

Ik ben vanochtend rustig aan weer begonnen en Max heeft zijn eerste stukje spiervlees gehad  :o Eerst een grondige inspectie met de neus  :o ... en toen 10x likken en daarna gewoon na 3x kauwen (kan nooit genoeg zijn geweest, maar ja brokken hoef je ook nooit te kauwen he, dus niet gewend) slikte hij gewoon 100g door  :o :o  Ik ben benieuwd hoe hij vanavond zijn parelhoekkarkas en stukje orgaan soldaat maakt  :)
Door Laura2004
#899771
Wat fijn dat hij weer echt eten heeft gekregen ;) Op een stukje vlees van 100 gram wordt hier ook niet al te lang op gekauwd hoor, dus hij doet het prima :)

Heeft hij al eerder barf-dingetjes op? Aangezien je gelijk een parelhoenkarkas geeft, zo niet, dan zou ik toch eerder beginnersbotjes geven hoor, want een karkas vind ik geen barfmateriaal voor een beginner.
#900067
Ja hij heeft al vaker kippennekken op en vleugeltjes, dus het is niet de eerste keer. Ik dacht dat parelhoenkarkas ook niet te harde botten waren en ook tot de beginnersgroep hoorde  ??? Maar hij deed het heel goed en heeft goed gekauwd dus ik voorzie geen problemen. Ik ga zijn ontlasting goed in de gaten houden iig  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door