Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door el-grillo
#900020
Afgelopen zondag hebben mijn tijgertjes hun eerste kippennekje gehad. :) Ik was erg benieuwd naar hun reactie en het ging beter als verwacht! ;D Boris ging er aan likken en er op kauwen en Sam had een half nekje opgegeten (vlak ervoor hadden ze nog wat kvv gehad, dus als hij wat meer honger had gehad was het nekje waarschijnlijk volledig opgegeten). Maar goed, waar het om gaat is dat Sam ook erg enthousiast met zijn nekje aan de wandel ging als met een echte prooi. Erg leuk om te zien, maar ik vind het toch niet zo'n fris idee om overal rauwe kip op mijn vloer te hebben, dus ben ik daarna meteen aan het dweilen geslagen :-\ . Ik zie het niet zo zitten om iedere keer te dweilen als ik mijn katten te eten heb gegeven, dus mijn vraag is: hoe lossen jullie dat op? Ik lees dat veel mensen buiten barfen. Mijn katten komen niet buiten (raskatten) alleen op het balkon, maar met dit weer zien ze dat niet zo zitten. Graag ontvang ik dus wat "binnen-barf-tips".

Groetjes, Ellen
Door Mevroi Kruim
#900028
Ik kan je niet helpen. Mijn katten eten binnen, in de kattenkamer annex waskamer. Die is betegeld en na het eten haal ik er een doekje over. Heb ik geen probleem mee als ik zie hoe veel plezier ze hebben met barfen en hoe goed ze eruit zien.
Gebruikersavatar
Door el-grillo
#900069
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik wil ze het barfen ook zeker niet gaan onthouden! En je zegt dat je me niet kan helpen, maar het maken van een zogenaamde eetruimte en daardoor de schade beperkt houden is helemaal zo gek nog niet! Toch een tip. ;) Ik moet dan er alleen wel voor zorgen dat de deur dicht blijft totdat de heren klaar zijn..
Door Chubby
#900074
Hier blijft de deur tegenwoordig open, ze blijven toch wel in hun eigen kamer tot het eten op is..
Door flin
#900150
de katten hier slepen ook niet met 't vreten,
nah, een beetje rond de schoteltjes dan,

ze weten toch wel dat dat dè plek is om't op te eten,
anders is 't van mij.... >:(
Gebruikersavatar
Door koekje
#900164
ot en sien hebben hun eigen vreetkleedje.
dat zijn grote placemats met voetafdrukjes van het kruidvat. ze zijn in de machine wasbaar.

hiervan eten ze, iig sien.
als ze eten krijgen, en ze gaan ermee leuren, volgt het commando: "op je kleedje" en leg ik het weer terug daar.
na een paar keer snappen ze het, en eten ze netjes van hun kleedje.

sien voer ik kuikentjes zo uit de koelkast, de pakt ze aan uit mn hand en rent er snel mee naar haar eigen kleedje  ;D

ot snapt ook dat ze van een kleedje moet eten.
zij gebruikt daar alleen het ligkleedje wat voor de kachel ligt voor.
Door Mevroi Kruim
#900327
OK, heb ik toch nog een beetje geholpen  ;)
Hier is de deur van de kamer gewoon open en heel soms sleept een kat iets de overloop op. Nog steeds geen ramp, daar ligt kurk en die kan ik ook zo ff dweilen. Met 5 bij elkaar eten is soms net iets teveel gevraagd  ;D
Gebruikersavatar
Door el-grillo
#900366
Mooi! Dat wordt dus een eigen kamer met een open deur. Met aan mij de taak voor dat extra stukje opvoeding. Dat van dat kleedje staat mij wel aan. Hopelijk kan ik streng genoeg zijn, want ik vind het stiekem wel een erg leuk gezicht als ze er mee aan de wandel gaan... Misschien krijg ik ze wel net zover als Sien; van de koelkast (keuken) naar de eetplek. Dan heb ik twee vliegen in één klap! En ze eten netjes, én ze zijn ermee aan de wandel geweest!  ;D
Door Linneke
#901914
Bij mij eten ze op de vensterbank. Dit ging altijd goed, tot onze jongste kitten erbij kwam. Die moest en zou ermee aan de wandel. Nu is de compromie geworden dat hij het vlees van de vensterbank afhaald, en 1 sprong naar beneden doet en dan op de deurmat bij de achterdeur gaat eten. Deze mat gaat geregeld in de was..dus is het weer opgelost.
Door Rianne145
#901975
Hier eten ze op een placemat. daar rennen ze allebei heel hard heen, heel gaaf van die racende katten met een kuiken in hun bek. Maar ik zit me heeeeeel hard af te vragen hoe ik het hun duidelijk heb gemaakt dat ze het daar moeten eten. Volgens mij heb ik het iedere keer weer terug gelegd. Het is vooral belangrijk dat ze in alle rust kunnen eten, ze gaan pas echt slepen als ze te dicht bij elkaar zitten of als ze bang zijn dat ik het afpak ofzo.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door