Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#899748
ik kan echt niet goed rekenen...
maar ik wil dus een lijst maken met het aantal kilo vlees zeg maar dat ik voor alle honden nodig heb...

dus ik wil voer voor 1 maand in huis halen...
dat is bij mij 265 kilo vlees  :o :-\ :o

als dat zeg maar compleet is in totaal is dat dan goed?
dus voor een maand...
of moet ik per week kijken voor compleetheid?

dat bestaat dus uit barf, maar ik heb weinig spiervlees afwisseling vind ik alleen rundvlees en geitenvlees...
als iemand adresje voor goedkoop spiervlees weet?

maar op het bot, aan het bot zit natuurlijk ook nog vlees en organen aan soms..

en uit compleet smuldier en carnibest aktief ( kan ook carnibest natuur als dat qua samenstelling beter is? )

maar goed stel dat ik dus 145 kilo vlees moet voeren aan barf in een maand, ik geef wel tafelrestjes, dus yoghurt en wat gekookte groentes...
maar geen groente of fruitmix

hoeveel kilo vleesbot moet ik dan en hoeveel orgaan enz...
ik kom er niet uit :-[
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 21 jan 2008, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chubby
#899759
Ik ga voor honden uit van 40% spiervlees, 40% vleesbot, 10% orgaan en 10% groente/ fruit en diversen.

Met 145 kg in totaal kom je dan aan 58 kg spiervlees, 58 kg bevleesde botten, 14,5 kg orgaanvlees en 14,5 kg overige.

Als je naast BARF regelmatig KVV voert, met een relatief hoger percentage orgaanvlees, zou ik afronden naar 60 kg spiervlees, 60 kg vleesbot, 10 kg orgaanvlees (waarvan 5 kg lever, 3 kg hart en 2 kg nier of maag o.i.d.) en 15 kg overige.

Als je deze kg verdeelt, kun je makkelijk per 2 delen verpakken: 30 kg spiervlees voor 2 weken, 30 kg vleesbot voor 2 weken, 5 kg orgaanvlees voor 2 weken en 7,5 kg overige voor 2 weken.. Heb je netjes je complete menu  ;)
Door danielle1980
#899762
ok 145 kilo aan barf...
( ong 8,5 kilo per dag moet ik geven voor alle honden )

ik geef...
spiervlees : geitensnippers, rundvlees,

kan ook kippenvlees geven, maar volgens mij zit daar ook bot door gemalen en is t niet alleen maar vlees  :-\

ik geef ook vleesmix 2 van herby, dat is wisselend, rund, schaap, geit, haas enz enz...

ik geef aan bot per stuk ( dus soms meerdere stukken per hond)

kippenkarkasjes per stuk ong 150 gram, goed bevleesd...
konijnkarkas geen idee hoeveel ze wegen zo'n 300 gram of zo? goed bevleesd
parelhoen of zo'n 200 gram of 400 gram, goed bevleesd
haaskarkassen zijn van herby geen idee hoe zwaar maar koop per kilo
geitenribben, stukken van 800gram veel vlees

1 keer per week of 1 keer per 2 weken geven we vis, vaak zalmkoppen...
ze krijgen ook wel s per hond blikje van 1 of ander vis, zure haring of tonijn of zo extra op een dag bij het voer ;)

ze eten ook penslappen en schapenlong met luchtpijp...
dat is mijn orgaan...
hart of lever is gewoon te duur voor mij :-\

de rest eten ze dus smuldier compleet vlees en smuldier compleet pens en carnibest aktief ( vinden ze hier lekkerder dan natuur )
daar zitten groentes in natuurlijk

ik zal eerlijk zeggen dat ik probeer zo goedkoop mogelijk te maken, vandaar ook de smuldier nu...
want het is gewoon te duur en met nieuw menu wil ik zo goedkoop mogelijk maken... :-\
Door danielle1980
#899777
[quote="Chubby"]
Ik ga voor honden uit van 40% spiervlees, 40% vleesbot, 10% orgaan en 10% groente/ fruit en diversen.

Met 145 kg in totaal kom je dan aan 58 kg spiervlees, 58 kg bevleesde botten, 14,5 kg orgaanvlees en 14,5 kg overige.

Als je naast BARF regelmatig KVV voert, met een relatief hoger percentage orgaanvlees, zou ik afronden naar 60 kg spiervlees, 60 kg vleesbot, 10 kg orgaanvlees (waarvan 5 kg lever, 3 kg hart en 2 kg nier of maag o.i.d.) en 15 kg overige.

Als je deze kg verdeelt, kun je makkelijk per 2 delen verpakken: 30 kg spiervlees voor 2 weken, 30 kg vleesbot voor 2 weken, 5 kg orgaanvlees voor 2 weken en 7,5 kg overige voor 2 weken.. Heb je netjes je complete menu  ;)
[/quote]

dus 60 kg spiervlees...
en 60 kg vleesbot...
maar is dat dan kaalbot of met vlees? :-\
Door Chubby
#899778
danielle1980 schreef: kippenkarkasjes per stuk ong 150 gram, goed bevleesd...
konijnkarkas geen idee hoeveel ze wegen zo'n 300 gram of zo? goed bevleesd
parelhoen of zo'n 200 gram of 400 gram, goed bevleesd
haaskarkassen zijn van herby geen idee hoe zwaar maar koop per kilo
geitenribben, stukken van 800gram veel vlees
Kipkarkas weegt inderdaad 150 a 175 gram pst. Konijnkarkas is lichter volgens mij, ik haal er 10 uit een kilo. Ik kreeg afgelopen weekend overigens 3 parelhoenkarkassen van om en nabij een kilo! En er gingen hier 3 haaskarkassen uit een kilo..
1 keer per week of 1 keer per 2 weken geven we vis, vaak zalmkoppen...
ze krijgen ook wel s per hond blikje van 1 of ander vis, zure haring of tonijn of zo extra op een dag bij het voer ;)
Heb je dat wel eens omgerekend naar kiloprijs? Volgens mij zijn die blikjes in verhouding veel duurder..
ze eten ook penslappen en schapenlong met luchtpijp... dat is mijn orgaan...
hart of lever is gewoon te duur voor mij :-\
Hmmzz.. Long heeft weinig voedingswaarde.. En hart en lever zijn erg belangrijk, maar ik weet niet of dat voldoende vertegenwoordigd is in de KVV die je voert..
Door Chubby
#899780
[quote="danielle1980"]
maar is dat dan kaalbot of met vlees? :-\
[/quote]

Da's bevleesd bot, de ene keer wat meer dan de andere keer.. Ik geef geen kale botten..
Door danielle1980
#899794
Chubby schreef: Kipkarkas weegt inderdaad 150 a 175 gram pst. Konijnkarkas is lichter volgens mij, ik haal er 10 uit een kilo. Ik kreeg afgelopen weekend overigens 3 parelhoenkarkassen van om en nabij een kilo! En er gingen hier 3 haaskarkassen uit een kilo..
ja het is wisselend  :D
maar ik koop gewoon in wat het dan gemiddeld is ;)
Heb je dat wel eens omgerekend naar kiloprijs? Volgens mij zijn die blikjes in verhouding veel duurder...
niet gerekend eigenlijk...
de zalmkoppen zijn gelukkig gratis ;D
Hmmzz.. Long heeft weinig voedingswaarde.. En hart en lever zijn erg belangrijk, maar ik weet niet of dat voldoende vertegenwoordigd is in de KVV die je voert..
dat weet ik eigenlijk niet, weet iemand dat  :-[
ik kan de long anders wel laten zitten en daarvoor bv hart kopen...
lever lusten zo en zo niet al mn honden  :-\
Door danielle1980
#899795
[quote="Chubby"]
Da's bevleesd bot, de ene keer wat meer dan de andere keer.. Ik geef geen kale botten..
[/quote]

ok dus ik moet 60 kilo gewoon vlees, en dan 60 kilo bot en vlees...
Door danielle1980
#899827
ok voorlopig menu dan...

60 kilo spiervlees...

10 kilo kippenvlees
20 kilo geitenvlees
20 kilo rundvlees
10 kilo vleesmix 2 herby ( dus afwisselende samenstelling qua spiervlees )

60 kilo vleesbot...

10 kilo geitenribben
20 kilo kippenkarkas
16 kilo eendenkarkassen/eendenruggen
6 kilo parelhoen
8 kilo vis zal voornamelijk zalmkoppen zijn....

10 kilo orgaan
zo'n 7,5 kilo pens ( lam )
2,5 kilo hart dan of maagjes ( van kip denk ik  :-\ )

zit ik alleen nog met 15 kilo overige...
ik geef zo'n 3 kilo yoghurt gok ik in een maand, misschien iets meer...
wat kan ik nog meer als overige geven...
eitje?
wat gekookte groentes?
:-[ ze eten ook standaard een boterham hier elke dag, telt dat ook mee  :-[
Door danielle1980
#899882
[quote="Lizzy"]
Vind je de BARF rekenhulp niet handig dan?
[/quote]

ik snap die niet, werkt niet bij mij :-[
doe vast wat fout :-\
bovendien wilde ik weten of het genoeg afwisseling is en wat ik zeg maar nog meer zou kunnen geven ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#899922
[quote="danielle1980"]
ik kan echt niet goed rekenen...
maar ik wil dus een lijst maken met het aantal kilo vlees zeg maar dat ik voor alle honden nodig heb...

dus ik wil voer voor 1 maand in huis halen...
dat is bij mij 265 kilo vlees  :o :-\ :o

als dat zeg maar compleet is in totaal is dat dan goed?
dus voor een maand...
of moet ik per week kijken voor compleetheid?




[/quote]

Ik vind persoonlijk een maand teveel, hier is 14 dagen het taxje. Voor opgroeiende honden heb ik liever een omslag van één week.
Door danielle1980
#899936
[quote="Angelique"]
Ik vind persoonlijk een maand teveel, hier is 14 dagen het taxje. Voor opgroeiende honden heb ik liever een omslag van één week.
[/quote]

ok per 14 dagen is ook niet moeilijk, ik heb 3 vriezers dus kan gewoon verdelen op moment dat t binnenkomt...
is dat voor opgroeiende honden per week ook nodig als ze bv 3 dagen compleet krijgen van kvv?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door