Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#899581
Wat is nou handig om aan "medicijnen" of handige dingetjes in huis te hebben?

Ik heb een tekentang en een fles badedas...meer eigenlijk niet...
Door Peet
#899582
Okugest - VSM (anti-diaree middel, anti-braakmiddel)
Calendula wondspray (om wondjes mee schoon te maken)




(Ben wel benieuwd wat je met die Badedas gaat doen.....)
Laatst gewijzigd door Peet op ma 21 jan 2008, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#899590
Ik heb altijd Traumeel in huis, voor kneuzingen en zo.
Verder een flesje Betadine om wondjes te kunnen ontsmetten, iets van een tubetje calendula voor wondverzorging/irritaties.
Omdat mijn hond problemen heeft gehad met de voetzolen, een paar rolletjes van dat verband wat op zich zelf kleeft, ook handig als er ergens op een poot een plek zit waar ze niet aan mag likken.

Ik heb vast nog wel meer in huis, maar kom er zo snel even niet op.
Door Danny
#899604
Haha, ja ik had die vragen kunnen verwachten he!
Maar die tip heb ik gekregen van de fokker. Gaat om de ouderwetse groene fles. Kun je gebruiken voor zweertjes enzo voor de voeten, schijnt echt een heel goed middel te zijn!
Zij heeft altijd een jam potje met badedas in haar bus staan, is veel op wedstrijden enzo...
Als de honden dan iets oplopen dan kan ze op die mannier de poot weken!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#899617
Mijn minimale uitrusting, die ik dus ook altijd mee neem op reis (thuis is er nog wel meer in huis):
Calendula creme
Propolis tinctuur
Bach Rescue druppels
Colloïdaal zilver
Tea treeolie
Traumeel
Okugest
Salisprin
Betadine
Soda
De gewone EHBO-doos met daarin ook verbandmiddelen
Verder ook vlooienkammetje, kam, borstel, universele shampoo, nageltang en bloedstop
Ook heb ik, mede met het oog op eventuele opvanghonden, altijd antibiotica, frontline, imaverol en ontwormpillen en -pasta in huis evenals poedermelk voor pups.
Ook heb ik altijd desinfectiemiddelen zoals dettol bij me.
Door Danny
#899693
Ah oke, maar ik weet dus niet wat alles is en waar voor je het gebruikt...

Calendula creme ( ken ik heb ik ook in huis!)
Propolis tinctuur ?????
Bach Rescue druppels ?????
Colloïdaal zilver ????
Tea treeolie ????
Traumeel ????
Okugest ???
Salisprin ????
Betadine ( heb ik in huis!)
Soda ( heb ik in huis!)
Door margreet
#899726
Danny schreef: Ah oke, maar ik weet dus niet wat alles is en waar voor je het gebruikt...

Calendula creme ( ken ik heb ik ook in huis!)
Propolis tinctuur ?????
Bach Rescue druppels ?????rustgevende druppels
Colloïdaal zilver ????
Tea treeolie ????ik gebruik het als middel tegen vlooien en teken,maar je kan er van alles mee,zoals verdund wondjes schoonmaken
Traumeel ???? dit gebruiken wij als een hond zich verstapt heeft ofzo
Okugest ??? tegen buikpijn en spugen
Salisprin ????j=kinderaspirine
Betadine ( heb ik in huis!)
Soda ( heb ik in huis!)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#899810
Ja handig, want een quote kan ik niet quoten!  >:(
Dus even de open plekken aangevuld:

Propolis tinctuur = een tinctuur die gemaakt is van propolis, een bijenproduct. Het werkt als natuurlijk alternatief voor antibiotica en is desinfecterend en schimmelwerend. Je kunt het zowel in- als uitwendig gebruiken. Inwendig dus als alternatief voor ab. Het werkt ook verzachtend bij hoest en keelpijnklachten. En uitwendig als desinfectiemiddel bij wondjes. Het stimuleert ook de wondgenezing.

Colloïdaal zilver = ook een alternatief voor antibiotica. Ook zowel in- als uitwendig te gebruiken.

Salisprin = een natuurlijke pijnstiller. Niet specifiek voor kinderen, hoor (mischien in de war met sinaspril?)
Door Eef+Stippels
#899840
Denice schreef: Even een vraagje tussendoor is kindigest hetzelfde als okugest? Mijn da rade namelijk kindigest aan.
Kindigest is volgens mij okugest voor kinderen.

De samenstelling van kindigest:
Per tablet: Arsenicum album D6 20 mg, Croton tiglium D6 20 mg, Okoubaka aubrevillei D4 20 mg, Veratrum album D12 20 mg, tabletmassa ad 100 mg.

De samenstelling van okugest:
Per tablet: Okoubaka aubrevillei D3 50 mg, Arsenicum album D12 25 mg, Carbo vegetabilis D6 25 mg, Croton tiglium D6 25 mg, Veratrum album D12 25 mg, tabletmassa ad 250 mg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door