Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#898677
Vandaag naar een lezing over Atopische Dermatitis geweest. Natuurlijk heeft RC een fantastische brok gemaakt met deze vitamines, die dus voorgeschreven gaat worden voor AD.
Veel mensen hoorde ik, geven vers en willen dus niet aan die brok.
Mijn honden hebben geen huidproblemen, maar ik vroeg me toch af, of dit met vlees op te vangen is, of dat we dan gewoon een preparaat moeten toedienen.

Even nog een kleine uitleg.
De huid kun je zien als een gemetselde muur. Het cement (vetlaag) is bij AD te zwak en laat die allergenen door. De vit. B3, B5 en B6 zouden die vetlaag weer beter kunnen maken.

Bij dit verhaal vroeg ik mij dus ook af, of deze vitamines misschien ook bij Hotspots iets zouden kunnen doen.
#898679
Ine schreef: Vandaag naar een lezing over Atopische Dermatitis geweest. Natuurlijk heeft RC een fantastische brok gemaakt met deze vitamines, die dus voorgeschreven gaat worden voor AD.
Veel mensen hoorde ik, geven vers en willen dus niet aan die brok.
Mijn honden hebben geen huidproblemen, maar ik vroeg me toch af, of dit met vlees op te vangen is, of dat we dan gewoon een preparaat moeten toedienen.

Even nog een kleine uitleg.
De huid kun je zien als een gemetselde muur. Het cement (vetlaag) is bij AD te zwak en laat die allergenen door. De vit. B3, B5 en B6 zouden die vetlaag weer beter kunnen maken.

Bij dit verhaal vroeg ik mij dus ook af, of deze vitamines misschien ook bij Hotspots iets zouden kunnen doen.
Belangrijke bronnen aan vitamine B3 zijn onder andere: zonnebloempitten, volkoren graan, gedroogde pruimen, avocado's, ongeslepen rijst, vis en cashewnoten.

Belangrijke bronnen aan vitamine B5 zijn onder andere: volkoren producten, stroop, lever, eieren, gist, noten, nieren, verse groenten en koninginnegelei.

Belangrijke bronnen aan vitamine B6 zijn onder andere: groenten, aardappelen, bananen, volkoren producten, melk, eieren, noten, vis en vlees.

Met dank aan het kruidenvrouwtje :)
Door Ine
#899022
Minna schreef: Dus voor een hond toe te passen vooral vis, nieren, lever, eieren en zuivel en sommige fruitsoorten en groente? Hmm lijkt heel interssant als je daardoor huidproblemen kan voorkomen.
Het is natuurlijk het proberen waard. Dit is toegevoegd aan de brokken van RC voor Atopische Dermatitis. (allergie). Misschien dat als iemand een Hotspotgevoelige hond heeft, dit misschien ook kan helpen.
Beiden heb ik hier niet in huis, maar voor diegenen, die zo'n hond wel hebben is het het proberen waard.

Angelique, bedankt!!!!! 8)
#899025
Ine schreef: Even nog een kleine uitleg.
De huid kun je zien als een gemetselde muur. Het cement (vetlaag) is bij AD te zwak en laat die allergenen door. De vit. B3, B5 en B6 zouden die vetlaag weer beter kunnen maken.
Hoe zit dat dan? Ik dacht dat AD komt door allergenen die worden ingeademd en dus niet via direct contact met de huid?  :-\
#899037
Minna schreef: zal wel aan vorm van allergie liggen, sommige vormen zijn natuurlijk wel via huidcontact (wasmiddelallergie etc) en anderen via luchtwegen (hooikoorts).
Ja, maar de eerste vorm heet dan ook contactallergie, de tweede atopie.
De definitie van atopie is allergie door inhalatie van allergenen.
Door Ine
#899048
*Dorothea* schreef: Ja, maar de eerste vorm heet dan ook contactallergie, de tweede atopie.
De definitie van atopie is allergie door inhalatie van allergenen.
Tja, geen idee, zo is het ons gister uitgelegd door degene, die het onderzoek doet :-\

We hebben lezingen gehad over epilepsie (Overduin) en alle ziekten die erop lijken of het veroorzaken en over kanker. Was een leuk mannetje, die die lezing gaf! Heel klein, grote snor en grote mond, zit in Utrecht ;D
#899074
Ik heb dus wel honden met regelmatig hotspots,ga zeker proberen om hier iets mee te doen.
Nu heeft Nicky vanaf pup al een allergie voor granen dus ga ik het maar meer in de groente's eieren en zuivel zoeken.
iedereen bedankt voor de adviezen.
#899436
lolo schreef: In welk vlees zit dan veel vitamine B12
gr john
In lam,kip,forel,lever en ook in eieren en schelpdieren.

zie:
Food Sources
Vitamin B12 is derived almost entirely from animal products and foods fortified with B12, with very little available from vegetable sources. The amount of this vitamin that is actually absorbed in the human gastrointestinal tract varies greatly depending upon its food source, so establishing dietary intake from reported amounts of B12 in one food to another can be somewhat misleading.
      Among the meat, poultry and fish sources in which B12 is found in the highest concentrations, the most efficiently absorbed are lamb, chicken, trout, eggs, liver, and shellfish. Other dairy products, especially fresh milk, and fortified foods such as breakfast cereals, are other good sources of this vitamin.
http://www.preventivehealthtoday.com/nu ... t_b12.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door