Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#627603
Het is een glucosamine/chondroitine preparaat. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar een beetje ervaring hebbende met gluco/chond. preparaten verwacht ik dat dit middel duurder is als het gemiddelde verkrijgbare product.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#627620
Ik heb dit middel recent via de DA voor Bas  :-[. Ik liet me met mijn "domme kop" dit in mijn maag splitsen omdat ik bij de DA was voor de knak-geluiden in de knie van Bas. Het kost circa € 65,00 via de DA. Ik doe nu een poging om het vergoed te krijgen via mijn verzekering omdat "de DA het gebruik van dit middel noodzakelijk acht". Als ik het vergoed krijg blijf ik het gebruiken en anders ga ik weer terug naar wat ik al had aan glucosamine preparaat want dat spul is veel voordeliger als ik het niet vergoed krijg.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het echt goed werkt dat Cosequin omdat Bas van mij al een hele tijd een ander glucosamine middel kreeg. Het zou volgens de DA beter moeten zijn dan het gemiddelde spul. Ik weet het niet; de samenstelling verschilt niet zoveel van wat ik normaal geef dus het lijkt me niet helemaal juist.
Door Cindy de Wolf
#627638
Ik vraag mij af of het beter is dan Glucobest wat ik nu gebruik. Ik heb namelijk het idee dat het een beetje uitgewerkt is. Ik weet dat de cosequin duurder is maar als je het koop via ebay valt het best mee, zo'n 38 dollar voor 120 tabletten. Of 153 dollar voor 650 tabletten. Dit is trouwens de DS versie. Ik ben echt op zoek naar ervaringsverhalen. Mijn Terry heeft ook al heel lang artrose en dat wordt er echt niet beter op.
Door Lizzy
#627745
Ervaring met het middel heb ik niet. Maar ik wil je wel een andere tip geven. Probeer er eens groenlipmossel bij te geven. Bij Brutus helpt dit echt heel goed.
Door Cindy de Wolf
#627761
Lizzy schreef: Ervaring met het middel heb ik niet. Maar ik wil je wel een andere tip geven. Probeer er eens groenlipmossel bij te geven. Bij Brutus helpt dit echt heel goed.
Ik heb al eerder groenlipmossel gegeven en had daar geen zichtbare betere resultaten van. Het beste wat ik ooit heb kunnen krijgen is cortaflex uit de VS, maar helaas dit kan ik niet meer importeren. Ze hebben wel een europese versie maar die werkt lang niet zo goed :(
Gebruikersavatar
Door *Monique
#627995
mijn teefje staat er al een poosje op en het werkt goed. Vooral na inspanning is ze niet zo stijf
Door charmed
#628394
Ik heb Consequin gebruikt voor mijn honden, maar toen moest ik stoppen met de MSM ernaast en dat ging dus mis, die MSM was voor mijn honden onmisbaar. Het is heel duur vind ik, heb geloof ik 65 euro betaald *slik* en heb hier nog zeker een halve pot staan.

Ze krijgen nu weer glucosamine/chondroitine van het kruidvat en MSM en natuurlijk vers vlees en het gaat stukken beter met hen. Als ze de MSM hadden kunnen missen was het misschien een middel voor mijn dames gewees,t maar helaas.

Gr. jacqueline
Cindy de Wolf schreef: Heeft er iemand ervaring met het middel cosequin?
Door Chezzies
#628717
Cindy de Wolf schreef: Heeft er iemand ervaring met het middel cosequin?
Nee, maar een DA probeerde het mij wil aan te smeren, volgens haar HET beste middel dan ALLE andere middelen die ongeveer hetzelfde doen. Ik blijf lekker mijn eigen merk gebruiken wat ik al een hele tijd gebruik en waar mijn hond het heeeel goed op doet. Ze opperde nog dat ik dan alleen de hond het moest geven waar ik daar mee kwam en de rest op 'mijn' middel moest houden. Ik heb geen zin om bij haar vreselijk veel geld te betalen voor iets wat ik al gebruik van een ander merk wat erg goed werkt.
Door Chezzies
#628718
Cindy de Wolf schreef: Ik vraag mij af of het beter is dan Glucobest wat ik nu gebruik. Ik heb namelijk het idee dat het een beetje uitgewerkt is. Ik weet dat de cosequin duurder is maar als je het koop via ebay valt het best mee, zo'n 38 dollar voor 120 tabletten. Of 153 dollar voor 650 tabletten. Dit is trouwens de DS versie. Ik ben echt op zoek naar ervaringsverhalen. Mijn Terry heeft ook al heel lang artrose en dat wordt er echt niet beter op.
En heb je al een hogere dosering gegeven?
Door evds
#898649
Cindy de Wolf schreef: Ik vraag mij af of het beter is dan Glucobest wat ik nu gebruik. Ik heb namelijk het idee dat het een beetje uitgewerkt is. Ik weet dat de cosequin duurder is maar als je het koop via ebay valt het best mee, zo'n 38 dollar voor 120 tabletten. Of 153 dollar voor 650 tabletten. Dit is trouwens de DS versie. Ik ben echt op zoek naar ervaringsverhalen. Mijn Terry heeft ook al heel lang artrose en dat wordt er echt niet beter op.
Ik ben nu weer opnieuw op zoek naar een "gluco-condro" suplement. Een poos gelden (zeker een jaar) heb ik 1 pot cosequin gebruikt (via DA, ik schrok me dood van de prijs toen 80 EURI voor 1 pot  :-\) maar ik zag dus wel verbetering bij mijn hond (HD en artrose) ze was vrolijker en het opstaan ging gemakkelijker.

Toen de pot op was dacht ik, het wordt me te duur, dus weer andere suplementen gegeven maar eigenlijk nooit met het resultaat van cosequin DS, mijn hondje lijkt daar dus wel goed op te reageren. Nu gaat het weer vrij slecht (winter? en soms ook hard werken) en wil ik toch weer een keer de cosequin proberen.

Nu lees ik dit en zie de prijs (153 dollar voor 650 tabletten) en ben weer overstag. Via Ebay ik ga eens kijken of ik dat kan vinden. Lukt me dat niet dan stuur ik je ff een pb-tje, goed?
Door Cindy de Wolf
#898662
De Cosequin kan je ook heel goedkoop krijgen via www.entirelypets.com scheelt grofweg 45% met de prijzen hier. Zelf geef ik nu al langere tijd Corta RX en dit vind ik beter werken dan Cosequin. Je moet dan even zoeken op cosequin want ze hebben diverse voordeelverpakkingen ;) Verzendkosten zijn denk ik voor 2 potten van 250tabletten $28,50, en voor 5 potten denk ik $36,50, ze accepteren alleen creditcard, meestal is het er met 5 a 10 dagen.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op zo 20 jan 2008, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door evds
#898668
Cindy de Wolf schreef: De Cosequin kan je ook heel goedkoop krijgen via http://www.entirelypets.com scheelt grofweg 45% met de prijzen hier. Zelf geef ik nu al langere tijd Corta RX en dit vind ik beter werken dan Cosequin.
Tnx.

Ga direct kijken!

Via ebay vond ik ook wel wat: net geen 40 dollar voor 120 tabletten. Dat is al veel voordeliger dan mijn eerste pot maar ik zou ook wel grote aantallen willen kopen als dat in de prijs scheelt.
Door evds
#898669
Gevonden  :D ;)

Helaas wel ongeveer 25 euro voor "shipping". Moet er nog iemand iets van entirelypets hebben dan kan ie het nu zeggen  :P ...
Laatst gewijzigd door evds op zo 20 jan 2008, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door