Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door WendyH
#89771
Mijn hond Vonya heeft regelmatig (tegenwoordig wel 2 keer per week) grote plakaten slijm bij haar ontlasting.
Volgens de DA is het een overprikkeling van de dikke darm en moet ik dat oplossen met halve hoeveelheden voer. Maar nu heeft ze het zo vaak dat ik dat niet kan blijven doen.
Ze eet Carnibest. Ik vraag me af of er iets in de Carnibest zit wat bij haar niet goed reageert. Ik weet dat ze een graan intolerantie heeft, maar die lijkt met de carnibest goed onder controle.

Ook eet ze zand. Ik las hier dat dat op een stofwisselingsstoornis kan duiden...

Wie kan me meer vertellen over wat er vermoedelijk aan de hand is?
Door WendyH
#89775
Paul_Barte schreef: Wendy, hoe lang eet je hond al CB??

Er kunnen en aantal dingen aan de hand zijn uiteenlopend van ontgiften, slechte darmflora enz. enz.
Ze eet al bijna een jaar carnibest. Het probleem is heel geleidelijk aan ontstaan. Ik begin zelf te denken in de richting van een stofwisselings stoornis.
Door ine
#89776
1 van mijn honden reageert op het gras eten ook met veel slijm rond en op de ontlasting, een paar keer per week.
Heb me er eigenlijk nooit echt druk om gemaakt! :-\
Heb altijd de schuld aan het gras gegeven!
Laatst gewijzigd door ine op za 01 mei 2004, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#89781
O.K. het ontgiften kan geschrapt worden ;)

Heb je wel eens een ander soort CB geprobeert b.v. de kip of de lam/rijst?

Geef je als de hond veel last heeft van slijm weleens probiotica in de vorm van verse pens, fytomix enz.?
Door WendyH
#89784
Paul_Barte schreef: O.K. het ontgiften kan geschrapt worden ;)

Heb je wel eens een ander soort CB geprobeert b.v. de kip of de lam/rijst?

Geef je als de hond veel last heeft van slijm weleens probiotica in de vorm van verse pens, fytomix enz.?
Ik geef geen fytomix nee...Ik zou dat inderdaad kunnen proberen, kijken of het verbetering brengt...
Door ine
#89786
Mag ik nog wat vragen?
Op de dagen, dat ze er last van heeft, doe je dan misschien iets anders dan anders?
BV. trainen, uitlaten door iemand anders, veel in de auto, etc.?
Wat voor hond heb je, hoe oud is ze en hoeveel weegt ze?
Door WendyH
#89787
Ine schreef: Mag ik nog wat vragen?
Op de dagen, dat ze er last van heeft, doe je dan misschien iets anders dan anders?
BV. trainen, uitlaten door iemand anders, veel in de auto, etc.?
Wat voor hond heb je, hoe oud is ze en hoeveel weegt ze?
Nee,ik doe dan niets anders dan anders...daar zijn geen oorzaken in te vinden, had ik ook al naar gezocht.
Ze is 7 jaar, weegt momenteel te veel, zo'n 25 kilo en is een Groenendaeler. Ze is dus te dik al eet ze bijna niets.
Door ine
#89793
Dan laat ik het verder aan Paul over om je te helpen
Ik hoop, dat jullie samen een goede oplossing vinden!
Door Paul_Barte
#90111
Wendy,

Ik weet niet hoeveel CB je je hond geeft maar krijg sterk de indruk dat het gewoonweg te veel.
Je hond is te dik en krijgt zo'n 400 gram CB per dag. Daarmag je rustig iets mee terug.
Verder denk ik dat de adviezen die je op een ander forum hebt gekregen niet eens zo slecht slecht (behalve dan de steken onder water richting commercieel voer).
Laat de zuivel vervallen en geef wat verse pens en/of fytomix om de darmflora wat op te krikken.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op zo 02 mei 2004, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#90150
Hoi Wendy, heb je anders al eens een andere voeding geprobeerd waar weinig graan in zit om te kijken hoe dat gaat? (Bijv. Bibi of Energique).
Door Lizzy
#90198
Overigens gaan (chronische) alvleesklier of pancreasproblemen veelal gepaard met vermagering en veel eten en drinken. Ik weet niet of dat aan de orde is? Als dat WEL aan de orde is, dan is een bezoek aan de DA zeker op z'n plaats. Bij alvleesklier problemen wordt er overigens ook gerust 7 keer per dag veel ontlasting geproduceerd. Ik krijg uit jouw verhaal niet de indruk dat dat het geval is?

Hoe oud is Vonya trouwens?

Zand eten kan duiden op een stofwisselingsstoornis bijv. voedingstekort, wormbesmetting en dergelijke of een gedragsprobleem.

Als ik jouw verhaal zo eens bekijk, dan zou ik een bezoek brengen aan een holistisch dierenarts. Want deze problemen zijn waarschijnlijk zeer goed homeopathisch te behandelen!

Groetjes, Lizzy
Door WendyH
#90210
Bedankt voor jullie adviezen!
Ik zal de karnemelk en de knoflook voorlopig achterwege laten, kijken of dat verbetering brengt.
Jammer, want het werkte perfect tegen vlooien en teken...

Naar een holistisch DA wil ik al een tijdje. Ze reageert namelijk ook gek op een enting. Ze krijgt alleen nog maar de Weil/parvo enting en geen cocktail meer. Maar na de enting verliest ze haar vacht. Dat duurt dan weer maanden eer ze er weer goed in zit.
Alleen de kosten zorgen dat ik voorlopig niet naar de holistisch DA kan. Helaas. Ik heb wel naar de tarieven geinformeerd en dat is niet mis. Zodra er financiele mogelijkheden zijn, zit ik bij Tannetje Koning, dat is een ding dat zeker is...

Ik heb nog geen andere voeding geprobeerd omdat ik eigenlijk niet van de Carnibest af wil..

Lizzy...ze is te dik. Dus een pancreas probleem is het zeker niet...

Dank jullie wel voor de adviezen...
Door oebaya
#90218
WendyH schreef: Bedankt voor jullie adviezen!
Ik zal de karnemelk en de knoflook voorlopig achterwege laten, kijken of dat verbetering brengt.
Jammer, want het werkte perfect tegen vlooien en teken...

Naar een holistisch DA wil ik al een tijdje. Ze reageert namelijk ook gek op een enting. Ze krijgt alleen nog maar de Weil/parvo enting en geen cocktail meer. Maar na de enting verliest ze haar vacht. Dat duurt dan weer maanden eer ze er weer goed in zit.
Alleen de kosten zorgen dat ik voorlopig niet naar de holistisch DA kan. Helaas. Ik heb wel naar de tarieven geinformeerd en dat is niet mis. Zodra er financiele mogelijkheden zijn, zit ik bij Tannetje Koning, dat is een ding dat zeker is...

Ik heb nog geen andere voeding geprobeerd omdat ik eigenlijk niet van de Carnibest af wil..

Lizzy...ze is te dik. Dus een pancreas probleem is het zeker niet...

Dank jullie wel voor de adviezen...
Zit dit al een paar keer te lezen en denk ook meer aan een lichamelijke oorzaak. Schildklier al eens nagekeken? Als die niet goed werkt krijg je nl. een hond die van niks dik wordt.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door