Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#75136
Hallo,

Sinds onze honden nu volledig vlees eten zijn er een aantal echt behoorlijk aan het ontgiften (denk ik ???).
Jeuk in de oren (en vieze oren) staat hier op nummer één en ik moet zeggen dat we er gisteren behoorlijk wanhopig van werden toen bleek dat één van onze honden zich buiten zó erg had zitten krabben dat het bloed over heel haar hoofd liep......
Je zou zo weer terug gaan op de brokken....... ??? :'( :-[

We hebben het helemaal schoon gemaakt met afgekoelde kamille thee en ik moet zeggen dat dat redelijk hielp, maar de oren zien er niet meer uit....
Nu heb ik in de bieb iets gelezen over ontgiften en dat Aloë Vera hielp en ook bij oorproblemen.
Wat is dat precies en waar kan je zo iets kopen ???
Is het een tinctuur of zalf ??? En weet iemand of dat echt niet prikt in open wondjes, want laatst hadden we er zalf opgedaan en dat resulteerde in een hond die zowat door de ramen wilde springen en niet meer wist waar ze het zoeken moest....Dat hebben we er weer uit moeten wassen...dus dat wil ik niet nog eens meemaken...

Wie kan mij iets meer vertellen over die Aloë Vera en hoe ik eraan kan komen...

bedankt alvast namens een stel schuddende en krabbende honden....

Groetjes Marit
Door casangio
#75142
serradomar schreef: Hallo,

Sinds onze honden nu volledig vlees eten zijn er een aantal echt behoorlijk aan het ontgiften (denk ik ???).
Jeuk in de oren (en vieze oren) staat hier op nummer één en ik moet zeggen dat we er gisteren behoorlijk wanhopig van werden toen bleek dat één van onze honden zich buiten zó erg had zitten krabben dat het bloed over heel haar hoofd liep......
Je zou zo weer terug gaan op de brokken....... ??? :'( :-[

We hebben het helemaal schoon gemaakt met afgekoelde kamille thee en ik moet zeggen dat dat redelijk hielp, maar de oren zien er niet meer uit....
Nu heb ik in de bieb iets gelezen over ontgiften en dat Aloë Vera hielp en ook bij oorproblemen.
Wat is dat precies en waar kan je zo iets kopen ???
Is het een tinctuur of zalf ??? En weet iemand of dat echt niet prikt in open wondjes, want laatst hadden we er zalf opgedaan en dat resulteerde in een hond die zowat door de ramen wilde springen en niet meer wist waar ze het zoeken moest....Dat hebben we er weer uit moeten wassen...dus dat wil ik niet nog eens meemaken...

Wie kan mij iets meer vertellen over die Aloë Vera en hoe ik eraan kan komen...

bedankt alvast namens een stel schuddende en krabbende honden....

Groetjes Marit
Hoi,

Aloe Vera kun je kopen bij de Tuinen. Het is gel. Je moet wel de 95% kopen. De gel is verkoelend en genezend.
Hij is doorzichtig wit. Ze hebben ook groene, maar die moet je niet kopen, Het beste is de gel met 95% aloe vera. Ik heb het ook al voor mijn honden gebruikt.
Waar ik bij mijn honden het meeste baad bij heb is cardiospermum zalf, dat is van Homeodon en dat moet je de apotheek laten bestellen. Dat helpt hier heel goed tegen rode vlekjes, enz. Maar aloe vera doet het ook heel goed.
succes, groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door Angelique
#75143
serradomar schreef: Hallo,

Sinds onze honden nu volledig vlees eten zijn er een aantal echt behoorlijk aan het ontgiften (denk ik ???).
Jeuk in de oren (en vieze oren) staat hier op nummer één en ik moet zeggen dat we er gisteren behoorlijk wanhopig van werden toen bleek dat één van onze honden zich buiten zó erg had zitten krabben dat het bloed over heel haar hoofd liep......
Je zou zo weer terug gaan op de brokken....... ??? :'( :-[

We hebben het helemaal schoon gemaakt met afgekoelde kamille thee en ik moet zeggen dat dat redelijk hielp, maar de oren zien er niet meer uit....
Nu heb ik in de bieb iets gelezen over ontgiften en dat Aloë Vera hielp en ook bij oorproblemen.
Wat is dat precies en waar kan je zo iets kopen ???
Is het een tinctuur of zalf ??? En weet iemand of dat echt niet prikt in open wondjes, want laatst hadden we er zalf opgedaan en dat resulteerde in een hond die zowat door de ramen wilde springen en niet meer wist waar ze het zoeken moest....Dat hebben we er weer uit moeten wassen...dus dat wil ik niet nog eens meemaken...

Wie kan mij iets meer vertellen over die Aloë Vera en hoe ik eraan kan komen...

bedankt alvast namens een stel schuddende en krabbende honden....

Groetjes Marit
Aloë Vera kun je in verschillende vormen kopen. Er zijn sappen verkrijgbaar die je regelmatig (lees dagelijks) in moet nemen, maar er zijn ook gels, zalfjes die extracten van de Aloe Vera bevatten.
Wij hebben een aantal (voor uitwendig gebruik) aloeVera produkten in onze Online Shop ( http://www.plaza33.com ) sappen (voor inwendig) zijn niet voorradig, wel te bestellen.

Voor wondjes e.d. kun je ook kijken of het plaatselijke tuincentrum aloë veraplanten heeft staan. De bladeren daarvan bevatten een verzachtende smurrie. Als je eens een wondje hebt, of een brandplek, dan knip je een stukke van die plant af, snijdt dat stukkie op en smeer de smurrie op de betreffende plek. Je kunt ook verse aloepleisters in het voren maken door stukkies van de plant af te snijden en die in alufolie in de vriezer te leggen.
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 05 apr 2004, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#75145
Hai Marit, ik gebruik voor Nitus 95% Aloe Vera Gel, van De Tuinen. Ik weet niet of dit op open wonden prikt, dus ik zou het daar niet op smeren. Zodra ik zelf een wondje heb ga ik dat even uitproberen. Wondjes kun je ook deppen met een soda- of Dettol-oplossing (ontsmettend) en daarna evt. insmeren met Calendulazalf of Zinkzalf (bij mijn hond prikte dit niet). Het krabben aan hun oren kun je iets tegengaan door schoentjes aan hun achterpoot te doen. Dit doe ik bij Nitus ook, nu kan hij dus niet meer met zijn nagels de wond in en onder zijn oor kapot krabben, tevens voorkom je er infecties mee (vuil onder en aan hun nagels).
Ik weet wat je doormaakt want Nitus heeft ook zo'n jeuk (en Gitte heeft nergens last van), al wordt het nu wel iets beter. Maar ik moet hem nog wel heel goed in de gaten houden en als ik langer als 5 min. wegga krijgt hij ook nog een muilkorf om om ervoor te zorgen dat hij de genezende wondjes aan zijn poten niet in 10 sec. weer kapot likt. Succes ,sterkte en beterschap met je hondjes. :)
Door Anna Penta
#75147
Zie ook http://www.aloevera.nl/

Ik ben er ook op overgegaan, Poncho krijgt een sapkuur. Dit voor haar hernia/spondylose. Het is werkelijk voor van alles goed. Voor uitwendig (jeuk) krijgt ze de aloe-spray. Ik zou zelf niet zomaar in de winkel een aloe-product kopen omdat dit minder zuiver is dan bijvoorbeeld de producten van Forever Living (die het pure sap bevatten). Deze zijn niet in de winkel te koop maar alleen bij bepaalde verkooppunten. Ik heb sinds kort ook een inkoopmachtiging, dat is makkelijk.

Ik ben erg enthousiast over de pure aloe-spullen.
Door Lizzy
#75153
Je weet zeker dat de oren niet ontstoken zijn of mijt bevat? Want dan heeft het, mijnsinziens, weinig zin om met Aloe aan de slag te gaan.....

Het kAn ontgiften zijn, maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn, deze oor-jeuk en gewoon toevallig zijn dat dit zich nu voordoet. Ik denk dat het niet persee wil zeggen dat het gerelateerd is aan de overschakeling van voeding.

Met andere woorden: het is heel waarschijnlijk dat het met de voeding te maken heeft, maar het hoeft niet. Dus houdt goed in de gaten en ga desnoods even naar de dierenarts!

Voor oorontsteking en jeuk aan de oren kun je ook de oordruppels van Prodier proberen (van VSM). Ik vind ze erg goed.

Trouwens, stap nu zeker niet over, terug naar de brokken....! Ik weet dat het verleidelijk is om te zeggen "verdorie, doe ik ZO mijn best, krijg ik dit". Maar als je nu doorzet, dan komen je honden er echt 100 keer beter uit, uit deze ontgiftings-fase. Het is niet voor niets dat er langs alle kanten troep uit het lijf van de hond komt...... Je kunt dit nu stoppen, het ontgiften (als dat het echt is) door ze weer brokken te gaan geven, maar dan stop je dus gewoon weer zooi in je honden. En op lange termijn is het beter je honden hier nu doorheen te laten gaan!

Je kunt dit proces van grote schoonmaak trouwens wel ondersteunen door jouw honden veel te drinken te geven (het water dus aantrekkelijk te maken met bijv wat zuivere vleesbouillon). Je kunt ze bijv. ook wat chorella geven. En Aloe.
Door K@rin
#75157
Zelf gebruik ik voor alle wondjes bij alle dieren (honden, katten, kippen, konijn ...) de Rejufa-spray, die ook in gelvorm te koop is bij http://www.dierendokter.nl
Ik heb er hele goede ervaringen mee !!!!!
Misschien raar gezegd, maar ik vind het een "wondermiddel" ;)

Fytotherapie: Huid problemen: Rejuva Spray
Voor uitwendig gebruik. Ideaal voor lokale huidaandoeningen, hot spot, puistjes, schrammen en brandwonden. Kan ook worden gebruikt onder verband, Vermindert ontstekingen, stimuleert het genezingsproces en heeft antibacteriële eigenschappen om de uitbreiding van infecties tegen te gaan.
Ook te gebruiken voor de oren. Tevens zeer geschikt als spoeling bij voorhuidontsteking bij de reu.
Samenstelling o.a. Calendula, Golden Seal, Yucca, Grape Seed extract.
REJUVA GEL
Verzachtende homeopathische gel voor de plaatselijke behandeling van geïrriteerde huid, jeuk, uitslag door allergie, eczeem, dermatitis, etc. ook prima te gebruiken bij ontstoken anaalklieren
Door serradomar
#75504
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle tips, ik ga zeker wat kopen, altijd handig om in huis te hebben !!

Ja en Lizzy, ik weet natuurlijk niet zeker of het met de voeding te maken heeft maar het oorsmeer ziet er niet dusdanig uit dat ik aan mijten denk. Een oorontsteking kan natuurlijk wel, maar is dat besmettelijk ??? Want zeker 6 honden hebben er last van !!! Dus dat zou of toevallig moeten zijn of besmettelijk ??

Ik hoop dat de middeltjes een beetje verlichting kunnen brengen....maar we houden gewoon vol met het vlees hoor !!!!

groetjes en bedankt
marit
Door linda.vera
#89314
hallo ik ben anita paul
ik las je berichtje over aloê vera .
nu het volgende ik ben conculente van puur aloê vera producten .
De aloê vera produkten in de winkels zijn niet zo als bij ons .
wil je informatie dat kan je kan me mailen en dan neem ik contact met je op mijn mail adres is [email protected]
Gebruikersavatar
Door Angelique
#89315
linda.vera schreef: hallo ik ben anita paul
ik las je berichtje over aloê vera .
nu het volgende ik ben conculente van puur aloê vera producten .
De aloê vera produkten in de winkels zijn niet zo als bij ons .
wil je informatie dat kan je kan me mailen en dan neem ik contact met je op mijn mail adres is [email protected]
En?? heb je je boot c.q. buitenhuis al bijna bij elkaar?
Door Anna Penta
#89551
linda.vera schreef: hallo ik ben anita paul
ik las je berichtje over aloê vera .
nu het volgende ik ben conculente van puur aloê vera producten .
De aloê vera produkten in de winkels zijn niet zo als bij ons .
wil je informatie dat kan je kan me mailen en dan neem ik contact met je op mijn mail adres is [email protected]
Hoi Anita, gaat het om de Forever Living producten? Ik volg dat nu een tijdje, gebruik het zelf ook en geef het blauwe kannetje aan mijn hondje dat spondylose heeft. Ik heb onlangs het Engelstalige boek over aloe vera bij huisdieren besteld. Toch moet ik zeggen dat ik van de week van mijn homeopatisch dierenarts hoorde dat zij die producten een tijdje in haar praktijk heeft gebruikt maar de resultaten enigszins teleurstellend vond. Zo had ze bijvoorbeeld veel beter resultaat met de honingzalf L-Mesitran bij wonden (in plaats van de aloe-gel).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#89617
Paul_Barte schreef: Oh..multi level marketing oftewel piramideverkoop ??? :-X
Je zou eens op de gemiddelde FLP-site moeten kijken. Het enige waar over gepraat wordt is geld geld en nog een geld, je hoeft niets te doen en de centen stromen binnen. Kende een "manager" die zich letterlijk van ellende heeft opgehangen. Niet voor de produkten, want die zijn niet slecht, erg duur, maar niet slecht, maar het systeem stinkt, je hoeft maar te zeggen dat je wederverkoper wilt zijn en je vangt al 30% korting. Dan kun je wel nagaan wat ze daar aan het toppie opstrijken.
Door Paul_Barte
#89642
Angelique schreef:

Je zou eens op de gemiddelde FLP-site moeten kijken. Het enige waar over gepraat wordt is geld geld en nog een geld, je hoeft niets te doen en de centen stromen binnen. Kende een "manager" die zich letterlijk van ellende heeft opgehangen. Niet voor de produkten, want die zijn niet slecht, erg duur, maar niet slecht, maar het systeem stinkt, je hoeft maar te zeggen dat je wederverkoper wilt zijn en je vangt al 30% korting. Dan kun je wel nagaan wat ze daar aan het toppie opstrijken.
Angelique, ik heb 20 jaar in de verkoop gezeten en weet precies hoe het gaat :-\ :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door