Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Drijver
#896173
Een vriendin van me heeft een Sheltie van 13 met een te traag werkende schildklier. Hij krijgt daar fortyron voor.
Zou er iets zijn wat zij kan aanpassen in de voeding waardoor ze minder of geen medicijnen meer hoeft te geven? Heeft iemand daar ervaring mee?
Op dit moment krijgt hij KVV met zo nu en dan een stukje penslap.
Ik ben heel benieuwd.
Door Timmy
#896263
Hypothyreoidie is een aandoening waarbij te weinig schildklierhormonen worden aangemaakt. Omdat je hormonen niet via voeding kunt aanvullen, heeft een bepaald dieet, of aanvullingen dus ook geen zin.
De hormonen die de hond slikt zijn echter lichaamseigen, dus kunnen echt geen kwaad. Gewoon geven dus.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#896714
Drijver schreef: Een vriendin van me heeft een Sheltie van 13 met een te traag werkende schildklier. Hij krijgt daar fortyron voor.
Zou er iets zijn wat zij kan aanpassen in de voeding waardoor ze minder of geen medicijnen meer hoeft te geven? Heeft iemand daar ervaring mee?
Op dit moment krijgt hij KVV met zo nu en dan een stukje penslap.
Ik ben heel benieuwd.

Misschien een vraag voor Tannetje???
Door tiny
#896926
Onze Tessa (8) heeft jarenlang Fortyron geslikt voor de traag werkende schildklier. Ze was te dik en te sloom.
Vorig jaar kwam ik bij een andere dierenarts en daar meldde ik dat ik totaal geen verandering bemerkt heb bij haar terwijl ze al 5 jr die medicijnen slikte. Hij stelde voor om te stoppen en na een maand of 2 een nieuwe bloedwaarde te bepalen. Zo gezegd zo gedaan en wat bleek: de bloedwaarde was identiek aan de waarde voordat ze (5 jr geleden) aan de Fortyron ging. Ik ben onmiddelijk gestopt met dat medicijn te geven. Toen zat ze nog op brok. Nu, op barf, krijgt ze in gewicht 3x zoveel te eten als op brok en is ze 1,5 kg afgevallen!! ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door