Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
#8962
Mijn moeder heeft sinds enige tijd een labradorreu van 9 jaar. Probleem is dat het lijkt alsof die een blaasontsteking heeft, hij plast veel en druppelt na en "hangt" te plassen en dan komt er 1 druppie. Prostaatonderzoek heeft plaatsgevonden en die was in orde. Hij heeft al een aantal antibioticakuren gehad, maar die helpen niet afdoende. Op aanraden van de DA geeft ze ook vit. C maar ik weet niet hoeveel en welk soort.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, zelf denk ik een beetje in de richting van blaasgruis, maar misschien zijn er nog meer opties.

Hij eet wat in de aanbieding is :-/ en dat zal ze waarschijnlijk ook blijven doen daar ze overtuigt is van de kwaliteit van de brokjes van AH.
Door Paul_Barte
#8963
Ben het met jouw denkwijze eens Angelique...is de plas nog niet onderzocht op gruis????

Over de voeding zullen we het maar niet hebben hè  ;D
Door Angelique
#8964
Ben het met jouw denkwijze eens Angelique...is de plas nog niet onderzocht op gruis????

Over de voeding zullen we het maar niet hebben hè  ;D
Nee, dat voedingsverhaal heb ik jaren geleden al opgegeven. Helaas valt ze onder die categorie mensen die een hond hebben die de moord stikt van de jeuk en dan volhouden dat het niet aan het voer ligt. :-/ :-X

Ze heeft 2 keer plas ingeleverd, daar zat dan (blijkbaar) wat bloed bij, want daar kwam dan "Blaasontsteking" uit.

Zou appelazijn iets kunnen bijdragen?
Laatst gewijzigd door Angelique op za 25 okt 2003, 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#8965
Gruis kan ook bloed veroorzaken, volgens mij. Ik ga zometeen even in mijn boek lezen. Maar volgens mij is het wel handig als de dierenarts op gruis zoekt en bepaald welk gruis het is. Niet ieder gruis reageert goed op vitamine C of appelazijn....

Groetjes, Lizzy
Door 202spots
#8966
Ze heeft 2 keer plas ingeleverd, daar zat dan (blijkbaar) wat bloed bij, want daar kwam dan "Blaasontsteking" uit.
Zou appelazijn iets kunnen bijdragen?
ALS het blaasontsteking is,dan zou ik Cranberry Capsules geven.
Helpt bij de mens EN dier!
Laatst gewijzigd door 202spots op za 25 okt 2003, 23:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#8967
Blaasontsteking zou inderdaad ook kunnen...zoals Dory al aangeeft Cranberry geven....echter bij gruis die ontstaat door te zure plas....werkt dit net verkeerd!!
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op zo 26 okt 2003, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#8968
Blaasontsteking zou inderdaad ook kunnen...zoals Dory al aangeeft Cranberry geven....echter bij gruis die ontstaat door te zure plas....werkt dit net verkeerd!!
Cranberrysap heeft ze vast wel in huis, want ze doet in die aloëlala-spullen :-X
Maar dan zou dus een verzurende vit. c ook tegen kunnen werken?
Laatst gewijzigd door Angelique op zo 26 okt 2003, 00:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#8969
Als ik dit zo lees, dan zou je moeder terug moeten gaan naar de dierenarts of naar een ander gaan. Blaasgruis is een optie, zeker, maar ik heb een hond gehad bij wie de diagnose blaasgruis uiteindelijk ook fout bleek te zijn. Blaaskanker geeft nl. ook dergelijke symptomen en daar bleek het bij mijn hond om te gaan. Al die tijd gaf de hond bij onderzoek geen pijn aan, ook reden voor de dierenarts om te denken dat het geen kanker was. Toen dat werd ontdekt, was het al te laat en hebben we de hond in moeten laten slapen.
Uiteraard hoop ik voor je moeder dat het niet zo erg is, maar ik vind wel dat dat moet worden onderzocht.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#8970
Hoi Angelique, als het om gruis gaat, dan kan het een beetje afhangen van het type gruis of je wel of niet de urine moet aanzuren. De meeste honden zullen struviet ontwikkelen (de zogenaamde blaasontsteking gruisjes) en daar mag de urine wel aangezuurd worden. Maar, voordat ze daar aan begint, zou ik (als ik haar was) eerst aan de dierenarts vragen om meer onderzoek. Helaas kan, hetgeen Oebaya schrijft, ook nog waar zijn. Hoewel die kans klein is, ben ik ook van mening dat er meer degelijk onderzoek nodig is (vind het overigens raar dat de urine niet op gruis/stenen gecontroleerd is).
Groetjes, Lizzy
Door geer
#8971
CRANBERRY PILLEN!!! Jullie zijn engeltjes...zit al drie dagen met een blaasontsteking, slik me suf aan de vitamine C, maar ga morgen eens een voorraad cranberry pillen halen!! Waar verkopen ze die?
Door 202spots
#8975
., maar ga morgen eens een voorraad cranberry pillen halen!! .
CAPSULES Geer....niet de pillen maar de CAPSULES!! ;)
Laatst gewijzigd door 202spots op zo 26 okt 2003, 18:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#8976
Ik ben vandaag bij moeder geweest en heb de hond geobserveerd. Wat ik er zo van zie is naar mijn mening een hond die wat minder lang zijn plas kan inhouden. Ze gaf al vit. C, maar wat ik al dacht (in de lijn der verwachting) de 60mgtjes van het kruidvat. De DA, daar had ze even genoeg van, maar die heeft tot nu toe 3 keer urine onderzocht en is niet verder gekomen dan blaasonsteking. Wel opvallend is, is dat de antibiotica geen verbetering gaf, dat geeft dan volgens mij al aan dat er geen infectie zit. Ze gaat nu even aan de gang met betere vit. C en de cranberrysap en mocht het niet verbeteren/ verergeren dan zou ze een blaasgruisonderzoek laten doen. We wachten dus maar af wat er gebeurd. :-/ Tis niet te hopen dat het kanker is, want ze is er net een kwijt en dan zou dit toch wel knap l*llig zijn. :(
In ieder geval iedereen hartelijk dank voor de reacties.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door