Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Prince01
#895910
hoi hoi

chico had laats elke erge jeuk aan der kont en onder in der buik, wij dus vandaag naar de dierenarts wat bleek ze had verstopte Anaal klieren, wie weet hoe dat kan, kan het aan het voer liggen, ze krijg smuldier en wat barfspullen

groetjes
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#895915
heeft weirdo ook weleens, die krijgt ook kvv en barf, heeft altijd hele mooi drolletjes. Denk ook dat de ene hond er gevoeliger voor is als de andere.
En ze zeggen wel eens dat als ze eenmaal uitgeknepen zijn, je aan de gang kan blijven, is dus een terug kerend iets.
ellen
Door Nynke
#895918
Mijn oudste cavalier, Gunnar, had dat vroeger zo vaak, dat ik in overleg met de DA, besloten heb ze operatief te laten verwijderen. Nooit spijt van gehad.
Ik geloof dat als een hond vaak "dunne poep" heeft, de anaalklieren niet goed leeggeknepen worden en dan gaan ontsteken.
Door Laura2004
#895947
Nynke F schreef: Mijn oudste cavalier, Gunnar, had dat vroeger zo vaak, dat ik in overleg met de DA, besloten heb ze operatief te laten verwijderen. Nooit spijt van gehad.
Ik geloof dat als een hond vaak "dunne poep" heeft, de anaalklieren niet goed leeggeknepen worden en dan gaan ontsteken.
Ik heb al eerder gehoord dat het mogelijk is om ze operatief te laten verwijderen, ziggy heeft continu last van haar anaalklieren, of ze zitten verstopt of ze lopen leeg op mijn bank of in de auto (of als ik met haar in de bus zit :-[) en dat is behoorlijk smerig. Zelf heeft ze er ook behoorlijk last van, want ze likt er obsessief aan. Is het een heftige ingreep?
Door maddoc
#896007
Laura2004 schreef: . Is het een heftige ingreep?
Ja!, niet vergeten dat er dan vlak bij de kringspier geopereerd moet worden, en het mag zelfs niet meer 'zomaar' tegenwoordig.  net zoals je niet zomaar meer bijklauwtjes ed mag verwijderen alleen omdat dat handiger is, dan moet het wel echt niet anders kunnen.
vwb de anaalklieren is dat meestal niet zo.
bij onze vorige hond zijn ze wel verwijderd en dat is gelukkig goed gegaan, maar dat was wel zo'n 25jr geleden en wisten wij ook niet vd risico's.
Gina laat ook regelmatig de anaalklieren schieten als je ze niet op tijd leegt, en je bedenkt je altijd te laat dat je dat had moeten doen (want je wilt het ook niet vaker doen dan nodig om het niet te stimuleren), en dan idd in ontspannen toestand op schoot of in bed, heerlijk...
Door Laura2004
#896074
Dan lijkt het me idd geen goed idee om ze te laten verwijderen, ik baal er alleen van dat er geen oplossing is voor die anaalklierproblemen......
Door maddoc
#896246
ik weet niet wat jij vaak last hebben vindt, maar als vaak echt vaak is zou ik ze wel regelmatig (laten) legen om problemen voor te zijn.
als je zelf niet weet hoe (of als ze uitwendig niet goed leeg te krijgen zijn en inwendig geleegd moeten), dan kun je het door de d'arts laten doen (kan die je het ook evt voordoen), vaak hebben ze een speciaal goedkoper tarief voor alleen anaalklieren legen.
Door Mayka
#897271
Ivar was een brokkenhond voordat hij bij ons kwam wonen en elke 3 à 4 maanden moest hij naar de da voor het legen van zijn anaalklieren omdat zijn ontlasting altijd dun was. Sinds hij bij ons woont en meteen overgezet is naar Carnibest en later Barf is zijn ontlasting goed en leegt hij zijn anaalklieren (zichtbaar) regelmatig na het poepen. Als laatste restje zeg maar  ;).
Het is dus ook niet altijd zo dat, als je eenmaal begint met laten leegknijpen, dat het altijd nodig blijft.
Door Laura2004
#897282
Mayka schreef: Ivar was een brokkenhond voordat hij bij ons kwam wonen en elke 3 à 4 maanden moest hij naar de da voor het legen van zijn anaalklieren omdat zijn ontlasting altijd dun was. Sinds hij bij ons woont en meteen overgezet is naar Carnibest en later Barf is zijn ontlasting goed en leegt hij zijn anaalklieren (zichtbaar) regelmatig na het poepen. Als laatste restje zeg maar  ;).
Het is dus ook niet altijd zo dat, als je eenmaal begint met laten leegknijpen, dat het altijd nodig blijft.
Klopt idd, want bij Kai moesten ze ook regelmatig geleegd worden toen hij nog brokken at en sinds hij barft is het nooit meer nodig geweest.
Door [email protected]
#897689
Mijn dwergkeesjes heeft de anaalklieren al 2 keer ontstoken gehad, en ook nog open gesprongen!
En iedere keer uitgeknepen extra bij de dierenarts, was niet te verhelpen als dan opereren. Maar mijn meisje is 13 en half, dus dat doen we maar niet meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door