Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#895668
Waar zou ik aan moeten denken bij een opgezette grotere borstkas en zwoegende ademhaling in liggende positie? :-\

Dat is namelijk bij Gitte het geval. Haar tuigje kan amper meer dicht, maar haar ribben zijn goed voelbaar, het is dus geen vet.
Door conleeuw
#895673
Ik kan van alles en nog wat gaan gissen. Wat ik mij afvraag is, als de ademhaling moeizaam is, is het dan niet mischien toch een goed idee om langs de da te gaan, die kan alles een keer goed nakijken, het hoef helemaal niet iets ergs te zijn hoor, maar gewoon even een aantal dingen uitsluiten? Ik weet dat Bess op haar oude dag ook iets meer ribbenkast had, ze is er nog mee oud geworden hoor  ;)
Door K&D
#895676
Ik zou even langs de DA gaan en haar laten controleren.  Is Gitte al wat ouder? Ze zou zomaar last kunnen hebben van vocht vasthouden. Daar had onze Nouschka ook last van toen ze 14 was.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#895685
Gitte is 8,5 en er zijn al verschillende kwaadaardige tumoren van haar achterhand weggehaald. Er zijn ook al weer nieuwe bultjes bij gekomen, dus wat dat betreft houd ik mezelf ook niet voor de gek, ze heeft in feite gewoon kanker :'(. Maar de laatste tijd heeft 't soms erg moeilijk. Afgelopen zaterdagavond dacht ik zelfs dat ze aan haar laatste loodjes was begonnen :'(.
Maar de volgende dag wilde ze met de wandeling NIET de korte route, neeee... ze MOEST de lange route doen en lag ze 's avonds veel meer ontspannen in haar mand. Gisteren en vandaag is weer slecht, maar alleen met liggen. Met wandelen merk je, behalve mank lopen vanwege een artrose elleboog, weinig aan haar. En als er visite is dan springt ze als een dartel veulen rond.

En de DA wordt niet vergeten hoor ;). Op advies van de osteopaat staat er een algehele check-up op de planning (morgen) waar zelfs rekening gehouden wordt dat er eventueel foto's gemaakt moeten worden....
Maar ja, da's morgen, heb ik vandaag nog om te piekeren wat het allemaal zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#895719
Lizzy schreef: Is dit plotseling komen opzetten, die opgezette borstkas?
Nee, het is waarschijnlijk al langer aan de gang. Maar ik had het eerst niet zo door, dacht dat ze 'gewoon' dikker was geworden omdat haar tuig strak zat  :-[.
Maar nu terug kijkend (da's altijd makkelijker) denk ik dat het al een maand of 2 geleden begonnen is.
Haar ademhaling vond ik ook al een tijdje wat vreemd, maar volgens de osteopaat kon dat komen doordat haar middenrif gespannen was, en dat zou weer kunnen komen doordat haar hele lijf gespannen en uit balans is door alle operaties. Na de vorige behandeling zag ik ook duidelijk verbetering in haar ademhaling
Het zwoegende ademhalen is van de laatste week, en wordt nu (bij vlagen) steeds erger en duidelijker.
Door Lizzy
#896020
Nitus schreef: Nee, het is waarschijnlijk al langer aan de gang. Maar ik had het eerst niet zo door, dacht dat ze 'gewoon' dikker was geworden omdat haar tuig strak zat  :-[.
Maar nu terug kijkend (da's altijd makkelijker) denk ik dat het al een maand of 2 geleden begonnen is.
Haar ademhaling vond ik ook al een tijdje wat vreemd, maar volgens de osteopaat kon dat komen doordat haar middenrif gespannen was, en dat zou weer kunnen komen doordat haar hele lijf gespannen en uit balans is door alle operaties. Na de vorige behandeling zag ik ook duidelijk verbetering in haar ademhaling
Het zwoegende ademhalen is van de laatste week, en wordt nu (bij vlagen) steeds erger en duidelijker.
Aha OK... Helaas heb ik geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Veel sterkte vandaag. Ik hoop dat het meevalt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door