Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dami
#894957
Tara liep vanmorgen tijdens het uitlaten zoals altijd gewoon goed, maar toen Maikel beneden kwam 2 uur later kon ze bijna niet meer lopen op haar rechtervoorpoot, ze steunde er niet meer op. Naar de da, en we hadden al gezien dat ze er wel op loopt, maar dan alleen op de buitenste 2 tenen en dan trekt ze de poot in zeg maar, de binnenste ontlast ze. De da dacht aan de elleboog, maar dan lopen ze zo niet is mijn ervaring, dan manken ze alleen. De twee teentjes zijn echt heel gevoelig, maar meer de huid eronder zeg maar, tussen het grote voetkussen en de kleintjes, misschien heeft ze ergens in gestaan ofzo, maar we kunnen niks ontdekken, er zijn foto's gemaakt van de elleboog en de ondervoet, maar daar is niks afwijkends op te zien. Wel is de poot (voet) heel erg warm en rood en heeft ze er de hele dag aan zitten likken aan de onderkant, waardoor het nog meer geirriteerd is, ze krijgt nu ab en ik week het in de biotex groen 2 keer per dag, en ze krijgt traumavetsem, maar wat het nu zou kunnen zijn, iemand nog een idee, want de da weet het dus niet, grasaren zijn er toch niet meer, er ligt wel glas op het veld, maar durf niet te zeggen of ze er in heeft gestaan, en ik zie niks in de poot zitten? Ik hoop wel dat het met de dag verbeterd want dit is niet om aan te zien zeg.
Laatst gewijzigd door Dami op zo 16 mar 2008, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mcSnurk
#894963
Hier staan overal van die gemeenteperkjesstruiken met van die gemene hele lange smalle dorens. Die takjes waaien ook nog overal rond. Ik heb er al vaker eentje uit een kussentje moeten trekken en je ziet ze nauwelijks zitten. Zie je ook nergens een piepklein wondje of korstje? Hoefd maar zo groot als een speldenprik te zijn.
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 14 jan 2008, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dami
#894967
gemmaa schreef: Hier staan overal van die gemeenteperkjesstruiken met van die gemene hele lange smalle dorens. Die takjes waaien ook nog overal rond. Ik heb er al vaker eentje uit een kussentje moeten trekken en je ziet ze nauwelijks zitten. Zie je ook nergens een piepklein wondje of korstje?
Nee ik zie dus echt helemaal niets ertussen zitten en de da ook niet, geen miniwondje of beschadiging helemaal niks, maar zij had het erover dat ze best in iets gestapt kon zijn en dat dat er al uit is, maar dat het nog erg irriteerd, maar zo erg lijkt me toch niet normaal, of is het echt heel erg gevoelig de huid is natuurlijk wel dun dartussen?
Door mcSnurk
#894972
Tjonge, als er geen wondje is weet ik het niet  :-\. Hoop dat het morgen beter gaat. Het enige wat mij invalt is een verhaal wat ik ooit gelezen heb over een hond met een hele tijd deze problemen. Die was in een glassplinter gestapt en dat zat 2 cm diep in de poot en niemand had dat gezien. Beterschap :(
Door Dami
#895164
Ik begin steeds meer te denken dat ie gekneusd is, het is de 2e teen vanaf de duim, ik geef ze nu trauma vetsem, hoe kom je erachter of het een kneuzing is? En als het dat is, wat doe je daaraan dan en hoelang duurt dat eer er verbetering optreedt?
Door Staftime
#895297
*Natasja* schreef: Ik vind de nagels erg lang lijken, zou het daardoor kunnen komen?  :-\
Ja, ik vind de nagels er ook erg lang uitzien, maar zou een hond daar zoveel pijn van kunnen hebben dan?
Door Lizzy
#895301
De nagels zijn inderdaad te lang maar ik denk niet dat het daar van is. Het ziet er naar uit dat er iets met de binnenste 1 of 2 tenen aan de hand is, waardoor ze die ontziet. Het zou een nagelbedontsteking kunnen zijn (soms heel slecht te zien hoewel een DA dat wel gezien zou moeten hebben) maar ook een ontsteking in de tenen of er kan inderdaad iets inzitten. Alles is mogelijk. Ik denk dat als er glas in zit, dat je ergens een wondje moet kunnen vinden? Als beide tenen zeer doen, is dat misschien niet waarschijnlijk. Denk ik meer aan een ontsteking (wat veroorzaakt kan zijn door een splinter die erin zit of door een tussenteenontsteking, maar zo ziet het er ook niet echt uit.. Het kan ook een abces zijn doordat er een wondje heeft gezeten dat nu dicht is). De AB moet heel snel verlichting geven ja. Sterkte met Tara!
Door Dami
#895371
Staftime schreef: Ja, ik vind de nagels er ook erg lang uitzien, maar zou een hond daar zoveel pijn van kunnen hebben dan?
De nagels zijn idd ook erg lang, maar het leven zit heel ver, korter als nu kunnen ze echt niet, dan knip ik in het leven en gaat het bloeden. Bij de meeste bordeauxdoggen zijn de nagels vrij lang(bij Noah dan weer niet), ze raken bij Tara net niet de grond als ze staat. Maar op de bovenste 2 foto´s lijkt het of ze zo lang zijn dat de tenen er krom van groeien, maar dat is niet zo, als ze normaal recht zou staan en de poot niet intrekt raken ze dus net de grond niet. Ik vind zelf de nagels ook te lang, maar er kan gewoon niet mee af, ben er al eens mee bij de da geweest en zijn oplossing was om onder narcose de nagels korter te knippen, nee dank je, dan branden ze het dus ook gelijk dicht, vind dat dierenmishandeling, dus gebeurt dat niet, ze heeft er geen last mee.
Laatst gewijzigd door Dami op di 15 jan 2008, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Do
#895589
de nagels tonen lang maar ze zijn niet lang
ik zie dat het leven flink doorgroeit, je kan wel een klein stukkje nog ervan af maar dat is naar mijn mening niet het probleem

het lijkt alsof Tara haar voet onziet
ik denk dus dat er iets in zit of een snee in de voetzool of vliezen
Door Dami
#895595
Do schreef: de nagels tonen lang maar ze zijn niet lang
ik zie dat het leven flink doorgroeit, je kan wel een klein stukkje nog ervan af maar dat is naar mijn mening niet het probleem

het lijkt alsof Tara haar voet onziet
ik denk dus dat er iets in zit of een snee in de voetzool of vliezen
Het gaat sinds vanmiddag ook stukken beter met haar, ze houdt nog steeds 1 teen in zeg maar, maar het is niet meer zo warm als gisteren en ze steunt er nu volledig op, dus wat het nu is geweest, voor de zekerheid maak ik de ab kuur wel af, je weet nooit.
Ik knip Tara's nagels altijd tegen het licht zeg maar en het donkere loopt tot bijna het einde door, dus ik ga daar geen risico mee nemen, heb laatst al een bloeder gehad tijdens het knippen, oeps.
Door Do
#895626
dianatara schreef: Het gaat sinds vanmiddag ook stukken beter met haar, ze houdt nog steeds 1 teen in zeg maar, maar het is niet meer zo warm als gisteren en ze steunt er nu volledig op, dus wat het nu is geweest, voor de zekerheid maak ik de ab kuur wel af, je weet nooit.
Ik knip Tara's nagels altijd tegen het licht zeg maar en het donkere loopt tot bijna het einde door, dus ik ga daar geen risico mee nemen, heb laatst al een bloeder gehad tijdens het knippen, oeps.
ohhh maar je kan het zo zien hoor dat het leven doorloopt
dat is een typishe geval van
"de nagels zijn zo lang kun je ze knippen?"
nee niet echt
Door Dami
#895627
Do schreef: ohhh maar je kan het zo zien hoor dat het leven doorloopt
dat is een typishe geval van
"de nagels zijn zo lang kun je ze knippen?"
nee niet echt
Heb er net nog minicule stukjes van af kunnen halen, maar dat is het uiterste hoor, verder kan ik niet gaan, ik moet ze ook iedere week controleren want ze groeien heel snel. In tegenstelling tot Noah die ze zelf afbijt, hahaha.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door