Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door el-grillo
#895513
Hallo allemaal!

Mijn twee katertjes (8 maanden) zijn nu sinds een week volledig over op kvv ;D en ik wil ze eerdaags voor het eerst laten barfen door ze een kippenekje te laten proberen. Nu ben ik zelf net zo onervaren als zij en zou ik graag willen weten hoe ik de nekjes het beste kan geven. Dus vraag ik graag raad bij jullie als ervaren barfers ;) ;
-Als de nekjes uit de vriezer komen, hoe lang moet ik ze dan laten ontdooien en doen jullie dat in de koelkast of daarbuiten?
-Kan ik ze dan meteen geven of is het beter om ze eerst plat te slaan (zo ja, hoe pakk(t)en jullie dit aan)?

Voor jullie waarschijnlijk super simpele vragen, maar voor mij nog niet meteen logisch :-[ :)

O, ja... ook nog een ander vraagje waar iemand mij misschien mee kan helpen; waar kan ik makkelijk zalmolie halen (omgeving Haarlem)?

Alvast bedankt!
Door Mevroi Kruim
#895547
Hoi
Hartstikke goed dat je katten gaan barfen!
Ze zijn al een beetje aan vers gewend dus de vertering zal waarschijnlijk wel goed gaan. Ik zou beginnen met gewoon een nek voor de neus en kijken wat ze ermee doen. Werkt dat niet dan kun je altijd nog meppen en evt. knippen. Meppen in een stevige plastic zak (vanwege het spatten) op een deugdelijke plank met een hamer totdat de nek goed plat is.
Ik ontdooi gewoon buiten de koelkast, 1 kilo doet er ong. 12 uur over om te ontdooien en dan voer ik het in 2 dagen op. Maar ik heb dan ook 5 vreetmonsterkatten  ;D
Zalmolie kun je bestellen bij Dumuchi http://www.dumuchi.nl/
Ik geef meestal visolie, koop ik bij de Hema.
Gebruikersavatar
Door el-grillo
#895616
Dank je!
Ik ben benieuwd hoe ze op de nekjes gaan reageren...

Wat die visolie betreft; koop je dan gewoon de Omega 3 versie of 3-6 of 3-6-9 variant? En hoeveel geef je daarvan? Ik wil het door de CB gaan mengen omdat hun ontlasting nu wel erg droog/hard is... Hier hebben meerdere mensen de ervaring dat dit bij Bibi veel minder het geval is (maar daar zit ook al visolie doorheen), maar daar kan ik hier helaas niet aan komen, dus dacht ik het zo op te kunnen lossen.
Door flin
#895991
fijn dat je katten de carnibest zo lekker vinden zeg!

zelf haal 'k meestal 't bevroren vlees 's avonds uit de vriezer (voor 3 katten) laat 't in de koelkast ontdooien (hoeft de koelkast  ook niet zo hard te werken voor z'n kou) en dan kan 'k dat de volgende avond geven....

miss kun je gewoon 's wat vette visjes proberen te geven; sardientjes oid?
en dan niet teveel in 1 keer, maar 's kijken hoe de ontlasting er dan uitziet?
hier krijgen ze 2 keer in de week een kleine maaltijd vis (niet te veel dus, anders gaat er zeker 1 aan de race..)
mochten ze de verse vis niet te pruimen vinden, dan kun je miss nog vis uit blik proberen, dat vinden de meeste katten zalig..kijk dan wel even of de visjes niet in de olie zwemmen, dit kun je er anders beter afspoelen

miss dat de ontlasting nu nog wat hard is omdat 't verteringssysteem zich toch nog een beetje moet aanpassen, miss helpt wat extra water over de cb ook al..

succes!
Door Mevroi Kruim
#896107
Oeps ... geen idee eigenlijk, ik voer het al tijden niet meer, ze eten hier gewoon de vis zelf, wel zo handig. Wat flin zegt, sardien of zalm oid gaat er meestal goed in. Hier willen ze de sardien alleen als ik de ingewanden eruit haal  ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door