Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#895054
Hallo,

Onze hond heeft pups gehad. Ze zijn nu bijna 2 weken oud. Ik wilde ze rond de 4 weken gaan afspenen met kant en klaar versvoer voor puppies en daarna zo af en toe wat kippennekjes en dergelijke gaan toevoegen. Heeft iemand tips om te gaan starten met het afspenen? Hoe start je, hoevaak per dag, hoeveelheid, etc?

Groetjes
Door isabelle
#895109
En dan had ik nog een vraagje. We gaan de pups deze week ook ontwormen,ik vroeg me af of ze nu al probiotica mogen hebben. ZO ja welk merk kan ik dan het best nemen. Of zijn ze daar te klein voor?
Door Lizzy
#895250
isabelle schreef: Hallo,

Onze hond heeft pups gehad. Ze zijn nu bijna 2 weken oud. Ik wilde ze rond de 4 weken gaan afspenen met kant en klaar versvoer voor puppies en daarna zo af en toe wat kippennekjes en dergelijke gaan toevoegen. Heeft iemand tips om te gaan starten met het afspenen? Hoe start je, hoevaak per dag, hoeveelheid, etc?

Groetjes

Hoi Isabelle, zou je de foto's in je onderschrift wat kleiner willen maken? Ik krijg een RSI van het naar beneden scrollen ;D!

Hee leuk, pupjes! Gefeliciteerd! Wat voor ras is het?

Je kunt op 4 weken gewoon beginnen met het geven van wat gemalen spiervlees. Of gelijk versvlees. Voor de 4 weken zou ik zeker geen vlees geven, de darmen zijn daar nog niet op ingesteld en voor de 4 weken alleen moedermelk of vervangende moedermelk. Hoe vaak enzo: die vraag laat ik over aan de ervaren fokkers!

Je kunt je pups na de ontworming al prima probiotica geven. Ik zou het door wat vervangend moedermelk of rauwe geitenmelk gooien. En dan kun je gewoon een goed merk nemen. Ik vind Arkopharma en Solgar heel goed.
Door isabelle
#895287
Ik zag het ;D ;DIk krijg de foto op een of andere manier er ook niet kleiner op hier...Heb de foto er maar even afgehaald :). Het zijn Boerboelen trouwens
Door K@rin
#895294
bij mij krijgen ze van af ca. 3½ week eerst allemaal om de beurt een heel klein balletje Carnibest per dag, daarna 2x per dag en zo langzaam opvoeren, totdat ze met ca. 4½ week een hele maaltijd per dag krijgen.
Dat breid ik dan weer geleidelik uit naar 4 of 5 maaltijden per dag. Ligt er ook helemaal aan hoeveel melk de moeder nog geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door