Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Denice
#894721
Heb van de week ergens anders 4 zalmkarkassen gekocht, dan bij mijn vast adresje en heb Jessy en Nena gisteren die zalmkarkas gegeven van +/- 1,2 kg. Nena heeft gisteren na 2 uur alles eruit gegooid en 's nachts ook nog 2x. Ik dacht dat het voor Nena te vet was, maar Jessy heeft vandaag gekotst. Nu heb ik een paar vragen:

Kan het zijn dat de zalm niet goed of te vet is?
Heb nog 2 zalmkarkassen van hetzelfde zal ik die weggooien of gewoon weer geven?
Ze hebben vandaag een vasten dag, kan ik ze morgen gewoon weer barfspul geven? (heb dit nog nooit meegemaakt dus vandaar dat ik het maar vraag)
Door conleeuw
#894806
Denice, ik zou zeggen, even kijken of het nou wel echt de zalm was, of dat ze gewoon ergens wat hebben opgepikt, er heerst her en der wel wat hoor, mischien dat ze een maaggriepje hebben (vraag even in jou omgeving of er meer zijn) . Even niets geven, wel water, willen ze morgen wel eten, prrsoobeer dan even een paar kippennekjes per hond, gaat het goed (twee - drie uren binnen) dan pas nog wat geven, en blijft dat ook binnen, dan kan je er van uitgaan dat het wel weer goed gaat. Zo doe ik het meestal, Dan blijft de vraag, wat nou met de zalm. Als ze iedere zaterdag zalm krijgen, dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het ineens te vet is. Ik zou het in de vriezer mikken, en op een later datum nog eens geven. Of het moet gruwelijk stinken dat jij denk....pwhew, ruikt niet goed??
Beterschap voor de dames :-*
Door Denice
#895066
Heb net rond gevraagd of er nog een hond was die dit had, maar geen een hond hier in de buurt heeft het. Jessy heeft helaas nog de hele avond overgegeven :'( Ze heeft nu een half uur niet overgegeven. Hopelijk blijft het zo. Ik heb de zalm wel weggegooid, want de zalm was van een andere leverancier, had er maar 4 gekocht.
Door conleeuw
#895177
Denice schreef: Heb net rond gevraagd of er nog een hond was die dit had, maar geen een hond hier in de buurt heeft het. Jessy heeft helaas nog de hele avond overgegeven :'( Ze heeft nu een half uur niet overgegeven. Hopelijk blijft het zo. Ik heb de zalm wel weggegooid, want de zalm was van een andere leverancier, had er maar 4 gekocht.
gewoon even niets geven tot ze tot rust is gekomen, ze zijn beren sterk en gezond, komt vast weer goed ;)
Door Denice
#895182
Helaas heeft Jessy net weer overgegeven :'( Het was en soort van roest kleur. Ze gaan vanavond maar boven slapen zodat ik ze in gaten kan houden. Als ze morgen nog niet lekker is ga ik naar de dierenarts.
Door conleeuw
#895198
Denice schreef: Helaas heeft Jessy net weer overgegeven :'( Het was en soort van roest kleur. Ze gaan vanavond maar boven slapen zodat ik ze in gaten kan houden. Als ze morgen nog niet lekker is ga ik naar de dierenarts.
ja, ik zou ook al er geen rust kom ondanks dat je geen eten geef des noods even langs de da, ziellig hoor :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door